עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

רכב אוטונומי

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 השפעתה של מכונית ללא נהג על תעשיית הביטוח

 

 

 

 

מכונית ללא נהג של גוגלמומחים בחו"ל מעריכים, כי למכונית ללא נהג תהיה השפעה דרמטית על תעשיית  ביטוח הרכב העולמית באופן שיקטין את שיעורי הפרמיה בהיקפים דרמטיים ויביא לקיטון בהיקף הפרמיות שגובות חברות הביטוח בעבור ביטוח הרכב וברווחיהן של חברות הביטוח.

 

הסיבה לכך, היא הצפי על פי מחקר של ממשלת ארה"ב הוא ירידה אפשרית בשיעור של כ 80% בתאונות הדרכים במהלך 20 השנים הבאות בשל התחכום והבטיחות של כלי הרכב האוטונומיים.

 

ירידה בשיעור של כ 80% בנזקי ביטוח רכב גוף ורכוש בתוך כ 20 שנה, משמעהצמצום הדרגתי של פרמיות בביטוח רכב המהוות (בישראל) בסביבות 50% מהפרמיות בביטוח כללי ומטבע הדברים גם צמצום בהכנסתם של סוכני ביטוח רכב.

 

אין זאת אומרת שביטח הרכב המוכר לנו כיום יעלם לטובת ביטח אחריות המוצר של היבואנים, היצרנים והמוסכים. לבעל הרכב עדיין תהיה אחריות לתחזוקתו, אחסנתו, מקום חנייתו והשימוש לפי הוראות היצרן, כך שעדיין יהיה צורך בביטוח אחריות חוקית ובביטוח רכוש לגבי נזקים לאחר תום אחריות היצרן ונזקי פשיעה. אולם הפרמיה בעבור ביטוח של רכב בודד אמורה לקטון באופן דרמטי.

 

הקו המנחה את מפתחי המכוניות האוטונומיות הוא שיפור הבטיחות והקטנה של שיעור תאונות הדרכים והקלה על תוצאותיהן. כך שמדי שנה יהיו פחות פצועים ופחות הרוגים בשל תאונות דרכים.

 

 פציעות פחות, פחות הרוגים מכוניות נהיגה אוטונומיות הן מראש החשוב ביותר. בבטיחות הרכב להיראות בשנים האחרונות. "

 

כבר כיום ידוע על ההשפעה החיובית להקטנת התאונות הודות לטכנולוגיה שכבר קיימת ונמצאת בשימוש כגון מערכות בלימה אוטומטית, שצמצמו את מספר התאונות ואת חומרתן.

 

המבטח סוויס רי העוסק בביטוח ובביטוח משנה ברחבי תבל צופה ירידה של 2- מיליארד דולר בפרמיות ביטוחי הרכב בשנת 2020 ברחבי העולם בשל השימוש בטכנולוגיה המתקדמת של רכב הנוהג את עצמו, ככל שתהפוך לנפוצה יותר.

 

בינתיים הודיעה חברת הרכב וולוו באפריל 2016, כי היא מתכננת להתחיל בדיקת מכוניות ללא נהג בלונדון בשנת 2017. פרויקט הבדיקה ייקרא נהג אותי לונדון וייעשה בשיתוף עם טצ'מן מחקרים.

 

עם זאת, נמסר, כי איגוד חברות הביטוח הבריטי (ABI), איגוד מקצועי האגד כ 270 חברות ביטוח שפועלות בבריטניה ומהוות כ 90% משוק הביטוח האנגלי אינו מתנגד למכוניות בנהיגה עצמית אלא מקדם בברכה את הטכנולוגיה החדשנית.

 

ג'יימס דלתון, מנהל תחום הביטוח הכללי באיגוד המבטחים הבריטי, אמר, כי: "תמיד יהיה צורך בביטוח והתעשייה שלנו משמשת לצורך התאמתה לסיכונים חדשים ויציאה מסיכונים שאינן רלוונטיים. הפרס הפוטנציאלי כאן הוא צמצום מסיבי בתאונות דרכים, מה שיביא לפחות הרוגים ופצועים על הכבישים שלנו. דבר שהמבטחים ישמחו לראות כאשר להפוך למציאות. "

 

דלתון הזהיר כי המבטחים לא יהיו היחידים שיפגעו. יצרני רכב מדי יידרשו להכין את עצמם לשינויים ממכוניות בנהיגה עצמית. "נהיגה אוטומטית תשלח גלי הלם דרך בתעשיות רבות. יצרני רכב עומדים בפני איומים על מודלים עסקיים משלהם של ענקיות טכנולוגיה כגון גוגל ואפל וצריכים לפעול מהר כדי לשמור על קשר," דלתון הסביר.

 

 

4/5/2016

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright