היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

תדמית הביטוח - כתבה חמישית

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים



טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


מוקדש לזכרו של מאיר תדמור, מורי ורבי בתחום התקשורת,  בעלים של "ביטוח בישראל",  ממייסדי "גלובס", שהוצג על ידי לעופר נוריאל מ"עדיף ביטוח" וליווה אותו בתחילת דרכו

 

תדמית הביטוח במדיה - האם קיים סיכון פיסי לעוסקים בענף? כתבה V

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים

 

 

 

איור של אגרוף מול פסל עם סימן שאלה

כתבה חמישית  בסדרת הכתבות הסוקרת את התדמית החבוטה של הביטוח במדיה, כמובטח בכתבת המבוא:  תדמית הסנאפצ'ט של הביטוח במדיה .סדרת כתבות זו עוסקת בתדמית החבוטה של ענף הביטוח ושל העוסקים בו בתקשורת וגם בעיני חלק מהציבור הרחב.

יש מי שמשווה את הסיקור במדיה של ענף הביטוח כשיימינג אנטישמי. שיימינג ואנטישמיות יכולים להוביל גם לפגיעה פיזית. כתבה זו, החמישית בסדרה עוסקת בשאלה האם נשקפת סכנה פיזית, למי מהעוסקים בענף?

תופעות ההתלהמות והאלימות אינן חדשות בארצנו ואנו עדים למקרים מצערים של אלימות כלפי מורים ורופאים ונשאלת השאלה אם סכנה דומה של פגיעה פיסית קיימת גם כלפי העוסקים בביטוח.

התשובה לשאלה זו, לדעת הח.מ., היא כי ההסתברות לגילויים של אלימות פיסית כלפי העוסקים בביטוח היא דווקא נמוכה.

 

ידוע לכולם, כי התסכול כנגד העוסקים במקצוע מסוים עשוי להביא לאלימות מילולית ופיסית. ניתן לראות זאת באלימות כלפי מורים ורופאים. נשאלת השאלה מודע לא שמענו על אלימות כלפי אנשי ביטוח? ושימו לב שאיני מעודדת אלימות שכזו הואיל ואני רואה גם את עצמי כחלק מהתעשייה. המילים ככל שהן בוטות וחזקות יכולות להפוך למעשים בעיקר כאשר מי שחש את עצמו כקרבן ונפגע מצד אנשי הביטוח מצוי בתחושה של חוסר אונים ותסכול, כאשר האלימות הפיסית נראית כמוצא יחידי לפריק הזעם והתסכול.

 

מהבחינה הזאת דווקא, נראה, כי התקשורת שמשחירה את ענף הביטוח, דווקא פועלת לטובת העוסקים בביטוח בסינון אלימות פיסית בכך שהיא מאפשרת למי שחש  עצמו פגוע לפרוק את זעמו בכלי התקשורת ולקבל אהדה מהציבור הרחב.

 

רמת הציפיות כלפי העוסקים בענף הביטוח שהיא נמוכה יחסית תורמת אף היא לרגיעה במישור האלימות שנאמר כגודל הצפייה כן גודל האכזבה.

 

גורם נוסף שממתן את פרץ הרגשות הם ציבור עורכי הדין שעומדים לרשותם של מי שחשים את עצמם מקופחים ונותנים להם את התקווה לקבל פיצוי כלכלי נאות מחברת הביטוח, כך שפרץ של אלימות עשוי לפגוע בתובע המאוכזב עצמו בכל שהוא עשוי לסכל את תקוותו לקבל באופן חוקי את המגיע לו לדעתו מחברת הביטוח.

 

יותר מכך, בזכות אותו חוק שעושה את מלאכת המשמיצים והמשחירים קלה, חוק איסור לשון הרע, יורד הסיכון לפגיעה פיסית באנשים שעוסקים בביטוח וזאת מהסיבה שחוק לשון הרע מגן על אנשים פרטיים ולא על קבוצות או ציבורים.

 

עניין זה עושה את מלאכת ההשמצה של ענף הביטוח בכללו קלה ביותר, כמפורט בכתבה השניה בסדרה זו: תדמית הביטוח במדיה, מגבלות חוק איסור לשון הרע חוק איסור לשון הרע אינו מגן על תאגידים.  

 

מסיבה זו, נמנעים כלי התקשרות להשמיץ באופן אישי אנשים שעוסקים בביטוח שהרי אז, הם עשויים לקבל תביעות דיבה בסכומים של מאות אלפי שקלים בגין כל השמצה, אם לא למעלה מכך. שימו לב, כי מעולם לא פורסם בתקשורת שם של אדם (בין אם מנהל בחברת ביטוח, בין אם סוכן ביטוח ובין אם שמאי ביטוח) בהקשר להשמצות וטענות. שמות של אנשים שעוסקים בביטוח מתפרסמים בתקשורת רק אם וכאשר מוגשת נגד מישהו תביעה בהליך משפטי, או אם מישהו נתון לחקירה פלילית (למשל ע"י שלטונות המס) או גם כאשר מישהו נמצא חייב בדין.

 

סתם ככה, האשמה אישית כלפי אדם העסוק בביטוח, קשה למצוא בתקשורת, מהסיבה האמורה.

 

כל זה כמובן, אינו מאיין אפשרות של גילוי אלימות כלפי מי שנמצא בעיניו של מבוטח או צד ג' כגורם האשם למצב הקשה שנוצר מול חברת הביטוח. למרבה המזל של אנשי תעשיית הביטוח, מי שעומד בדרך כלל בקו הראשון מול המבוטחים הם סוכני הביטוח, שהם אנשים טובים נעימים ומסבירי פנים, בהיותם אנשי מכירות, הם גם מודעים ויודעים היטב לנתב את הכעסים ולהחליק את המצב כך שהמחלוקת לא תהפוך לויכוח והויכוח לא יהפוך לריב והריב לא יגיע לכלל תגרה.

 

פורסם ביום 30/8/2017

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright