עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הכנסת על החשמליים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

אופניים חשמליים סיכון מבוטח שלא תומחר

 

תיקון 4 לחוק הפלת"ד – החשמליים הם רכב מנועי!

הכנסת על האופניים החשמליים

 

 

 

 

אופניים חשמליים, צילום אילוסטרציה

וועדת הכלכלה של הכנסת דנה ביום 9/6/2015 בנושא האופניים החשמליים והפנתה דרישה חד משמעית כלפי המשטרה להגביר את נושא  אכיפת תקנות האופניים החשמליים ולהוריד את האופניים מהמדרכות.

 

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה גם בנושא הסדרת השימוש בקורקינטים החשמליים, על רקע העלייה בדיווחים על נפגעים בתאונות בהם היו מעורבים רוכבים על כלים חשמליים.

 

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), שמילא את מקומו של היו"ר, פתח את הדיון והזכיר כי לפני כשנה אישרה הוועדה תקנות שיסדירו את השימוש באופניים החשמליים, לאחר שורה של דיונים מעמיקים שעסקו בנושא גיל הרוכבים, מהירות הנסיעה, שאלת הרישוי והביטוח וסוגיות נוספות. למרות זאת הוא השתמש במילים חריפות והגדיר את מה שקורה כיום על המדרכות כ"סכנת נפשות ממדרגה ראשונה". הוא התייחס להמלצות לתקן את התקנות והבהיר כי "הבעיה המרכזית היא שהתקנות הקיימות לא נאכפות, לכן גם אם הן ישודרגו דבר לא ישתנה ללא אכיפה".

 

סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי המשרד אמור לצאת בקרוב בקמפיין הסברה והוסיף כי תקנות הקורקינטים נמצאות בתהליכי גיבוי סופי וייעשה מאמץ להגיש אותם לוועדה עד האחד ביולי 2015. סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, טענה כי "לא צריך לתקן שום דבר, צריך לאכוף את הקיים, אם אין אכיפה והסיכוי להיתפס הוא קטן אז אין הרתעה ואין טעם בחוקים נוספים". מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, רותם פלג, אמר כי החקיקה בעניין הפקחים התעכבה בשל הבחירות, והוסיף כי השר גלעד ארדן מתכוון לקדם אותה באופן מהיר. עם זאת, מנכ"ל פורום ה-15 איתן אטיה, טען כי הצעת החוק שמגבש המשרד לביטחון פנים לא דומה כלל לסיכומים עם הרשויות המקומיות. "פקח צריך לקבל את אותן סמכויות כמו של שוטר, אחרת לא נוכל לאכוף", אמר.

ראש מחלקת תביעות במשטרת ישראל, ניצב משנה שרית פילפסון, טענה כי "כולם מסכימים שהתקנות היום לא נותנות מענה אופטימלי". ח"כ וקנין התפרץ לדברים ודרש תשובות בעניין האכיפה והאם המשטרה בכלל דנה בעניין. "אני לא רואה אכיפה בכלל", אמר. נצ"מ פיליפסון השיבה כי ב-2014 נרשמו 3,100 דוחות לרוכבים וב-2015 נרשמו עד היום כ-1,500 דוחות.

 

מנהל המרכז הלאומי לחקר טראומה ברפואה דחופה, פרופ' קובי פלג, הזהיר כי אם המגמה שנרשמה מאז תחילת השנה תימשך, אז שנת 2015 תיגמר עם 850 מאושפזים מתאונות עם אופניים חשמליים ועוד 8,500 איש יפגעו. הוא התייחס גם לחשיבות חבישת הקסדות ואמר כי כל ההרוגים מקרב הרוכבים היו ללא קסדות ומי שחבש קסדה לא נהרג. מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר כי צריך להבהיר האם האופניים החשמליים עם כלי רכב או צעצוע – ואם זה כלי רכב יש להתייחס אליו ככזה, לקבוע מגבלות גיל, לערוך מבחני רישוי, לחייב ביטוח, להורידו לכביש ועוד.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright