היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

ליברה במבחן

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


ליברה במבחן הגימיקים הפלטפורמות ונטרול הונאות ביטוח

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים וחברה בוועדה למונחי ביטוח שליד האקדמיה ללשון העברית

 

 

 

 

דף הבית של אתר ליברה

חברת הביטוח האינטרנטית "ליברה" החלה לפעול באופן רשמי בתחילת ספטמבר 2018, לאחר תקופת הרצה שהחלה בחודש מאי 2018 שבמהלכה שיווקה החברה כ 2,000 פוליסות לביטוח רכב.

 

בשלב הראשון משווקה חברת הביטוח החדשה בניהולה של אתי אלישקוב פוליסות לביטוח ביטוח רכב רכוש וביטוח חובה בלבד ובכוונת מנהלי החברה לשווק עד סוף 2018 גם פוליסות לביטוחי דירות ועסקים קטנים.

 

חברת הביטוח החדשה אינה עובדת באמצעות סוכנים, כך שבאפשרותה להעניק את סכום העמלה כולו כהנחה למבוטח וזאת בהנחה שלא יהא על החברה להוציא סכומים לא מבוטלים בעבור הוצאות השיווק.

 

הנחה נוספת אותה מתכננת החברה החדשה להעניק למבוטחיה היא סוג של "השתתפות ברווחים", מונח המקובל בביטוח עסקים גדולים בפרמיות שמגיעות למיליוני שקלים. כאן, זוכה המבוטח במה שנקרא "ליברות" שהן למעשה נקודות זיכוי למבוטח בעבור רכישה או חידוש של ביטוחים בחברה או קבלתן בכסף מזומן, לפי בחירת המבוטח כאשר 1 ליברה = 1 ₪.

 

כך למשל לפי האמור באתר החברה פרמיה של 3.500 ₪ מזכה את המבוטח ב 105 ליברות או אם תרצו ₪, כך שמדובר למעשה על הנחה בשיעור של 3%, סכום איתו יכול להתמודד ללא קושי כל סוכן ביטוח מהשורה ומדובר למעשה על גימיק שיווקי ותו לא.

 

לפי הפרסום בכלי התקשורת, חברת הביטוח החדשה מציעה למבוטחים הטבות שונות כגון רכב חלופי עד הבית ובמקרה של טוטאל לוס או גניבה, תשלום תביעה בתוך 48 שעות. האמת שלפי תנאי הפוליסה של ליברה המתפרסמים באתר החברה, לא מצאנו כל התחייבות לתשלום תביעות גניבה וטוטל לוס בתוך 48 שעות. כך שמדובר לכל היותר על הצהרת כוונות או על גימיק שיווקי אותו יכולה חברת הביטוח להפעיל או להפסיק בכל עת.

 

בנוסף פורסם על כך שחברת הביטוח לא תגבה פרמיה נוספת בחידוש הביטוח במקרה של נזק שלא נגרם באשמת המבוטח. גם להתחייבות זו לא נמצא ביסוס בתנאי הפוליסה, כך שחברת הביטוח רשאית לשנות את מדיניותה בעניין זה בכל עת מבלי להביא את הדבר לידיעתם של מבוטחי החברה.

 

הפלטפורמה הדיגיטאלית של החברה מאפשרת למבטחים 24/7 לעשות שינוי בתנאי הפוליסה בחיבור לאזור האישי שלהם באתר החברה.

 

פלטפורמה מהסוג הנ"ל הוצגה למערכת האתר כבר לפני כחמש שנים על ידי יזם מבריק וכריזמטי, בוגר המכללה לביטוח בתל אביב שניהול בעברו חברות ביטוח בחו"ל.

 

לפי המידע המצוי בידי המערכת היזם היה במגעים בנושא הפלטפורמה שלו עם חברות ביטוח שונות בישראל ובכלל עם הכשרה ביטוח, חברה שהיתה מנוהלת בעבר ע"י אלישקוב.

 

אותו יזם בשיתוף עם מומחה למחשבים פיתח גם פלטפורמה המאפשרת חיתום אישי וזיהוי של הונאות ביטוח משלב הצעת הביטוח עד למועד הטיפול בתביעה.

 

ככל שחברת ליברה עושה שימוש בפלטפורמה זו או בפלטפורמה אחרת שנועדה לאותה מטרה, הרי שחברת הביטוח מנטרלת את גורם הונאות הביטוח ששיעורן נאמד בכ 20% מכלל התביעות, כך שבאפשרות החברה להעניק למבוטחיה את הנחת "היעדר ההונאות" בנוסף להנחת "היעדר תביעות" ובכך להוזיל את הפרמיה לביטוח רכב באופן משמעותי ביותר לעומת חברות ביטוח קונבנציונאליות שאינן בוחנות את נושא הונאות הביטוח מקרוב אלא לפעמים רואות בכל מבוטח שמגיש תביעה כמי שמנסה לבצע כנגדן הונאת ביטוח ובכך מוציאות שם רע לעצמן ולכל הענף.

 

ליברה, פועלת כחברה דיגיטלית מלאה, ומאפשרת ללקוחות לבצע פעולות באמצעות האזור האישי שלהם. במקביל, החברה מעמידה מוקד טלפוני לטובת לקוחות שבכל זאת יבקשו להיעזר במענה אנושי.

 

הצעות המחיר לביטוח הרכב, ניתנות בהתאמה למאפייניו האישיים של כל מבוטח, כגון: מספר הקילומטרים שהרכב נוסע במהלך השנה, תחזוקת הרכב, רמת הנהיגה, גילאי הילדים, תביעות שהוגשו ב-10 השנים האחרונות, סקר רכב וגורמים נוספים. המבוטח אינו מחויב לענות על כל השאלות אולם מבוטח שבוחר כן לענות עליהן עשוי לקבל הוזלה משמעותית בעלות הפרמיה, כך לפי פרסום החברה.

 

תכלס' חברת ליברה אינה מציעה כיסויים מהפכניים בביטוח רכב, אלא מאמצת הרחבות לפוליסה התקנית שכבר קיימות בשוק הביטוח בישראל. כך שמבחינת המוצר הביטוחי עצמו, אין בביטוח הרכב בליברה שום בשורה חדשה, למרות שיכולה היתה להיות כזו, אילו הושקעה מחשבה על כיסויים חסרים שטרם הוצעו לציבור המבוטחים.

 

לסיכום הדברים – האם ליברה תצליח? ואם כן למשך כמה זמן?

 

חברת ליברה תוכל להצליח ככל שהיא תצבור לעצמה מוניטין חיובי בטיפול בתביעות ביטוח רכב ולא תגיע לכותרות העיתונים בשל דחיית תביעות שיראו כבלתי מוצדקות בעיני התקשורת. כאן תעמוד הפלטפורמה הדיגיטאלית לחיתום (כולל ניטרול הונאות ביטוח) למבחן אמת כמו גם החישובים האקטואריים העומדים בבסיס קביעת תעריף החברה. גורם נוסף המשפיע על רווח או הפסד של חברות ביטוח אינו תלוי במבוטחים והוא הרווח או ההפסד של חברת הביטוח שנגזר מהשקעה של כספי הפרמיות אותן גובה החברה בשוק ההון.

 

המבחן האמיתי יהיה באיכות ובמהירות הטיפול בתביעות שנמצאות בתוך "התחום האפור" כמו למשל כן טוטל לוס או לא טוטל לוס, תביעות נזקי צנרת ופריצה בביטוחי דירה וכו'.

 

בתחילת דרכה של חברת הביטוח כל פרסום שלילי בתקשורת בנוגע לטיפול בתביעות עשוי להיות גורלי לגבי המשך דרכה של החברה.

 

צבירה של מוניטין חיובי ורכישת אמון של ציבור המבוטחים בחברת ליברה עשויה לאיים על מעמדם של סוכני הביטוח ושל חברות הביטוח הקונבנציונאליות שעובדות עם הסוכנים.

 

בכל הקשור לביטוח רכב פרטי, יש לקחת בחשבון את המגמה הקיימת לעשות שימוש גדל והולך בתחבורה הציבורית ובנסיעות שיתופיות וכן את הפיתוח המואץ של הרכב האוטונומי. מדובר על תהליכים אבולוציוניים (המנהלים לאורך זמן) האמורים להקטין את השימוש בכלי הרכב הפרטיים וכן את עלות הטיפול בתביעות ובנזקים (הרכב האוטונומי), כך שמספר כלי הרכב אמור לקטון וגם הפרמיה אמורה להצטמצם בשל הירידה בסיכונים. כך שהיקף ביטוח הרכב העולמי, לפי הערכות מומחים, אמור להצטמצם לקראת 2030 בכדי 50% לפחות.

 

פורסם ביום 5/9/2018

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright