עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

שופט המחוזי בתל אביב, שנלר: חשמליים לא רכב מנועי

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים, מכרזים, מפרטים ותביעות ביטוח לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 האופניים החשמליים והקורקינטים בכנסת ישראל

 

 

 

אופניים חשמליים, צילום אילוסטרציה

מתוך הדברים שנאמרו בישיבה הארבע-עשרה של הכנסת העשרים-ושתיים שהתקיימה ביום 19/11/2019:

 

אורלי פרומן (כחול לבן):  - העלתה שאילתה בנושא סכנת אופניים חשמליים והגלגינועים. מספר האופניים והקורקינטים החשמליים בערים הולך וגדל. התוצאה היא עלייה חדה במספר הולכי הרגל ומשתמשי הדרך הנפגעים. ב-2019 כבר מדובר על למעלה מ-2,000 נפגעים. השאלה היא מה משרד התחבורה עשה ועושה כדי להתמודד עם הסכנה שבעקבות ריבוי הקורקינטים והאופניים החשמליים בערים?

 

מתוך דבריו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים בצלאל סמוטריץ':  - שאלת האופניים החשמליים והגלגינועים –מציבה  אתגר מאוד גדול. להגיד "לא" ולחסום זאת לא שיטה. זה אמצעי חשוב, בוודאי באזורים צפופים, השימוש בו כפי שאנחנו צופים רק ילך ויגדל, וזה בוודאי הרבה יותר טוב מלנסוע באוטו, גם בהיבטי זיהום אוויר וסביבה ירוקה וגם בהיבטי גודש.

 

בשנת 2018 התקבלה החלטת ממשלה שהייתה אמורה להתוות את הדרך להסדרה של השימוש בכלים האלה בצורה בטיחותית. משרד התחבורה תיקן תקנות לפיהם אפשר להשתמש בכלים האלה רק מגיל 16; צריכים לעשות מבחני תיאוריה, או תיאוריה לרכב או תיאוריה מיוחדת לכלים האלה, שמייצרת איזושהי היכרות בסיסית של המשתמשים בהם עם חוקי התנועה והתמרורים; אסור לרכוב על המדרכה, כמו מה שהיה; צריכים לרכוב או בשבילי אופניים או על הכביש, שזה מייצר להם בעיקר סכנה מאוד גדולה, כשהיו צריכים לתעדף אם לתת להם לנסוע על המדרכה או לנסוע על הכביש, אז חשבו שנכון יותר לתת להם לנסוע על הכביש; יש חובה של חבישת קסדה עם מחזיר אור מאחור. יש עוד כמה תיקוני חקיקה שמוכנים אצלנו ומחכים סוף-סוף שתקום ממשלה ואפשר יהיה להביא אותם, כמו לדוגמה העלאת הקנסות על נסיעה ללא קסדה ל-1,000 שקלים, ועוד ועוד.

 

לכל דבר כזה יש מחירים, ולכן צריך לעשות את זה בזהירות. אגב, יש דיון – נכון להיום, אתם יודעים שמותר לנסוע בכלים האלה עד 25 קמ"ש, אז גם פה, אחת הבעיות הכי קשות שלנו היא האכיפה, ויש בעניין הזה צו יבוא שהמכס אוכף, ואנחנו יחד עם משרד הכלכלה יצרנו איזשהו נוהל, ויש החרמות לא מעטות. אנחנו עובדים מול החנויות, עושים ביקורות פתע בחנויות, וכשאנחנו רואים כלים לא תקינים שנמכרים אז מחרימים – וזה באלפים, בסדר? לא במספרים בודדים של כלים כאלה שהוחרמו, ובסיום הליך משפטי גם הושמדו. אחת הבעיות הקשות היא שהיום כל ילד נכנס ליוטיוב, ובסרטון קטן רואה איך לכוון שם את הדימר, ומ-25 קמ"ש מעלה את זה ל-45 קמ"ש והופך את זה לאופנוע לכל דבר ועניין, למרות שהוא לא מוגדר היום כאופנוע. אז גם כאן יש טיעון.

 

עוד אין לי מספיק עמדה. אני שומע צדדים לכאן ולכאן, ואני צריך לראות. אני חושב שנכון לעשות את זה בצורה מדורגת; לראות איך זה עובד בעיריית תל אביב – האם האפקט המרתיע של חובת הרישום מייצר כבר משהו? האם זה מקל על הליכי האכיפה? כי שוב, אני יודע מי בעל האופניים ואני יודע או לקנוס אותו בשטח או לשלוח לו מייד – הרי אתה עוצר ילד, אז אין לו תעודת זהות, אז אתה לא יודע בן כמה הוא, אז אתה לא יודע – למי תיתן את הקנס? יש כאן המון המון אירועים שצריך לראות איך מסדירים אותם. ברור שצריך לעסוק בזה. וכל הדילמות של ביטוח, וטסט, ורישום, ורישוי – כל הדברים האלה נמצאים על השולחן. אמרתי, לי באופן אישי עוד אין עמדה. שמעתי סברות לכאן ולכאן. שוב, תהיה ממשלה – אפשר יהיה גם לקדם, אז אני צריך גם לקבל החלטה.

 

עומר ינקלביץ' (כחול לבן): - הנושא של ביטוח הוא קריטי. בעקבות פסיקה

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים בצלאל סמוטריץ': - רק רגע. אני לא מכיר את הפסיקה, אני רק יודע שבשיטת המשפט שלנו פסק דין של בית משפט מחוזי הוא רק מנחה, הוא לא מחייב. ויש במדינת ישראל מחוקק ומחוקק משנה, ואם נחליט שזה צריך להיות מוגדר רכב מנועי – נכון להיום עמדת משרד המשפטים היא שהכלים הללו אינם נחשבים רכב מנועי, וממילא לא חלה עליהם לא חובת רישוי ולא חובת ביטוח. זאת העמדה המשפטית של ממשלת ישראל, בסדר?

 

אמרתי, אנחנו רוצים את השימוש בכלים האלה, והדרך הנכונה היא להפריד בין כביש לאופניים וגלגינועים לבין הולכי רגל. זה דורש מאיתנו שלושה אלמנטים לפחות, שלושה מרכיבים: אחד זה תקציב – ואנחנו מתקצבים את זה גם עכשיו, בשנה של גירעון. ניהלנו בעניין הזה שיח מאוד אינטנסיבי מול האוצר ושכנענו אותם, והקצינו לזה עכשיו 100 מיליון שקלים, למרות הגירעון ולמרות הכול. זה עוד יגיע כאן לוועדת הכספים, ואני מקווה שזה יאושר בפרויקטים מול הרשויות כדי לבצע.

 

דבר שני, זה דורש תכנון, ופה אני גם אחבר את זה לדבר השלישי: זה גם דורש הבנה של הרשויות המקומיות ושיתוף פעולה, כי בסוף זה בא לפעמים על חשבון מדרכה ולפעמים על חשבון חניה, והתושבים צועקים, ובעלי עסקים מתלוננים, ובסוף צריך לקחת אחריות. אני אומר לראשי הרשויות שאני מדבר איתם: תראו, זה הזמן הכי טוב לעשות הכול, מכיוון שאתם בשנה הראשונה אחרי בחירות. יש לכם עוד ארבע שנים. תיכנסו לביצוע – עד הבחירות הבאות כבר נהיה אחרי סיום ביצוע, והתושבים יראו שזה עובד טוב. גם הצעקות על קצת אובדן חניה, אני חושב, ילכו לאיבוד אל מול ההישג הגדול כשתהיה לנו רשת פרוסה של שבילי אופניים. האופנידן – זה פרויקט מאוד מאוד גדול שמובל. אבל עוד פעם, אנחנו צריכים פה שיתוף פעולה עם הרשויות. וגם פה – אמרתי את זה בדיון שהיה לפני יומיים בוועדת הכספים – אני חושב שנכון יהיה במסגרת חקיקה או בחוק ההסדרים או במסגרת אחרת לתת לנו סמכויות בהקשר התכנוני לעקוף לפעמים גם רשויות מקומיות סרבניות. זה נכון גם במיזמים של "מהיר לעיר" והעדפה של תחבורה ציבורית וגם בנושא הזה של שבילי אופניים. אנחנו בהחלט מכירים בחשיבות של זה, מתעסקים עם זה, ואני מקווה שגם פה זה עניין של שנתיים-שלוש ונראה שינוי משמעותי. אלו לא דברים שלוקחים עשרות שנים.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright