היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

תדמית הענף 1977 - חלק שני

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


כיתוב "בלעדי לאתר"

 

 

תדמית ענף הביטוח בישראל בשנת 1977 – חלק II

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים וחברה בוועדה למונחי ביטוח שליד האקדמיה ללשון העברית

 

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

באמצעות אתר "תשובה ביטוחית" תוכלו לקבל מידע על דרכים

נוספות למחיקת טענות הגנה של חברת ביטוח

 

ראו גם: תדמית הביטוח במדיה

תדמית ענף הביטוח בישראל בשנת 1977 – חלק I

 

דבריו של דוד חכמי, ז"ל סימפוזיון שנערך ביום 30/1/77 מטעם "מועדון הסנה" עסק בסוגיה "כיצד לשפר את תדמית חברות הביטוח?"

 

 

דוד חכמי ז"ל על תדמית ענף הביטוח בשנת 1997


מוזיאון הביטוח של קטיה שורצמן


 

הסימפוזיון שנערך ביום 30/1/77 מטעם "מועדון הסנה" עסק בסוגיה "כיצד לשפר את תדמית חברות הביטוח?". ברב השיח השתתפו" איתן אבניאון, מנכ"ל הסנה, דוד חכמי, יו"ר איגוד חברות הביטוח, מ. צבי, הסופר הכלכלי של "הארץ", י.יהל, יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור, ד. הררי, סוכן ביטוח מאילת.

 

"הסחורה שלנו נמכרת על המדרכה" דוד חכמי, ז"ל יו"ר איגוד חברות הביטוח

 

חכמי מדבר על חלקן הנכבד של חברות הביטוח בכלכלה של כל מדינות העולם המערבי בה בשעה שבישראל נתפס ענף הביטוח כענף משני בעיני השלטונות.

 

חכמי מציג לדוגמא חברה בשם "מטרופוליטן לייף" שפועלת בארה"ב. חברה זו החזיקה בעת פרסום הכתבה במניות של ארבע חברות שכל אחת מהן היתה הגדולה בתחומה בארה"ב: ג'נראל מוטורס, דיופון, יונייטד סטייס סטיל קואופריישן, וצ'ייס מנהטן בנק.

 

בישראל נמצא שההשקעות של חברות הביטוח בתעשיית המדינה ובבנקאות הן אפסיות. הן מעטות מאוד בניירות ערך ממשלתיים.

 

באותה תקופה פעלו בישראל כ 90 מבטחים. 35 חברות ביטוח ישראליות, 38 חברות זרות ו 17 מורשי ללוידס.

 

ממצע של חברת ביטוח אחת בערך לכל 40 אלף נפש (לפי הלמ"ס כ 3,6 מיליון תושבים התגוררו בשנת 1977 במדינה). ריבוי התחרות בין המבטחים מביא למחירים זולים, לדבריו של חכמי "הסחורה נמכרת על המדרכה" ולא בתוך החנות.

 

לדבריו מנהלי חברות הביטוח שמציגים לראווה את הגודל והרווחים שהם עושים, גורמים בעצם עוול לענף "עוול בל ישוער". הוא מביא לדוגמא שיחות שקיים עם חברי כנסת במהלך דיונים לגבי ביטוח חובה לרכב וחברי הכנסת אמרו לו שלפי העיתונים חברות הביטוח מרוויחות הרבה כסף ואחוז אחד לכאן או לשם לא ישנה.

 

חכמי כותב: "אנחנו יצרנו לעצמנו תדמית של קפיטליסטים, עשירים, מרוויחים הרבה – לפי דעתי ז גם לא אמת. (זו לא בושה, אבל בארץ לא אוהבים את זה כל כך).

 

לפי חכמי יש להגביר את ההסברה! מנהלי חברות הביטוח אינם ששים להוציא כסף למימון ההסברה למרות הגודל והרווחים. למטרה זו הוקמה באיגוד חברות הביטוח וועדה לענייני הסברה. וועדה זו יכולה להסביר. הועדה יכולה לעשות את הצעדים החיוביים אבל אינה יכולה למנוע ממנהלי החברות לדבר יותר מדי ולקלקל עניינים. מנהלי החברות צריכים להבין מה עליהם לעשות או לא לעשות בעצמם.


ובהשלכה למה שקורה בענף הביטוח כיום. יש אמנם הרבה פחות מבטחים, אבל התחרות בביטוחי הפרט ובביטוחי העסקים הקטנים רק הולכת וגדלה וככל הנראה עוד תגבר לאור הגזרות הכלכליות שממתינות לכולנו מעבר לפינה.

 

חברת הביטוח מתמקדות יותר בקידום מכירות ופחות בהסברה. אם כי חשוב לציין לטובה מספר חברות ביניהן מגדל וליברה שיודעות לשלב בין שני הדברים. כך למשל חברת הביטוח מגדל מפרסמת באתר האינטרנט שלה שהיא מעניקה הנחות בביטוח בריאות  למבוטחים שמנהלים אורח חיים בריא, ליברה מפרסמת שהיא מעניקה הנחה בביטוח דירה על אמצעים להקטנת סיכון ביניהם כלבים (חבל שאין התייחסות לסייג ביטוח צד ג' לכלבים מגזע מסוכן).

 

מצד שני, מלחמת המחירים בין חברות, דוחקת לשוליים את סוכני הביטוח שטרם הסכינו להתמודד עם התופעה וגם מבחינת המבוטחים עצמם, איני בטוחה שהמצב החדש פועל לטובתם, כאשר חברות הביטוח שמקבלות כמעט כל עסק בכל מחיר, נוטות לעשות את מה שמכונה "חיתום תוך כדי תביעה" ובנוסף לכך, המבוטחים זוכים אמנם להנחות רציניות בפרמיה תוך השמטה של ההבדל הגדול שקיים לפעמים בין תוכניות הביטוח השונות. כך יוצא שהמבוטח שמשלם פחות 1,000 ש"ח פרמיה לשנה אינו יודע על איזה כיסוי או גבול אחריות הוא ויתר בפוליסה המקבילה על מנת לזכות בהנחה.

 

 


 

לא להסתפק ברכישת ביטוח ברמת הכותרת בלבד ובוודאי שלא לחפש ולהתעקש על קבלת טיפים וייעוץ בחינם.

 

כל שאלה או פניה נוספת - אך ורק באמצעות האתר

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

פורסם ביום 11/8/2019

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright