היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הונאות ביטוח סיעודי

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 


על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים



טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


 

הונאות בשיווק ביטוח סיעודי בארה"ב

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים

 

 

ביטוח סיעודי רישום אילוסטרציהאתר האינטרנט של הקואליציה למאבק בהונאות ביטוח בארה"ב מפרסם מידע לציבור על אודות מרמה והונאות בתחום שיווק הביטוח הסיעודי בארה"ב.

 

תושבי ארה"ב בגילאי ה -40 עד ה-60 רוכשים פוליסות לביטוח סיעודי במטרה לממן לעצמם טיפול ארוך טווח כך שיוכלו לשלם בעבור הוצאות רפואיות וטיפול רפואי אשר הסבירות להזדקק לו עולה ככל שהשנים עוברות.

 

הפרסום מדגיש, כי מרבית סוכני הביטוח וחברות ביטוח פועלים ביושר ובכנות אולם הכיסוי לפי הביטוח הסיעודי עשוי להיות מורכב, מבלבל ויקר והוא מזהיר את הציבור מפני מרמה והונאה בהקשר לביטוח.

 

להלן מספר דוגמאות למקרי הונאה הפוגעים בציבור המבוטחים:

 

שיווק ומכירה של פוליסות שאינן מתאימות  - לצרכי המבוטח או גם לאפשרויותיו.  משווקי בביטוח הסיעודי משווקים בידיעה מראש פוליסות יקרות אשר המבוטח אינו יכול לממן לאור אפשרויותיו הכספיות המוגבלות.  הונאה נוספת כרוכה במכירה של  שתי פוליסות יקרות וחופפות כאשר בפועל רק פוליסה אחת נחוצה למבוטח.  אנשי קשישים בעלי הכנסה נמוכה והכנסה כספית קבועה בדרך כלל ממוקדים.  אשפי המכירות מסתערים באגרסיביות על המבוטחים המפוחדים, כי הוצאות רפואיות גבוהות ישאירו אותם חסרי כל או שהם יפלו לנטל על בני המשפחה.

 

החלפת פוליסה – מציעים למבוטחים לבטל פוליסה טובה המתאימה לצרכיהם לפוליסה "טובה יותר" המשווקת על ידי המבטח הקיים או ע"י חברת ביטוח אחרת.  הפוליסה המוחלפת עשויה להיות יקרה יותר ולהציע למבוטח שיפור מועט, לעומת הפוליסה המוחלפת אם בכלל.  המבוטח עשוי להפסיד את היתרון שהקנו לו הפרמיות אותן שילם למשך שנים לפי הפוליסה הקיימת ולהיקלע לעמדה נחותה של חיתום רפואי לאור ההרעה שחלה במצבו הבריאותי במהלך השנים.

הטעיה במהלך השיווק – על מנת לסגור את המכירה, הסוכן עשוי להטעות את המבוטח בהפחתה של מאפיינים חשובים בפוליסה החדשה כך שהמבוטח עשוי להאמין, כי הוא יכול להרשות לעצמו לשלם את הפרמיה.  הלקוח אינו מקבל מידע לגבי השפעת האינפלציה על הקף הביטוח, כיצד שינוי מגמה בחברת הביטוח עשוי להשפיע על הטיפול הרפואי אותו הוא יקבל או יחשוף אותו לעלויות גבוהות מחוץ בכיס.

 

להגזים בהיקף הכיסוי הביטוחי. הסוכן עשוי להציג מצג לפיו הפוליסה מכסה את "כל" ההוצאות הרפואיות לטווח הארוך שלך.  אבל מצב מסוג זה אינו יכול להיות אפשרי. על כן מומלץ למבוטחים  לקרוא את האותיות הקטנות של הפוליסה.   

 

הצגה מוטעית של נתוני המבוטח על מנת לקבל מחיר זול יותר מהמבטח. ההצגה המוטעה המכוונת יכולה להיות לגבי מצבו הרפואי של המבוטח, גילו, היסטוריה רפואית בעבר או מידע מהותי אחר המוזן ליישום הפוליסה במטרה להבטיח את הכיסוי או להקטין את הפרמיה. 

 

ובנוסף

 

קיימת גם תופעה של מכירת פוליסות מזויפות.  הרמאים גובים את הפרמיה בעבור הפוליסה ומשאירים את המבוטח ללא הגנה חיונית במועד שבו הוא זקוק לה ביותר.

 

כיצד להתמודד?

 

למבוטחים מוצע לעשות שיעורי הבית לפני רכישת הביטוח.  לשאול שאלות, להשוות פוליסות ולהשוות מחירים, וללמוד הכל על הפוליסה לפני הרכישה.  

 

לבדוק בקפידה את עצם הצורך בביטוח סיעודי. מדובר בכיסוי יקר, ואנשים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם את המימון בעבור רכישתו את תשלום הפרמיות הגבוהות העשוי לנקז ההכנסה והחיסכון של הפרטי של המבוטח.  מומלץ להתייעץ עם יועץ מהימן לגבי השאלה אם אתה סוגר הפיננסי הנכון עבור כיסוי זה.

 

חשוב להציג את השאלות הנכונות לסוכן הביטוח ולעמוד על כך שיתן תשובות ברורות בכתב.  הנורות האדומות אמורות להידלק כאשר סוכן הביטוח מפגין ביטחון יתר, זחיחות הדעת או מתחמק ולוחץ על רכישת הביטוח תוך הפרחת אמירות מסוג: "אל תדאג, כל הפרטים כולם בחוברת."

 

השאלות שיש לשאול את סוכן הביטוח כוללות:

  • מה המומחיות שלך במכירת כיסוי סיעודי?

  • אילו חברות הביטוח אתה מייצג?

  •  אילו שירותים אינם כלולים בתוכנית הביטוח?  האם הביטוח יכסה טיפול בבית, במוסד רפואי ובית  אבות מדי?

  • מהם היתרונות שבגללם אתה ממליץ על הפוליסה? 

  • כיצד ניתן לממש את הביטוח בעת הצורך?

 

 בנוסף מוצע לבדוק את הרישוי של חברת הביטוח ושל הסוכן  ובנוסף לבדוק את הדירוג הכספי של חברת הביטוח. מוצע שלא להסתמך על פרסומות בטלוויזיה עם חסויות של ידוענים.

 

מומלץ לערוך השוואה בין פוליסות לפני שמחליפים פוליסה אחת לטובת פוליסה אחרת ובכל מקרה מומלץ שלא לרכוש לפי מחיר בלבד את הפוליסה הראשונה המוצעת מחיר בלבד.  הפוליסה הזולה אינה נותנת בהכרח את התמורה הטובה ביותר.

 

להימנע מפוליסות כפולות. פוליסה טובה אחת לביטוחי סיעוד אמורה להספיק.

 

לקבל חוות דעת ממקור מהימן כמו קרוב משפחה או יועץ פיננסי שיבדוק יחד עם המבוטח אם הפוליסה המוצעת עונה על הצרכים הייחודיים של המבוטח ולוודא שהמבוטח ישלם בעבורה מחיר  הוגן.

 

להקפיד על מילוי הטפסים באופן מדויק.  מבטח רשאי לדחות תביעה או לבטל פוליסה אם הבקשה של המבוטח לא מדויקת.  אם בשלב מאוחר יותר נמצאת שגיאה, יש להודיע לגביה ​​למבטח באופן מיידי בכתב.

 

לעולם לא לשלם במזומן. מומלץ לשלם את הפרמיות באמצעות המחאה או כרטיס אשראי.  יש לרשום את ההמחאות לפקודת חברת הביטוח ולא לפקודת הסוכן.

 

מוצע לעשות שימוש באפשרות לביטוח הביטוח בסמוך לרכישה במסגרת התקופה הקיימת בארה"ב לצורך עניין זה.

 

במקרה של ביטול הפוליסה, יש להודיע ​​לחברת הביטוח באמצעות דואר רשום כדי להוכיח שמכתב הביטול נשלח בזמן ולשמור עותק של כל המסמכים שנשלחו.

 

יש להקפיד על קבלת הפוליסה ואם אינה מגיעה בתוך 60 יום, מומלץ לפנות ל חברת הביטוח באופן מיידי.

 

בכל מקרה שבו מתגלה תרמית, מומלץ ליצור קשר עם הרשויות.

 

פורסם ביום 8/1/2017

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright