היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

רולטה ישראלית

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


אופניים חשמליים רולטה ישראלית - לזכרו של ארי נשר: כתובת הדמים היתה על הכביש

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים וחברה בוועדה למונחי ביטוח שליד האקדמיה ללשון העברית

 

 

 

 

רישום דמותו של ארי נשר, ז"ל

במבוא לנושא, חשוב לראות מיהם הגורמים שמרוויחים מקיומם של האופניים והקורקינטים (בעברית: גַּלְגִּלַּיִם) החשמליים בישראל?

ברשימה בלתי סגורה אפשר למנות את היצרנים, נותני השירותים, המשווקים, המוכרים, הלוביסטים, המפרסמים, מוכרי שטחי הפרסום, עורכי הדין וגורמים נוספים אליהם צפויים להצטרף גם סוכני הביטוח, ככל שכנסת ישראל תחיל באופן מפורש את חובת הביטוח לפי חוק הפלת"ד גם על האופניים והקורקינטים החשמליים.  

 

כל זה נכון, כמובן כל עוד מי מהמנויים ברשימת הנהנים לעיל, מי מהיקרים לו, לא נפגע בתאונת אופניים חשמליים. שהרי בחיי אדם עסקינן...

 

אחד הנימוקים להתרת השימוש באופניים חשמליים בישראל היה ההתחשבות בקיימות, הפחתת זיהום בשל השימוש ברכב מנועי מזהם וכן הקלה על העומס בכבישים.

 

אף גורם למעשה, לא לקח על עצמו אחריות ובדק, מיהו קבל היעד של האופניים החשמליים. האם מתן האפשרות לילדים ולבני נוער להיפצע ולפצוע להרוג ולהיהרג באמצעו כלי רכב מסוכנים, תפחית את העומס בכבישים?!  האם משתמשי רכב מנועי ארבע גלגלי שקלו בכלל לעשות שימוש חליפי באופניים חשמליים?

 

למען האמת, ניתן היה לערוך לא מעט סקרים ומחקרים לפני התרת השימוש באופניים החשמליים וגם לאחר מכן ואפילו כיום.

 

אחד הגורמים שלא נלקחו בחשבון הוא הסכנה המוגברת של השימוש באופנועים כאשר שיעור ההרוגים כיום עומד על פי 8 מזה של כלי הרכב הפרטיים!

 

כאשר מדובר על אופניים חשמליים הדומים לאופנוע ובחלק מהמקרים גם ניתן למצוא בעלי אופניים שהצליחו להרכיב ברכבם מנוע של אופנוע... הרוכבים אינם נדרשים לרישוי או להכשרה שהיא מצד אחד ובמרבית המקרים גם אינם חובשים קסדה. אפשר לומר שכתובת הדמים היתה על הכביש כבר מתחילת הדרך.

 

בכל זאת ישבו אנשים חכמים ומבריקים ולא ראו את התמונה העגומה שכולנו צופים בה ונחרדים ממנה כיום. אפשר להסביר את העניין במבנה הפסיכולוגי של החיה האנושית שהיא כידוע חיית עדר ולמעט פרובוקטורים מקצועיים, אף אחד אינו רוצה להיות יוצא דופן ולהתנגד למה שנראה כאילו כל השאר מסכימים. ישנו הפן הנוסף של החשש להיתפס בעיני הציבור כמי שחושש מטכנולוגיה ולהיקרא חלילה בכינוי "טכנופוב", אלוהים ישמור.

 

תכלס, ניתן היה בשמן אמת לערוך לא מעט סקרים ומחקרים לגבי הצרכן הפוטנציאלי, דמותו והסיכונים הצפויים לו ולסביבה ממנו. כך למשל איגוד חברות הביטוח נהל קרן למחקרים בביטוח חובה שפועלת משנת 1997! הקרן פרסמה כבר יותר מ 65 מחקרים בנושאים שונים הקשורים פחות או קשורים יותר לנושא ביטוח חובה. גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עורכת מחקרים וסקרים וכך גם גורמים אחרים. מצד שני קרן המחקרים לביטוח ובה מימנה מחקר מאת פרופ' פייר זינגר בנושא: "השפעת תוספת של שמן דגים במקרים של חרדה ומצוקה נפשית שישה חודשים לאחר תאונת דרכים".... מחקר שתוצאותיו, כפי שניתן לנחש מראש: אין השפעה...

 "לסיכום תוצאות המחקר: המחקר לא הדגים יתרון במתן כלכלה עשירת שמן דגים בחולים הסובלים מטראומה קשה"... רק את הסיכון בנושא השימוש באופניים החשמליים, טרם חקרו

 

קוראי העיתון גלובס, כבר קראו או למצער ראו ראו את הכתבה של טל שיינדר המדווחת מניו יורק שבה נאסר שימוש באופניים חשמליים.

 

השיקול לגבי אופניים חשמליים כן או לא כמו כל דבר בעולם אמור להיות שיקול העלות והתועלת. במצב שבו 50,000 אופנועים נוסעים בכבישי ישראל ללא ביטוח חובה, הרי שהיעדר הפיקוח צריך להיות שיקול מכריע לגבי התרה או איסור על השימוש באופניים חשמליים.

 

לדעתי האישית, לאור כל הכתבות שכתבתי בעניין זה בעבר, נכון להיום, המחיר שכולנו משלמים עולה על התועלת המוטלת בספק.

 

ראו את מספר ההרוגים והפצועים, כולל אני עצמי, שנפגעתי במעבר חציה באור ירוק ברחוב אלנבי על ידי רוכב צעיר בשם דוד חגבי, שליח במייקס פלייס שמסר את מספר הטלפון שלו וניסה להיות נחמד. מה שלא הואיל לכאבי התופת של שבר בעצם הבריח שמזכירים את קיומם בכל עונות המעבר.

 

להלן הכתבות, הטיפים, הסקירות והידיעות באתר בנושא האופניים החשמליים

 

האופניים החשמליים - תביעה במחוזי  - מטרת התביעה, לפי האמור בה "הינה להסדיר שדה פרוץ זה, אשר הפך למכת מדינה. היא נועדה להביא לקיצו מצב בלתי מתקבל על הדעת, בו הנטל הכלכלי הנובע מהשימוש באופניים ...

 

אופניים חשמליים סיכון מבוטח שלא תומחר - בניגוד לפרסומים בכלי התקשרות לפיהם לא קיים כיום כיסוי ביטוחי לילדים שנפגעו ע"י האופניים החשמליים, הרי שלדעת הח.מ., אכן קיים כיסוי ביטוחי לנפגעים לפי אחת משתי האפשרויות ...

 

אופניים חשמליים רכב מנועי? אל תנהגו ללא ביטוח - 22 אוגוסט 2017 ... השופט אלדד נבו מהשלום בכפר סבא קבע בפסק דין 43305-07-16 פלוני נ' ישיר איי.די.איי חברה לביטוח מיום 16/8/2017, כי אופניים חשמליים, אכן מהווים רכב מנועי, ...

 

הצעת חוק לרישום אופניים חשמליים - 28 ינואר 2018 ... המטרה היא כאמור, כלכלית, לאור העלות של אלפי ₪ המושקעת ברכישתו של זוג אופניים חשמליים וגם לאור העובדה שהגנבים משתכללים בשיטותיהם ומצליחים לשחרר ...

 

ביטוח אופניים חשמליים בארה"ב ובבריטניה - בעוד התביעה בעניין האופניים החשמליים נמצאת בתחילת דרכה בבית המשפט המחוזי בתל- אביב, מעניין לראות מהי גישת המבטחים לביטוח אופניים חשמליים בארה"ב בבריטניה, האם ניתן  ...

 

נדחה בג"צ בענין האופניים החשמליים - שופט העליון, מני מזוז (בהסכמת השופטים ד' מינץ וי' אלרון), דחה ביום 10/6/2018 עתירה למתן צו על תנאי לצורך הסדרה, רישוי וביטוח של אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. העותרת ...

 

האופניים החשמליים, הביטוח הפקודה והפלת"ד - כפי שפורסם באתר זה בחדשות השבוע ליום 31/7/2014, יחולו מיום 1/9/2014 תקנות חדשות לגבי שימוש באופניים חשמליים. התקנות החדשות אינן מתייחסות לנושא הביטוח אלא לנושא ...

 

ביטוח חובה לאופניים חשמליים רק לא באמצעות קרנית - 19 יוני 2018 ... אחת ההצעות לפתרון סוגיית ביטוח חובה לאופניים חשמליים העולות מדי פעם בפעם על הפרק היא מתן כיסוי ביטוחי באמצעות קרנית. רו"ח איתן השחר מנכ"ל קרנית (קרן ...

 

שומרה השיקה ביטוח צד ג' לחשמליים - חברת הביטוח שומרה השיקה את ביטוח צד ג' לאופניים חשמליים לפי התוכנית שפורסמה באתר זה בסוף אוקטובר 2015. כפי שפורסם תוכנית הביטוח, של שומרה לפי פוליסת E-Bike ...

 

מדריך לביטוח אופניים - סקירת האפשרויות לביטוח אופניים אפשרי לפי ביטוח תכולת דירה, ביטח צד ג' בדירה, פרק אופניים בדירה, ביטוח תאונות אישיות וביטוח מיוחד לאפניים. ... לניהול סיכונים. אופניים חשמליים  ...

 

אופניים חשמליים תופעה מבורכת או סכנה על גלגלים? - רכיבה על אופניים חשמליים משולה לרולטה רוסית. בהיעדר נתונים סטטיסטיים וחוק מחייב בנושא , הביטוח חברות הביטוח מתקשות לאמוד את עלות הביטוח בעבור הכיסוי הנדרש, כתוצאה ...

 

תקנות חדשות לאופניים חשמליים - ועדת הכללה של הכנסת אישרה את התקנות המסדירות את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי (אופניים חשמליים) שיכנסו לתוקפן מיום 1/9/2014. התקנות החדשות מאפשרות לרכב על ...

 

חשמליים בחובה - אינטרס המבטחים - 3 אפריל 2016 ... בחודש יוני 2015, פורסם באתר זה טיפ השבוע: אופניים חשמליים סיכון מבוטח שלא תומחר. הטיפ המדובר עוסק בעיקר בכיסוי הקיים לפי הפוליסה לביטוח תאונות ...

 

יש ביטוח צד ג' לחשמליים בהראל - האפשרות להרחיב את הפוליסה ולכסות נזק גוף ורכוש כתוצאה משימוש באופניים ממונעים או בקורקינט ממונע ניתנת במסגרת פרק אחריות כלפי צד שלישי בפוליסות "אדירה כסף" ו-"אדירה ...

 

דוחות משטרה לרוכבי החשמליים - על פי נתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016, רשמו שוטרי אגף התנועה כ-4000 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים. בחלוקה לממוצע עולה כי בכל חודש (16 ...

 

שומרה שוקדת על ביטוח צד ג' של חשמליים - אופניים חשמליים, צילום אילוסטרציה. לפי פרסום בביטאון של לשכת סוכני הביטוח בישראל " ביטוח ופיננסים, מתכננת חברת הביטוח שומרה מקבוצת מנורה מבטחים להשיק פוליסה לביטוח ...

 

לפעול להסדרת שבילי אופניים - במכתבם מציינים חברי קבוצות הנוער כי לאחרונה הם למדו בפעילותם את נושא האופניים החשמליים והופתעו לגלות כי מידי יום נפגעים ארבעה רוכבי אופניים חשמליים בתאונות דרכים, כאשר ...

 

הכנסת על האופניים החשמליים - וועדת הכלכלה של הכנסת דנה ביום 9/6/2015 בנושא האופניים החשמליים והפנתה דרישה חד משמעית כלפי המשטרה להגביר את נושא אכיפת תקנות האופניים החשמליים ולהוריד את ...

 

פורסם ביום 30/9/2018

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright