היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

ביטוח השתתפות עצמית ברכב

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


 

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

תשלום נזקים בתחום ההשתתפות העצמית שומרה מגדל וסוכן הביטוח

 

מאת:  מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

אילוסטרציה של נזק לרכבלמרות תקופת הקורונה, ואולי אפילו בגללה, אנו שרויים בעצומה של מלחמה בין המבטחים והסוכנים בתחום ביטוח הרכב הפרטי כאשר המתחרה המוביל, לפי מרבית הדעות בשוק נכון להיום, היא חברת הביטוח ליברה.

 

אחת המכשלות הגדולות של סוכני הביטוח היא תביעות של מבוטחים שפגע בהם צד ג' וגרם להם נזק בהיקף לא גדול, כאשר הגשת תביעה לחברת הביטוח עשויה לעלות למבוטח יותר מהסכום שיקבל מחברת הביטוח בשל אובדן הנחת היעדר תביעות ותשלום השתתפות עצמית וגם סוכן הביטוח עשוי להפסיד בשל רישום התביעה בדוח רווח והפסד של הסוכן עצמו בספרי חברת הביטוח כאשר חברות הביטוח אינן מהססות להפסיק את עבודתם של סוכני הביטוח שאינם רווחיים לחברה.

 

וכך יוצא שמבוטח שמגיע למשרדו של סוכן הביטוח לקבל מזור לנזק שנגרם לו על ידי צד שלישי, מוצא את עצמו מקבל המלצה מסוכן הביטוח שלא להפעיל את הפוליסה ולאת למסע מפרך ומייגע של הגשת תביעת צד ג' כלפי הבעלים של הרכב שפגע במבוטח.

 

חלק לא מבוטל מהמבוטחים שרכבם נפגע אינם יודעים בדרך כלל כיצד להגיש את התביעה כלפי הפוגע וחשים מאוכזבים לאור תגובתו של סוכן הביטוח אשר שילמו לו בעבור ביטוח הרכב ממיטב כספם.

 

כלל ידוע הוא שביחסי המבוטח וסוכן הביטוח, כמו בכל מערכת יחסים אחרת, אכזבה מהווה לא פעם את הצעד הראשון במסלול העזיבה...

 

וכך בעידן התחרות בביטוח רכב, כאשר סוכן ביטוח מפנה את המבוטח לפנות לפוגע בקבלת הפיצוי בגין הנזק שנגרם לרכב, יוצא שהוא בעצם פותח בפניו את הדלת החוצה לצאת לעולם הרכב ולמצוא לעצמו מבטח אחר.

 

עניין זה יצר צורך של חברות ביטוח שמעוניינות לשמור על תיק ביטוח הרכב באמצעות הסוכנים לפתח מוצר חדשני ומיוחד והוא ביטוח נזק עצמי שנגרם לרכב בסכום שאינו גבוה יחסית, כאשר תמורת סכום העומד בסביבות 100 שקלים, יזכה המבוטח לתיקון הרכב באחד ממוסכי ההסדר של החברה והתביעה לא תירשם לו במניין התביעות לצורך מתן הנחת היעדר תביעות בחידוש ביטוח הרכב לשנה נוספת.

 

חברת הביטוח הראשונה שהרימה את הכפפה היא חברת הביטוח שומרה. פרסמתי כאן בחודש דצמבר 2020, כי חברת שומרה משווקת תוסף בשל "תאונה בקטנה" לפיו תוסף אותו ניתן לרכוש במסגרת ביטוח מקיף לרכב פרטי בבעלות פרטית עד 3.5 טון לנהגים מגיל 24 ומעל שנה רישיון במחיר של 99 ₪ לשנה ובהשתתפות עצמית בגובה 400 ₪ בלבד, מכסה נזק תאונתי עצמי עד 7,000 ₪ ומאפשרת להפעיל את השירות עד פעמיים בתקופת הביטוח. הכיסוי ניתן רק למי שיבצע את התיקון באמצעות רשת מוסכי השירות של "שגריר" בלבד והתיקון לא יחשב כתביעה בדו"ח התביעות ובחידוש הפוליסה אולם המבוטח לא יזכה בגין התיקון לקבל פיצוי בגין ירידת ערך. המבוטח יהיה זכאי לקבל רכב חליפי למשך כל תקופת התיקון.

 

לאחרונה התבשרנו, שבתחילת חודש פברואר חברת מגדל הגדולה הצטרפה לחברת שומרה היותר קטנה והיא החלה בשיווק תוסף לפוליסה לביטוח רכב פרטי של החברה בשם "מגדל FIX לרכב" המאפשר למבוטח לרכוש תמורת תשלום של 110 ₪ לשנה כיסוי לתאונה אחת במהלך השנה בנזק שיתוקן במוסך הסדר של החברה ואשר שלא יעלה על 7,500 ₪ בגינו לא תיגבה השתתפות עצמית והוא לא יירשם כתביעה בתיק המבוטח.

 

באתר האינטרנט של מגדל, לא עלה בידי לאתר את תנאי התוסף החדשני, התנאים של חברת שומרה, מתפרסמים, באתר האינטרנט של שומרה וסביר להניח שגם התנאים של מגדל יתפרסמו בקרוב באתר החברה וניתן יהי לערוך השוואה מקיפה יותר בין שני הכיסויים.

 

בכל  מקרה מדובר על תוספת לפוליסת רכב קיימת בחברה שמאפשרת את רכישת התוסף לפוליסה. מבוטחים בחברות ביטוח אחרות שמעוניינים בכיסוי של שומרה או של מגדל, יאלצו להחליף את תוכנית הביטוח ואת החברה ולרכוש את הכיסוי המיוחד ביחד עם הפוליסה של מגדל או שומרה אלא אם כן חברת הביטוח שבאמצעותה הם מבוטחים תזדרז ותציע להם גם היא את הכיסוי החדש.

 

מדוע אני כותבת תוסף לפוליסה ולא הרחבה? כי למעשה מדובר על מוצר של קבוצת המוסכים המשווק על די חברת הביטוח שלא במסגרת הפוליסה התקנית  שמחייבת את חברת הביטוח להמציא דוח תביעות בתום 11 חודשים מתקופת הביטוח. כך שנראה, כי מדובר על הסכם שבין חברת מוסכי ההסדר לבין חברת הביטוח מחוץ לפוליסה. מצד שני, ככל שמדובר על הרחבה של הכיסוי הביטוחי, הרי שחברת הביטוח, כן רשאית להרחיב את הכיסוי הביטוחי לפי התקנות (שינוי לטובת המבוטח), כך שאי רישום תביעות עד לגובה 7,000 ₪ או 7,5000 ₪ אפשר, כי ייכלל כהרחבה גם לפי התקנות.


כל שאלה או פניה נוספת - אך ורק באמצעות האתר

 

פורסם ביום 24/1/2021

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright