היועצת קטיה
שורצמן

בעלת
ותק של 45 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
אופניים חשמליים סיכון מבוטח שלא תומחר
תיקון 4 לחוק הפלת"ד – החשמליים הם רכב מנועי!
ערעור לעליון
בעניין הגדרתם של החשמליים כרכב מנועי

לבית המשפט העליון הוגשה בקשת ערעור בעניין פסק הדין שניתן
ע"י שופט המחוזי בחיפה כאמל סעאב ביום 27/9/2019 בתיק
ת"א 10767-06-14 אסולין ואח' נ' דרויש ואח'.
התביעה הוגשה ע"י עו"ד ערן בקר שייצג את התובע במחוזי. אחת
מטענות הערעור היא לגבי התחולה הרטרואקטיבית של פסק הדין שמתייחסת לתקופה שלפני
שהוא ניתן.
הרצאה קצרה ומרתקת
ביותר ניתנה ע"י עו"ד בקר במסגרת מפגש AIDA ישראל שהתקיים ביום 23/12/2019 בבית
הפרקליט.
הערעור הוא על
הפסיקה לפיה
אופניים חשמליים נחשבים כרכב מנועי לפי חוק
הפלת"ד לאור ההגדרה שהיתה קיימת בתחילת הדרך בחוק לפיה הוגדרו אופניים עם מנוע עזר
כרכב מנועי כאשר לפי פקודת התעבורה אופניים חשמליים מוגדרים כאופניים עם מנוע עזר
חשמלי.
אופניים חשמליים אמנם לא היו קיימים באותה תקופה (סוף שנות
השבעים) אולם היו קיימים אופניים עם מנוע עזר חשמלי שבניגוד לחשמליים היו נושאים
מספר רישוי.
ההגדרה לפי חוק הפלת"ד שונתה בשנת 1984 לא משום שהיתה כוונה
להוציא את האופניים עם מנוע עזר מההגדרה אלא כדי למנוע ריבוי לשוני מיותר, כך מתוך
דברי ההסבר להצעת תיקון החוק.
|