היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

מדד שירות 2022

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

מגן ההוקרה של עדיף תקשורת שניתן לקטיה שורצמן בשנת 2020 על תרומתה להתפתחות ענף הביטוח בישראל

שוורצמן: זכתה ב"אוסקר הביטוח"

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


 

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

תביעות ביטוח

 

פורסם מדד השירות לשנת 2022

מאת:  מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מרצה, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

מדד שרות המבטחים לשנת 2023 - מקור, אתר הפיקוח על הביטוח

 

כמדי שנה, רשות שוק ההון מפרסמת את מדד השירות של חברות הביטוח והחברות המנהלות המהווה כלי חשוב בידי הלקוחות בבואם לבחור גוף מוסדי ממנו ירכשו מוצר ביטוח, פנסיה או חיסכון.

 

מדד השירות בחברות הביטוח

מדד השירות בחברות הביטוח מורכב מחמישה רכיבים:

  1. תשלום תביעות (40% מהציון) – אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן.

  2. שביעות רצון והמלצת לקוחות (30% מהציון)  – מידת שביעות הרצון מהשירות והמלצת הלקוחות על חברות הביטוח. רכיב שביעות רצון והמלצת לקוחות לשנת 2022 מורכב מ: 80% סקרי שביעות רצון באמצעות סקרים טלפוניים ו-20% סקרי שביעות רצון באמצעות הודעות כתובות (SMS).

  3. תלונות ציבור (15% מהציון) –כמות הפניות שנפתחו נגד חברת הביטוח וכמות הפניות שבגינן ניתן סעד לפונה.

  4. זמני מענה (10% מהציון) – מהירות מתן מענה טלפוני במוקדי השירות של חברות הביטוח.

  5. כלים דיגיטליים (5% מהציון) – האפשרות לבצע פעולות בצורה דיגיטלית ומידת שביעות הרצון מהשירותים הדיגיטליים.

החברות שהציגו את הביצועים הטובים לפי המוצרים השונים הם - ביטוח ביטוח רכב חובה: ביטוח חקלאי, שומרה, הפניקס; ביטוח רכב רכוש: ליברה, ביטוח חקלאי, מגדל; ביטוח דירה: הפניקס, ביטוח חקלאי, שומרה; ביטוח בריאות: AIG, ביטוח ישיר, איילון; ביטוח תאונות אישיות: AIG, הראל, מגדל; ביטוח נסיעות לחו"ל: דיויד שילד, הפניקס, AIG; ביטוח סיכון חיים בלבד: איילון, הפניקס,AIG ; ביטוח אובדן כושר עבודה: מגדל, הראל, הפניקס; ביטוח סיעודי: מגדל, כלל, מנורה.

החברות ששיפרו את מיקומן לעומת שנה שעברה לפי המוצרים השונים: ביטוח רכב חובה: ביטוח חקלאי (ממקום 7 למקום 1), מגדל (ממקום 12 למקום 8); ביטוח רכב רכוש: ליברה (ממקום 6 למקום 1), AIG (ממקום 11 למקום 6); ביטוח דירה: ביטוח חקלאי (ממקום 5 למקום 2); ביטוח בריאות: AIG (ממקום 6 למקום 1); ביטוח תאונות אישיות: הראל (ממקום 4 למקום 2); ביטוח נסיעות לחו"ל: הראל (ממקום 6 למקום 4); ביטוח חיים סיכון בלבד: AIG (ממקום 4 למקום 3); ביטוח אובדן כושר עבודה: מגדל (ממקום 3 למקום 1); ביטוח סיעוד פרט: כלל (ממקום 4 למקום 2).

 

מדד השירות בחיסכון הפנסיוני

מדד השירות בחיסכון הפנסיוני מורכב מארבעה רכיבים:

  1. שביעות רצון והמלצת לקוחות (65% מהציון) - מידת שביעות הרצון של לקוחות שפנו לגוף המוסדי.

  2. תלונות ציבור (20% הציון) - משקף את כמות הפניות שנפתחו נגד הגוף המוסדי וכמות הפניות שבגינן התקבל סעד לפונה.

  3. זמני מענה טלפוני (10%) - מהירות מענה טלפוני למוקדי השירות של הגוף המוסדי.

  4. שביעות רצון משימוש דיגיטלי (5%) - מידת שביעות הרצון של לקוחות שהשתמשו בכלים הדיגיטליים של הגוף המוסדי.

הגופים שהציגו את הביצועים הטובים לפי המוצרים השונים הם - בתחום הפנסיה: מנורה מבטחים פנסיה וגמל והפניקס; בתחום קופות הגמל: ילין לפידות והראל פנסיה וגמל;  בתחום ביטוח חיים משולב חיסכון: מגדל, כלל והפניקס.

הגופים שהשתפרו לעומת שנה קודמת בפנסיה הם: מנורה ואלטשולר שחם, ובגמל: מנורה ומיטב. נציין כי על אף הירידות בשוק ההון בשנת 2022, רמת השירות של קרנות הפנסיה שמרה על יציבות ואילו רמת השירות בקופות הגמל אף עלתה לעומת 2021.

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל): "רשות שוק ההון מציבה את המבוטח במרכז ומקדמת בכלים שונים התנהלות הוגנת מצד חברות הביטוח והגופים המוסדיים שתאפשר למבוטח קבלת החלטות מושכלות ומימוש זכויות ברמה גבוהה. מדד השירות מהווה תמריץ אפקטיבי לשיפור השירות והגברת התחרות לטובת הצרכן ואנחנו רואים את זה בא לידי ביטוי בשנים האחרונות. הרשות ממשיכה לפעול במטרה לשפר את רמת השירות הניתן על ידי חברות הביטוח והגופים המוסדיים".


כל שאלה או פניה נוספת - אך ורק באמצעות האתר

 

פורסם ביום 11/5/2023

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright