היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

תדמית הביטוח - כתבה שישית

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים



טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


מוקדש לזכרו של מאיר תדמור, מורי ורבי בתחום התקשורת,  בעלים של "ביטוח בישראל",  ממייסדי "גלובס", שהוצג על ידי לעופר נוריאל מ"עדיף ביטוח" וליווה אותו בתחילת דרכו

תדמית הסנאפצ'ט של הביטוח במדיה – אינטרנט ומדיה חברתית כתבה  VI

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים

 

 

 

איור של יונה לבנה עם סמל אינטרנט

כתבה שישית  בסדרת הכתבות הסוקרת את התדמית החבוטה של הביטוח במדיה, כמובטח בכתבת המבוא:  תדמית הסנאפצ'ט של הביטוח במדיה. סדרת כתבות זו עוסקת בתדמית עוסקת בתדמית החבוטה של ענף הביטוח ושל העוסקים בו בתקשורת וגם בעיני חלק מהציבור הרחב.

בעשור האחרון, המדיה זולגת מכלי התקשורת המסחריים לכיוון המדיה החברתית, כגון, בלוגים, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד. מי שהיטיב לזהות את המגמה הוא נשיאה החדש של ארה"ב דונאלד טראמפ שניצח בבחירות האחרות בארה"ב למרות העובדה שהחלק הארי של התקשורת המסחרית הממוסדת היה נגדו. טראמפ ידע ויודע לעשות היטב שימוש בצירוף הזהב מבחינתו של כשרונו הטבעי לעורר פרובוקציות וציוצים בטוויטר.

 

דונאלד המצייץ, יודע את מלאכתו היטב, כך שלא רק בארה"ב, אלא בכל העולם כולו שומעים את ציוציו שנשמעים לא פעם כמוזרים או כתמוהים באופן שרעיונותיו מגיעים לכל רחבי תבל באמצעות מהדורות החדשות בכל השפות וזאת מבלי שיוצא ולו סנט אחד על פרסום ויחסי ציבור.

 

ומה קורה בענף הביטוח בישראל?

 

נראה, כי ענף הביטוח בישראל אינו מתייחס בכבוד הראוי לאתרי האינטרנט של המבטחים כגורם חשוב במדיה החברתית.

 

אתר האינטרנט של מבטח מאפשר פרסום חופשי שאינו כרוך בתשלום מיוחד להבדיל מפרסום באתרי חדשות או כלכלה כאשר המבטח אינו מוגבל בהצגת תכנים הן מבחינת התוכן והן מבחינת ההיקף של התכנים והן מבחינת אופן הצגתם.

 

נסקור את אתרי הביטוח של המבטחים ושל האיגודים שמייצגים את העוסקים בענף, החל מחברות הביטוח, הסוכנים וכלה בשמאי הביטוח.

 

הפן הוויזואלי של האתרים - ככל שקהל היעד של אתרי האינטרנט אמור להיות הציבור הרחב, הרי שקיימת חשיבות לצד הוויזואלי של האתר, כגון: צבעי האתר, צורת האות (הפונט), אופן הצגת התמונות, הסרטונים (ככל שהם קיימים) והאיורים.

 

מראה האתר יוצר את הרושם הראשון אצל הגולש. צבע אחיד וכהה של האתר, כמו למשל כחול כהה או חום יוצר מצד אחד תחושה של כובד ראש ורצינות אולם במקביל מקרין קרירות וריחוק. בפועל ניתן למצוא ספרים ופרסומים שמתייחסים בכובד ראש לנושא הצבעים באתר הביטוח שאין להקל בו ראש. הקוראים מוזמנים לבקר באתרי הביטוח השונים ולזהות את התחושה הראשונית שיוצר בהם המראה של כל אתר ואתר עוד לפני שהם ניגשים לחפש באתר את הנושא החשוב מבחינתם.

 

בפועל ניתן למצוא או גם ליצור מספר בלתי מוגבל של גוונים ושילובי צבעים וגוונים כאשר כל גוון ושילוב של גוון עם צבע או עם גוון נוסף מעורר אצל הגולש תחושה אחרת, כאשר יש לקחת בחשבון את השוני של נראות הצבעים במסכי האינטרנט (הצגים) השונים וכמובן, ניראות הצבעים בעיניהם של מאותגרי ראיית צבע בדרשות השונות של עיוורון צבעים.

 

התחושה הרצויה, אמורה להיות בנוסף לרצינות בעל האתר, הקנייה של סקרנות בנוסף לרוגע, אמון  וביטחון לכל גולש שמגיע לדף הבית ולכל אחד מהדפים האחרים של האתר.

 

האם שאלתם פעם  את עצמכם, איזו תחושה אתם מקבלים  בכניסה לאתר אינטרנט של מבטח? האם אתם מגלים עניין בפרסומת שמוצגת בטלוויזיה שמככבת בדף הבית של האתר או נרתעים ונבהלים מכיתוב צפוף באותיות קטנות שמעביר לכם את המסר שנושא הביטוח הוא מורכב ומסובך וקרוב לוודאי שלא יעלה בידכם להבין את המוצר הביטוחי המשווק לכם על ידי חברת הביטוח.

 

כלומר, האם מדובר בהצגה ויזואלית מסבירת פנים, מעוררת עניין ויוצרת אמון בקרב הלקוחות הקיימים והלקוחות בפוטנציה או לא?

 

מבחינת התוכן  - של האתרים ובדרך שבה התוכן מועבר נכתבו הרבה יותר ספרים ופרסומים מאשר על הצבעים באתרי האינטרנט נאמר, כי המרה המקובלת לגבי התכנים באינטרנט היא: "התוכן הוא המלך".

 

במובן זה יש לבחון את הבחירה של בעל האתר בסוג התכנים ובאופן הצגתם, כאשר המטרה היא כלל ציבור הגולשים בישראל. מבחינה זו, האתרים בישראל אינם מציגים מידע לגבי הסיכונים שבחיים הרגילים אשר מפני התוצאות שלהם מגן הביטוח.

 

אתרי האינטרנט אינם מציגים מידע העשוי לעניין את ציבור הגולשים, למשוך את תשומת לבו ולעורר אמון כלפי המבטחים.

 

ייעוץ לגבי מיגון  ומניעת סיכונים וצמצומם  - בכלל זה סיכוני שריפה, פריצה, תאונות בכלל ותאונות דרכים בפרט, היפגעות ילדים, נסיעות לחו"ל, מחלות וסכנות נוספות והדריכם למנוע אותן ולהתמודד עם התוצאות של התרחשותן – סביר להניח שלא תמצאו באתרי האינטרנט של חברות הביטוח וחבל, הואיל ומידע אינפורמטיבי המוגש באופן אטרקטיבי עשוי להקטין את הסיכון של המבוטחים ושל המבטחים כאחד כך שכל הצדדים יצאו ברווח מהתוצאה.

 

מידע לגבי הונאות ביטוח – מי אינו אוהב סיפורי בלשים? מצד אחד ומצד שני הצגה של מקרים שנוכלים נתפסו על ידי החוקרים מטעמן של חברות הביטוח ושילמו את המחיר עשויה לגרום למי שמתכנן הונאת ביטוח להרהור שני ובכך להקטין את במשהו את הקף התופעה.

 

מידע לגבי תביעות ששולמו על ידי חברת הביטוח – מי אינו אוהב סיפורי ריאליטי - מבלי לציין את פרטי המבוטחים שאינם חפצים בכך, כמו למשל סיפורי חילוץ של מבוטחים שנלכדו בחו"ל, הצלת חיים של מבוטחים בביטוחי בריאות באמצעות הביטוח ועוד.

 

מדור שאלות ותשובות למבוטחים – אשר עשוי להאיר על הצורך בביטוח בפני אנשים שמחפשים תשובה לסוגיה שאינה קשורה בביטוח. כמו למשל מידע לגבי סיכון של דגמי רכב מסוימים המבוקש על ידי מי שמחפש לרכוש לעצמו כלי רכב חדש ותוך כדי חיפוש ברכב מגיע לאתר של מבטח.

 

האמור לגבי אתרי האינטרנט של המבטחים נכון ומתאים גם לגבי דפי הפייסבוק שלהם. בכל הקשור באינטרנט ובפייסבוק ניתן לעשות כל כך הרבה בהשקעה ממש צנועה.

חברות ביטוח יכולות לפרסם את המוצרים שלהן באמצעות אתרי סוכנים. סוכני ביטוח יכולים להגדיל את התפוצה של המייל הפרסומי שנשלח על ידם באמצעו אתר אינטרנט של הסוכן שמאפשר הרשמה לדיוור ולטיפים גם למי שאינו לקוח של הסוכן.

 

ניתן כמובן לעשות שימוש ביו טיוב בטוויטר ובאינסטגרם, גם כאן בהשקעה שאינה גבוהה יחסית ולהגיע לציבור רחב כאשר התכנים יהיו מעוצבים באופן שיעורר את העניין של הציבור הרחב ויספק את הצורך שלו בקבלת מידע חשוב מבחינתו.

 

מבחינת אופן הצגת התוכן חשוב שתצורת האות וגודלה יהיו ידידותיים לגולש, התוכן ינוסח במשפטים קצרים וברורים ככל האפשר, כך שכל אחד ואחת מאתנו לא יחוש את עצמו מבולבל או אובד כאשר הוא מגיע לאתר או לדף של המבטח.

 

לסיכום האמור, מודעות מבטחים לגבי אתרי האינטרנט שבבעלותם עשויה לשפר את התדמית שלהם בקרב הציבור הרחב מבלי להשקיע סכומי כסף ניכרים ואף לשפר את רווחיותם בצמצום ומניעת הסיכונים והונאות הביטוח.

 

פורסם ביום 8/10/2017

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright