היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

תדמית הביטוח - כתבת מבוא

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים



טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


מוקדש לזכרו של מאיר תדמור, מורי ורבי בתחום התקשורת,  בעלים של "ביטוח בישראל",  ממייסדי "גלובס, שהוצג על ידי לעופר נוריאל מ"עדיף ביטוח" וליווה אותו בתחילת דרכו

 

תדמית הסנאפצ'ט של הביטוח במדיה - כתבת מבוא

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים

 

 

איור אילוסטרציה לכתבה

התדמית החבוטה של ענף הביטוח בתקשורת בולטת ביתר שאת לאור העובדה שחברות הביטוח לא זכו ואפילו לא למילה אחת של חסד גם לאחר שחברות הביטוח הסכימו בחודש דצמבר 2016  לפצות את המבוטחים שנפגעו באירועים שהוגדרו על ידי ממשלת ישראל כאירועי טרור מעבר לפיצוי שניתן למבוטחים על ידי מס רכוש.

 

חברות הביטוח משלמות סכומים נכבדים כתשלומי אקסגרציה ובכל זאת שקט תקשורתי לגבי תרומתן לחברה כאשר הסיקור לגבי מקרים שבהן נשמעות טענות כנגד חברות הביטוח אינו נפסק.

 

כבר כתבתי באתר זה על התקשרות המוטה כנגד חברות הביטוח, כמו למשל הכתבה מיום 17/8/2015: ערוץ 10: בטוח שזה לא הביטוח - תחקיר אינו מחקר, טיפ השבוע הקורא שלא לבטל ביטוח סיעודי בעקבות כתבה, בעניין הביטוח הסיעודי הקבוצתי, הכתבה "כך עובד ערוץ 10" וכתבות נוספות. 

 

כך שאין ספק שמדובר בסיקור תקשורתי מוטה לרעה של תעשיית הביטוח שהוא במרבית המקרים רחוק מאיזון.

 

ברי, כי העוסקים בתעשיית הביטוח אינם תלית שכולה תכלת, צדיקים טהורים או נשמות צחות וברות. ממש לא כך. גם לי עצמי כמו לרבים אחרים יש מדי פעם מילת ביקורת אחת או שתיים לומר על מי מהעוסקים בתעשייה, אולם כל הביקורת הקיימת על הענף אינה מצדיקה את דמות הביטוח כפי שהיא משתקפת ממראת התקשרות.

 

במרוצת השנים, נשמעו לא מעט הצעות מעניינות לגבי דרכים אפשריות לשיפור תדמית הענף, ובחלק מהמקרים אף נעשו השקעות וננקטו צעדים, אולם דבר לא השתנה.

 

על כן נראה בסדרת הכתבות הבאה שתפורסם באתר זה אחת לחודש, נסקור את הסיבות הכלכליות להשחרה של תדמית הביטוח במדיה, נראה את הרקע החוקתי המאפשר השתלחות משולחת רסן בתעשיית הביטוח מבלי לחשוש מתביעה לפי חוק איסור לשון הרע, ניווכח בתפקיד הנכבד של הבורות שהיא מנת חלקם של גורמים רבים המעורבים בעניין ובעיקר הבורות בקרב הציבור הרחב, נלמד משהו על הוויקטימולוגיה של ענף הביטוח עצמו, נבדוק את המדיה החברתית ולסיכום נציג המלצות כלליות לגבי טווח הפעולה האפשרי כך שהגורמים המעורבים יוכלו להשיג את הרווח אותו הם מפיקים מהתקשרות השלילית באמצעות דרכים אחרות שאינן כרוכות בהשחרה של ענף כלכלי שלם.

 

רשימת הכתבות שיפורסמו באתר זה אחת לחודש החל מהחודש הבא:

 

כתבה ראשונה המרוויחים והמפסידים – סקר חסמים – נראה שבמקרים מסוימים גם המבטחים עצמם מרוויחים מהתדמית שעוזרת להם לא פעם  "להדוף" תביעות של מבוטחים חלשים או מוחלשים.

 

כתבה שניה - תדמית הביטוח במדיה, מגבלות חוק איסור לשון הרע – חוק איסור לשון הרע אינו מגן על תאגידים.

 

כתבה שלישיתכוחה של הבורות - כל כך קל להתבלבל ולבלבל בין ביטוח ריסק לתקופה קצרה לבין ביטוח צובר. הסיפור מתחיל בכך שחלקים גדולים וטובים של הציבור אינם מודעים לכך שביטוח הוא מקצוע.

 

כתבה רביעיתויקטימולוגיה של ענף הביטוח - כיצד ענף הביטוח בעצמו גורם לסיקור שלילי בתקשורת. במרבית המקרים מתוך חוסר מודעות והיעדר ידיעה והכרה של מפת התקשורת בעת הזאת.

 

כתבה חמישית - האם קיים סיכון פיזי למי מהעוסקים בתעשיה? - יש מי שמשווה את הסיקור במדיה של ענף הביטוח כשיימינג אנטישמי. שיימינג ואנטישמיות יכולים להוביל גם לפגיעה פיזית. האם נשקפת סכנה, למי מהעוסקים בענף?

 

כתבה שישית – אינטרנט ומדיה חברתית – לא על הפייסבוק לבדו. אנשי תעשיית הביטוח ולא רק, נוטים לחשוב בטעות כאילו המדיה החברתית מתחילה ונגמרת בפייסבוק ובמצב שבו כל אחד יכול להגיב לפוסט, לתעשיית הביטוח אין סיכוי לאור התדמית הירודה של הענף. בכתבה זו נסקור דרכים נוספות לשימוש במדיה החברתית לרבות הפייסבוק, מבלי להסתכן בפרסום תגובות עוינות כתגובה לפוסט.

 

 כתבה שביעית – במצב הנתון, מה בכל זאת ניתן לעשות? – כתבת סיכום לכל האמור בסדרה. ניתן לשנות את תדמית הביטוח במדיה באופן שיועיל כמעט לכל מי שקשור בתעשיית הביטוח ובעיקר למבוטחים עצמם.

 

פורסם ביום 9/2/2016

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright