היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

ביטוח והעסק שנסגר

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


כיתוב "בלעדי לאתר"

 

 

ביטוח כללי של עסק שנסגר

מאת:  מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

 

אילוסטרציה בכי על סגירת העסקסגירת עסק שבמרבית המקרים מהווה גם מפעל חיים של בעליו אינה אירוע נעים בלשון המעטה. למעשה מדובר על טראומה שקרוב לוודאי תלווה את הבעלים שנים רבות קדימה עד שיצליח להתאושש אם בכלל.

 

נושא הביטוח, מטבע הדברים אינו נמצא במקום הראשון ובדרך כלל הוא נדחק לפינה בעיסוק הכולל סגירת הסכם השכירות, סגירת תיקים מול הרשויות, סגירת חובות או הסדר תשלומים מול הבנקים, פיטורי עובדים ועוד עיסוקים מייגעים, מתישים ומתסכלים.

 

פתרונות מימון

בשבוע שעבר, פרסמתי כתבה בנושא המימון הזול ביותר האפשרי לכיסוי חובות והשגת מרווח נשימה הלוואת בלון במקום פדיון ביטוח פנסיוני.

 

כתבת השבוע עוסקת בסגירה של העסק וסוגיית הביטוח הכללי. יש לזכור שהאור בכתבה זו אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ פרטני אלא מתווה וכיוון לדרך פעולה בגיבוש רעיונות.

 

מכירת העסק עם הביטוח

רק לאחר קבלת אישור בכתב מחברת הביטוח. חשוב לקבוע בפוליסה, סעיף ויתור על תחלוף לטובת המוכר וגם לכסות את הזיקה שלו בביטוח אחריות חוקית כלפי צד שלישי וביטוח אחריות מעבידים. ראו את טיפ השבוע בעניין זה: סיכון ללא כיסוי - צד ג' לבעל עסק שנסגר .

 

צמצום הביטוח הקיים לקבלת החזר פרמיה מבלי לבטל כליל

במרבית הפוליסות לביטוח עסק, אם לא בכולן קיים תנאי של תשלום עונשי במקרה של ביטול הביטוח לפני תום תקופת הביטוח שנקרא: חישוב פרמיה לפי תקופה קצרה.

 

הפתרון יכול להיות בקיצור תקופת הביטוח או גם בהקטנת היקף הביטוח, סכומי הביטוח והיקף פעילות בביטוח צד ג' וביטול פרק אחריות מעבידים או צמצום מספר העובדים לפי הסיכון כך שהפרמיה המוחזרת תהיה לפי חישוב יחסי  לתקופה ללא תשלום עונשי וזאת לאחר בדיקת החישוב לפי כל אחת מהחלופות כאשר המפתח כמובן הוא שלא לבטל או לצמצם את הביטוח באופן שיוצר "חור ביטוחי" לסיכון שנותר. ראו בעניין זה את טיפ השבוע באתר זה: התמודדות עם חישוב הפרמיה לפי תקופה קצרה. אפשר כמובן לנסות להגיע להסדר בכתב עם חברת הביטוח לפיו חישוב הפרמיה המוחזרת במקרה של ביטול הביטוח יהיה יחסי לתקופת ולא לפי חישוב לתקופה קצרה.

 

כאשר חידוש הביטוח קרב

לחדש את הפוליסה למשך מספר חודשים ולא לשנה שלימה לפי חישוב פרמיה יחסי לתקופה ולעקוב אחר ההתפתחות בעסק כך שניתן יהיה להאריך את תקופת הביטוח במקרה הצורך.

 

כאשר נותר ציוד ומלאי ברשות המבוטח לאחר הסגירה

כיסוי ביטוחי ציוד ומלאי במחסנים או בבית המבוטח - ניתן בחלק מהמקרים כאשר מדובר באחסון מלאי בדירת המגורים של המבוטח לקבל כיסוי לפי הרחבה או פרק בפוליסה של ביטוח עסק בדירה, כיסוי אותו ניתן לרכוש באמצעות חלק מחברות הביטוח.

 

כאשר מדובר על רכוש שמאוחסן מחוץ לדירה חשוב לרכוש ביטוח לרכוש ביטוח אחרית חוקית כלפי צד שלישי בגין המחסן והמשך הפעילות המצומצמת כאשר ההוצאה בעבור הביטוח תחשב להוצאה עסקית דבר אותו יש להביא בחשבון בעת עריכת הדוח השנתי של העסק.

 

פרמיה מוחזרת מיום בקשת השינוי או הביטול

יש לקחת בחשבון, כי הפרמיה המוחזרת תחושב מיום הבקשה בלבד ובדרך כלל אם לא תמיד לא יינתן זיכוי רטרואקטיבי. הסייגים לעניין זה בהם כן ניתן לקבל זיכוי רטרואקטיבי בתום תקופת הביטוח הם ביטוחי מלאי לפי פוליסת הצהרה, ביטוח אובדן רווחים וביטוח אחריות מעבידים.

 

על כן חשוב להיות "עם אצבע על הדופק" ולהגיש את הבקשות לחברת הביטוח מבעוד מועד ובכל מקרה לשמור על תיעוד בכתב על קבלתן במשרדו של סוכן הביטוח.

 

שמירה של פוליסות צד ג' ואחריות מעבידים

חיוני לשמור למשך שבע שנים לפחות פוליסות לביטוח אחריות חוקית כלפי צד שלישי  וביטוח אחריות מעבידים בשל העובדה שהפוליסות מבטחות אחריות לפי בסיס אירוע. כלומר מקרה שאירע בתקופת הביטוח ללא קשר למועד הגשת התביעה כנגד המבוטח.

 

רכישה לכיסוי המשכיות בפוליסות לביטוח אחריות המוצר ואחריות מקצועית

בניגוד לפוליסות צד ג' ואחריות מעבידים, ככל שמדובר על פוליסות לביטוח אחריות מקצועית ואחריות המוצר, מדובר על פוליסות לפי בסיס הגשת תביעה, כלומר הפוליסה אמורה להיות בתוקף במועד הגשת התביעה נגד המבוטח. על כן חשוב לרכוש כיסוי להמשכיות הביטוח לגבי מקרים שקרו במועד שבו התקיימה הפעילות של עסק  לפי הפוליסות הקיימות למשך שנים קדימה גם לאחר סיום הפעילות.

 

 

 


 

כל שאלה או פניה נוספת - אך ורק באמצעות האתר

 

פורסם ביום 15/5/2020

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright