היועצת קטיה
שורצמן

בעלת
ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
תיקון 4 לחוק הפלת"ד – החשמליים הם רכב מנועי!
אופניים
חשמליים תופעה מבורכת או סכנה על גלגלים?

ביום
רביעי האחרון ה-25 בנובמבר, התקיים כנס בנושא
אופניים חשמליים, ביוזמה משותפת של המרכז האקדמי
שערי מדע ומשפט ועמותת "אור ירוק".
בכנס
שנערך בהנחייתה של
ד"ר לימור עציוני, סגנית דיקאן המרכז האקדמי. השתתפו עו"ד יניב יעקב, מנהל תחום
מדיניות ציבורית בעמותת "אור ירוק" וקטיה
שורצמן, מרצה ויועצת לניהול סיכונים בביטוח
כללי. הכנס נערך בנוכחות כ-150 סטודנטים ואנשי אקדמיה. הכנס התקיים במרכז האקדמי
שערי מדע ומשפט, בהוד השרון,
הכנס
עסק בשאלת ההגדרה והאכיפה הנלוות לאופניים החשמליים, ובהמשך בסוגיית הביטוח, במקרה
של פגיעה בתאונה בה מעורבים אופניים חשמליים.
מהכנס
עלתה תמונה עגומה על המצב החוקתי והביטוחי של כל תחום האופניים החשמליים בישראל.
רוכב האופניים מסתכן גם בפגיעה בנזקי גוף וגם בפגיעה ברכוש.
עו"ד
יניב יעקב, מנהל תחום מדיניות ציבורית בעמותת אור ירוק, אמר בין היתר, כי: "אופניים
חשמליים הוכחו ככלי שמהווה סכנת חיים הן לרוכבים והן למשתמשי הדרך האחרים, בייחוד
בקרב ילדים. על מדינת ישראל לדאוג להסדרה מלאה של כלל סוגי כלי הרכב החשמליים,
תשתיות מתאימות, חינוך ואכיפה אפקטיבית של החוק בנושא. בנוסף, משרד התחבורה חייב
להעלות את המודעות של ההורים לסכנות בפניהן עומדים ילדיהם, וכן את ההשלכות הכלכליות
שעלולות להיגרם".
קטיה
שוורצמן, מרצה ויועצת לניהול סיכונים בביטוח כללי, אמרה, כי: רכיבה על אופניים
חשמליים משולה לרולטה רוסית. בהיעדר נתונים סטטיסטיים וחוק מחייב בנושא, הביטוח
חברות הביטוח מתקשות לאמוד את עלות הביטוח בעבור הכיסוי הנדרש, כתוצאה מכך במקרים
רבים הרוכבים הבוגרים והוריהם של הרוכבים הצעירים חשופים לתביעות שעלולות להגיע גם
למיליוני שקלים, דבר המעודד רוכבים שפגעו בהולכי רגל לברוח ממקום התאונה ולהפקיר את
הפצוע בשל היעדר אפשרות לביטוח מתאים. הכיסוי הביטוח היחיד לאחריות חוקית
בגבולות אחריות סבירים ניתן למצוא רק לפי הפוליסות לביטוח אחריות חוקית כלפי צד
שלישי ואחריות מעבידים לפי תנאי "ביט", כאשר הכיסוי הביטוחי מוגבל בדרך כלל לפגיעה
במהלך הפעילות העסקית. יש להסדיר את הנושא בחוק באופן מידי, ועד אז בפסיקה של בית
המשפט העליון".
על פי
נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני משטרת ישראל, 98 ילדים בגילאים 14-0 נפגעו
בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים. עוד עולה מן הנתונים, כי 91% מסך הילדים
שנפגעו רכבו על האופניים החשמליים.
|