היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

קץ ביטוח סיעודי פרטי

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


כיתוב "בלעדי לאתר"

 

 

 

 סיעודי פרטי – חבל לשפוך את התינוק עם המים

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים וחברה בוועדה למונחי ביטוח שליד האקדמיה ללשון העברית

 

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

שער חוברת ביטאון הביטוח בישראל משנת 1991 שהוקדשה לביטוח סיעודימה שקורה בתחום ביטוחי הסיעוד הפרטיים מורה, כי חברות הביטוח הגדולות משליכות לפח ציבור שלם של לקוחות טובים שאינם עניים במיוחד שמוכנים לשלם במיטב כספם בעבור ביטוח סיעוד פרטי שאינו זול במיוחד. לפי ההערכות מדובר על כ כ-700 אלף שכבר מבוטחים נכון להיום בביטוח סיעודי פרטיים אשר הביטוח הקיים לגביהם אינו אמור להיפגע מהסיבה שביטוח סיעודי פרטי אינו ניתן בדרך כלל לביטול.

 

שלוש החברות הראל הפניקס ומנורה הודיעו על פרישה משיווק ביטוח סיעוד פרטי.

 

חברת הכשרה הפסיקה לשווק ביטוח סיעודי פרטי כבר בתחילת 2019.

 

בחודש ספטמבר האחרון דיווחתי לכם על קיצו של ביטוח סיעודי לכל החיים ובחודש אוקטובר השנה הפסיקה מגדל לשווק פוליסות עם תקופת המתנה של 3 שנים והעלתה את גיל הכניסה לפוליסות סיעוד משלימות עם תקופת המתנה של חמש שנים לכדי 18 שנה.

 

חברות הביטוח מסבירות את הצעד שנקטו בו בסביבת ריבית נמוכה כאשר מדובר במוצר המשווק לאורך שנים רבות (שמו הלועזי של המוצר הוא: Long term care) וידוע מראש שהריבית אינה קבועה במשך כל חיי המוצר הצעד הנכון שיש לעשותו הוא לבדוק את הריבית הממוצעת למשך עשר השנים האחרונות עם צפי אפשרי למשך עשר השנים הבאות.

 

חברות הביטוח אינן חושבות על הפן הפסיכולוגי של העניין והשפעתו על אנשים שיבקשו לרכוש ביטוח סיעוד פרטי ויקבלו סירוב מחברת ביטוח מסוימת שקרוב לוודאי כבר מבטחת נכון להיום מי מבני משפחתם או חבריהם בביטוח סיעודי ויחליטו שאינם מעבירים או אינם מחדשים באותה חברת ביטוח ("הבוגדת") גם את ביטוחי הפרט שלהם, קרי ביטוח הרכב, ביטוח הדירה וגם ביטוח עסקים קטנים ויתפתו יותר מאשר בעבר לבדוק את התנאים המוצעים להם בחברות שחרטו על דגלן את המחיר הזול כמו למשל ליברה, ווי שור, איי איי ג'י ישראל וביטוח ישיר.

 

מבוטח בר דעת סביר שיאמר לעצמו (וגם לסוכן הביטוח שלו): "אם איני טוב מספיק לחברת הביטוח כמבוטח בביטוח סיעוד פרטי אז אותה חברת ביטוח אינה טובה בשבילי בעבור ביטוח הרכב או גם הדירה"... קרוב לוודאי שהדברים יגיעו בתחילה לסוכני הביטוח שיאלצו להסביר, כי ידם לא היתה במעל וכי מדובר במעללים של חברות הביטוח וגם יספרו בוודאי למבוטחים בפוטנציה על הצעדים שננקטים בעניין זה ע"י ליאור רוזנפלד, נשיא הלשכה, שפנה לאחרונה ליועץ המשפט לממשלה להורות לחברות הביטוח להמשיך לשווק ביטוח סיעודי פרטי.

 

ומה יכלו חברות הביטוח לעשות (ועדיין יכולות לעשות) בנסיבות המצב שנוצר? ראשית לחשוב לשקול ולבחון היטב בשיתוף פעולה עם סוכני הביטוח ועם הפיקוח על הביטוח בישראל את האפשרות להנהיג תוכניות ביטוח חלופיות שיתאימו יותר למציאות החדשה של התארכות בתוחלת החיים.

 

רק לדוגמא שאינה חייבת להתאים למציאות כמו לבחון אפשרות להנהגה של תוכניות לביטוח חיים עם השתתפות עצמית של שלוש או חמש שנים כאשר הפיצוי ייעשה רק למבוטחים המאושפזים במוסד סיעודי כאשר חברות הביטוח יממנו את המוסד או ביטוח סיעודי על בסיס שיפוי כאשר חברות הביטוח תוכלנה להתמקח עם המוסדות ועם חברות כח האדם על עלות עובדי הסיעוד ועם האוצר על קביעה של שכר מינימום למטפל זר כאשר הפיצוי ישולם ע"י חברות הביטוח באופן ישיר למוסדות או לחברות כח אדם ולספקי תרופות ומזון שיהיו מחויבים להמציא למבוטחים את המוצרים שהם זקוקים להם על בסיס קבוע (גם כאן שאפשרותן של חברות הביטוח לעמוד על המקח לגבי העלויות ומחירים עם הספקים) כאשר המבוטח הסיעודי יקבל "דמי כיס" בסכום מוגבל וידוע מראש שימנע ניצול ציני לרעה של קרובי משפחה "דואגים ומודאגים" שידעו ויקפידו לסעוד את המבוטח במסירות ובנאמנות עד תום תקופת התשלום של תגמולי הביטוח ובסופה, אם לא יצליחו לגייס מקורות כספיים מקרובי משפחה אחרים, החולה הסיעודי ימצא את מותו בטווח של חודשים ספורים עד חצי שנה מסיום תקופת התשלום של תגמולי הביטוח הסיעודי.

 

ביטוח סיעודי יש לזכור כמו כל מוצר ביטוחי הוא מעשה ידי אדם וכל דבר כמעט שנעשה על ידי אדם יש צורך לעדכן לשפר ולהתאים לפי ניסיון החיים, התקופה והצפי לעתיד לבוא. רצוי שחברות הביטוח הגדולות ייקחו זאת בחשבון ולא ישפכו את התינוק ביחד עם המים.

 

ראו גם:

 

 


למי שרוצה לבדוק מקרה לגופו או מעוניין לקבל פרטים נוספים – רק באמצעות אתר "תשובה ביטוחית".

כל שאלה או פניה נוספת - אך ורק באמצעות האתר

 

פורסם ביום 7/11/2019

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright