עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

חשמליים חובה

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2015

כיתוב "בלעדי לאתר"

 

 

 חשמליים בחובה - אינטרס המבטחים
מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

 

אופניים חשמליים, צילום אילוסטרציהבחודש יוני 2015, פורסם באתר זה טיפ השבוע: אופניים חשמליים סיכון מבוטח שלא תומחר. הטיפ המדובר עוסק בעיקר בכיסוי הקיים לפי הפוליסה לביטוח תאונות לתלמידים, אולם ככל שמדובר בסיכון שאינו חייב בביטוח חובה לרכב, נושאות כל חברות הביטוח שפועלות בביטוח אלמנטרי בישראל ללא יוצא מהכלל בעלות הסיכון ובמרבית המקרים גם מבלי שקיבלו בעבורו את הפרמיה המתאימה או כל פרמיה שהיא בכלל.

 

ובמה הדברים אמורים?

 

כאשר אופניים חשמליים אינן מוגדרים כרכב מנועי, במקרה של התנגשות עם מכונית או אופנוע, נופל מלוא תשלום התביעה על מבטחי החובה של הרכב הפוגע הואיל ומבחינת החוק, דינו של רוכב האופניים הוא כדינו של הולך רגל שנפגע מחוץ לרכב.

 

אם יוכר השימוש באופניים החשמליים  (כפי שהומלץ באתר זה עוד בחודש אוגוסט 2014)  כמחויב ביטוח חובה על פי חוק, יוכלו המבטחים לגבות בעבור עלות ביטוח החובה והפיצוי יתחלק בין מבטחי החובה של האופניים לבין מבטחי החובה של הרכב הפוגע, הנושאים נכון להיום במלוא עלות הפיצוי של כל רוכב אופניים חשמליים שנפגע ע"י הרכב המנועי שמבוטח בביטוח חובה לרכב על ידם.

 

בכמה פרמיה מדובר?

 

מספר האופניים החשמליים ברחבי ישראל מוערך בכ 120,000 יחידות לפחות. אם נכפיל את המספר בסכום הפרמיה המשוערת בסך של כ 1,000 ₪ לפי העלות שגובה נכון להיום חברת הביטוח "שומרה" עבור ביטוח צד ג' לאופניים, נגיע לסכום נאה של 120,000,000 ₪ פרמיה בשנה שיוכל לממן את עלות הסיכון המבוטח שחברות הביטוח אינן גובות כל פרמיה שהיא בגינו נכון להיום.

 

מצבם של המבטחים בביטוח חובה לרכב לאור הרפורמה של כחלון בביטוח חובה, לא אמור להשתפר, אלא להיפך,  וכל הגדלה של הסיכון בשל הגדלת החשיפה הנובעת מחיוב הנוהגים בחשמליים לנסוע בכבישים, עשויה לפגוע בתוצאות החיתום של המבטחים שקופתם, גם כך, הולכת ומדלדלת.

 

בנוסף חיוב בביטוח חובה לאופניים יביא ליצירת מאגר מידע לגבי הסיכון של השימוש באופניים חשמליים על ידי מפעיל מאגר המידע, כך שחברות הביטוח והציבור יוכלו לנתר את הסיכון הכרוך באופניים חשמליים.

 

שיפור תוצאות חיתום בענפים נוספים בביטוח אלמנטרי

 

תאונות תלמידים  - ביטוח חובה של אופניים חשמליים, בשל גורם ייחוד העילה ותנאי הפוליסות המיוחדות לביטוח תאונות לתלמידים, יוציא את הכיסוי מכלל הפוליסות האחרות המשלמות בעבור הסיכון מבלי לקבל את הפרמיות. כך למשל ביטוח תאונות לתלמידים, שהולך ומתייקר מדי שנה בשנה, יוכל להציג תוצאות גרועות פחות לאור ה"שיחרור" מעלות תאונות האופניים החשמליים ובכך אולי למתן את העליה הצפויה בפרמיות של השנה הבאה להורי התלמידים.

 

ביטוח אחריות חוקית כלפי צד שלישי וביטוח אחריות מעבידים - לפי תנאי ביט ודומיהם, מכסים אף הם אחריות חוקית בשל שימוש באופניים חשמליים כל עוד אלו אינם נחשבים לרכב מנועי המחייב רכישת ביטוח חובה.

 

החשיפה לכיסוי ללא פרמיה קיימת לכל מבטח של מבוטח שמעסיק שליחים הנעים בעזרת אופניים חשמליים, מבוטח שהוא רשות מקומית, מבוטח המארגן פעילות נופש הכרוכה בשימוש באופניים חשמליים ופעילויות נוספות כאשר החשיפה, נכון להיום, נמצאת "מתחת לרדאר" של חברות הביטוח שאינן מנתרות את הסיכון המבוטח על ידן, נכון להיום מבלי שיהיה מתומחר.

 

התאמת ביטוח החובה לסיכון האופניים

 

למרות שלדעת מומחים רבים בענף הביטוח, יש לבטח בביטוח חובה לרכב את הסיכון הכרוך בשימוש באופניים חשמליים, הרי שקיימות שתי סוגיות המצריכות פתרון על מנת שביטוח כזה יהיה אפשרי והן:

  1. העובדה שאין צורך ברישוי על מנת לנסוע באופניים חשמליים וביטוח חובה לרכב לפי חוק הפלת"ד, קובע קיומו של רישיון לנהיגה ברכב, כתנאי לקיומו של ביטוח חובה לרכב.
     

  2. העובדה שאין חיוב במספר רישוי אופניים חשמליים, כך שלא ניתן יהיה לזהות את הכלי המבוטח הואיל ומשפחה אחת יכולה להחזיק במספר כלים ולא ניתן יהיה לדעת בוודאות איזה כלי רכב מבין הכלים המוחזקים על ידי המשפחה בוטח בביטוח חובה לרכב ואיזה כלי לא בוטח.

מניסיון של עשרות שנים בניסוח פוליסות בעבור לקוחות פרטיים וגם בעבור חברות ביטוח, וגם לאור הכרת החוק והתקנות, אוכל להעיד, כי ניתן לפתור את הסוגיות המוצגות ללא קושי מיוחד, תמורת תשלום סביר בעבור ייעוץ.

 

 

3/4/2016

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright