היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

תדמית הביטוח - כתבה שביעית

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים



טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


מוקדש לזכרו של מאיר תדמור, מורי ורבי בתחום התקשורת,  בעלים של "ביטוח בישראל",  ממייסדי "גלובס", שהוצג על ידי לעופר נוריאל מ"עדיף ביטוח" וליווה אותו בתחילת דרכו

תדמית הסנאפצ'ט של הביטוח במדיה – מה בכל זאת ניתן לעשות? כתבה  VII

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים

 

 

 

צילום אילוסטרציה של ורד צחור

כתבה שביעת  בסדרת הכתבות הסוקרת את התדמית החבוטה של הביטוח במדיה, כמובטח בכתבת המבוא:  תדמית הסנאפצ'ט של הביטוח במדיה. סדרת כתבות זו עוסקת בתדמית עוסקת בתדמית החבוטה של ענף הביטוח ושל העוסקים בו בתקשורת וגם בעיני חלק מהציבור הרחב.

 

יש לא מעט בכירים בתעשיית הביטוח, ולמרבה הצער, בעיקר בחברות הביטוח שמאמינים באמרה "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" בכל הקשור לתדמית הביטוח אמונה שמתחזקת לאור הרווחיות של חברות הביטוח למרות ועל אף התדמית הגרועה.

 

ראו גם בהקשר זה את האמור בכתבה הראשונה בסדרה זו:  המרוויחים והמפסידים.

 

"עור הפיל" שסיגלו לעצמם אותם בכירים, בא לידי צידוק גם מהתדמית העולמית של הביטוח, לא רק בישראל, אלא גם בעולם המערבי כולו. תדמית שבאה לידי ביטוי בסרטי קולנוע שונים ובאמירתו הקלאסית של וודי אלן בסרטו "אהבה ומלחמה" משנת 1975 בו הוא אומר את הדברים הבאים: "נדמה לכם שהמוות הוא דבר נורא, אתמול בערב נפגשתי עם סוכן ביטוח..."

 

מי שחרד יותר מכל לתדמית הביטוח אלו הם בעיקר סוכני הביטוח שנמצאים בקו הראשון מול המבוטחים וסופגים את גל ההדף הראשון של הפרסומים השליליים על אודות התעשייה בקבלת ביטולים של פוליסות קיימות, אי חידוש ביטוח וסירוב להצעות ביטוח מצד מבוטחים תמימים שמושפעים מהפרסומים במדיה ופועלים באופן אמוציונאלי הפוגע בראש ובראשונה במבוטחים עצמם.

 

חברות הביטוח כמו רבים וטובים מאתנו נוטות לנתח את הכישלונות ולא לבדוק את ההצלחה מה שטוב וראוי וחשוב לעשות בחשיבה לטווח רחוק. כאשר הרווחים של חברות הביטוח גבוהים מדי, הדבר מביא לעידוד הונאות ביטוח מצד הציבור ולהחמרה של רגולציה שלוחצת על הורדת מחירים, כפי שראינו במהלך שנת 2016 בעניין תעריף ביטוח החובה לרכב בעניין החזרי יתרות קרנית כהנחה לציבור המבוטחים והכתבת תעריף הפול.

 

התנאי הראשון – הכרה בצורך בשיפור התדמית על אף הרווחיות

 

התנאי ההכרחי לשיפור תדמית הענף, כמו לכל מהלך עסקי או אישי שהוא הוא בראש ובראשונה האמונה בצורך שבדבר. כלומר השלב הראשון וההכרחי הוא לשכנע את המבטחים המובילים בתעשיית הביטוח בצורך האמתי בשיפור התדמית, דהיינו הצבת הוכחה מספרית של הפסד מול רווח לטווח ארוך בדוחות הכספיים של חברות הביטוח.

 

עד כמה שכולנו מייחסים ובצדק חשיבות רבה למיתוג ולתקשורת, הרי שהתדמית נגזרת בראש ובראשונה מהמעשים. ככל שחברות הביטוח ישכילו לפעול בדרכים שיביאו לקדמת הבמה את טובת הציבור, כך הן תשפרנה הן את תדמית הענף ובמקביל את הרווחיות בדוחות.

 

למשל פעילות מתוקשרת לצמצום תאונות הדרכים תביא בנוסף לכותרות הרצויות גם עליה ברווחיות ביטוח חובה לרכב וחשוב מכך, האטה בפיתוח ושימוש ברכב אוטונומי, אשר יתרונות הגדול הוא הבטחה לירידה מסיבית בשיעור תאונות הדרכים לאור יכולת הנהיגה הטובה יותר של הנהג הרובוטי ומערכות המחשוב של הרכב לעומת הנהג האנושי. הרכב האוטונומי, יש לזכור, מהווה את האיום הגדול ביותר על תעשיית הביטוח האלמנטרי לאור העובדה שהשימוש ברכב צפוי להפחית לפי ההערכות הקיימות את שיעור תאונות הדרכים בכדי 80% ואת הקף הפרמיות של ביטוח הרכב בהתאם. כלומר, מצד אחד חברות הביטוח יצטיירו כגיבור השעה בנושא תאונות הדרכים ומצד שני יורידו את המוטיבציה להאצה בפיתוח ובשימוש ברכב האוטונומי מצד הרשויות והפוליטיקאים הקשובים לרחבי ליבו של הציבור והתקשורת בכל הקשור לעליה המתמדת בשיעור תאונות הדרכים.

 

התנאי השני – השקעה בגיבוש תוכנית אופרטיבית מתאימה

 

לצורך הצלחת המהלך, חשוב ואפילו חיוני לגבש תוכנית אופרטיבית מתאימה ולא להסתפק בכותרות ובהצהרות שאין מאחוריהן תוכן רציני ואינן מובילות לשום מקום. הצהרה מסוג "אנחנו נלחמים בתאונות דרכים" מצדם של סוכני הביטוח או המבטחים לא תביא את התוצאה הרצויה אלא להיפך. גם מינוי של אישים ידועים או כאלו שנחשבים או נתפסים כבעלי מומחיות לא תועיל ללא תוכנית מסודרת ומחייבת.

 

אם נשוב לדוגמא של המאבק בתאונות דרכים, הרי שרק תוצאות בשטח שיראו ירידה ניכרת בשיעור הנפגעים וההרוגים מאז הנהגתה של התוכנית החדשה מטעם הביטוח, ככל שתונהג תוכנית שכזאת, יביאו לשיפור תדמית הענף והעוסקים בו.

 

כך למשל עצם הצפת הבעיה וקיום דיונים במשרדי הפיקוח או גם בוועדות של כנסת ישראל מבלי להציג תוכנית מפורטת שתיראה אטרקטיבית וישימה לכל הגורמים המעורבים בדבר תביא לתוצאה דומה לזו שהושגה בנושא חוזר השרברבים, כאשר מחירי הכיסוי הביטוחי וסכומי ההשתתפות העצמית הכפילו את עצמם לפעמים גם מספר פעמים, אחד המבטחים המובילים החליט שאינו משווק עוד כיסוי לשרברב מטעם המבטח והאנדרלמוסיה הגיעה לפתחם של הסוכנים.

 

לצורך גיבוש תוכנית רצינית יש צורך בנכונות להשקעה של זמן, משאבים ובעיקר במוטיבציה מצדם של כל הגורמים הנוגעים בדבר.

 

כותרות והצהרות בלבד הנמסכות על רעיונות כאלו או אחרים שעלו בתקשורת או גם פורסמו במדיה (כמו למשל באתר ביטוח זה), ישאירו את המצב ואת תדמית הביטוח באותו המקום שהם נמצאים בו כיום והעתיד המרחש והמתחדש מולנו עם כל חידושי הטכנולוגיה, יגיע ישפיע ויכרסם בהיקף תעשיית הביטוח הרבה יותר מוקדם מהצפוי.

 

פורסם ביום 21/12/2017

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright