היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

מדד מבטחי רכב בתקופת הקורונה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


כיתוב "בלעדי לאתר"

 

 

מדד הסולידריות של מבטחי רכב בתקופת הקורונה

מאת:  מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

 

מדד הסולידריות שבמצגת האתר

 

 

הפיקוח על הביטוח פרסם ביום 23/07/2020  בפרסום ראשון מסוגו דירוג של חברות הביטוח שפעלו להטיב עם הציבור בביטוח רכב בתקופת הקורונה.

לפי הפרסום של הפיקוח, כחלק מתהליכים שמקדם הפיקוח על הביטוח, בקרב חברות הביטוח, קובצו 14 פעולות שונות, שננקטו לטובת המבוטחים. לפי דירוגים אלה מדד הפיקוח על הביטוח את חברות הביטוח בפן השירותי למבוטחים בעתות משבר.

 

נכון להיום קיימים בישראל ישנם כ-2.9 מיליון כלי רכב המבוטחים ב ביטוח רכב רכוש (מקיף וצד ג') כאשר היקף הפרמיות עומד על כ-8.5 מיליארד ₪ בשנת 2019 והיקף תשלומי התביעות השנתי עמד על  כ-6 מיליארד ₪.

 

כחלק מסל הפעולות שמקדם הפיקוח על הביטוח לקידום החדשנות הוא מעודד שיווק מוצרים מבוססי צריכה שמותאמים לתקופת משבר הקורונה כמו למשל פוליסות דיפרנציאליות (תשלום על פי היקף השימוש ברכב).

 

בשל הנחיות הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה הפחיתו אזרחים רבים את השימוש בכלי רכב, וחלקם אף הפסיק את השימוש ברכבם הפרטי לחלוטין.

 

הפיקוח על הביטוח פעל להביא לידיעת הציבור בפרסומים שונים בתקשורת, באמצעות דף ייעודי של שאלות ותשובות באתר האינטרנט של הפיקוח שמיועד למשבר הקורונה וכן באמצעות מוקד פניות הציבור של הפיקוח את זכויותיהם בעניין ביטוח הרכב.

 

כחלק מפעולות הפיקוח לחיזוק מעמד הצרכן ועידוד חברות הביטוח לפעול לטובת ציבור המבוטחים אף מעבר לחובות החלות עליהן, בתקופת המשבר הנוכחית וכן בתקופות משבר בעתיד, בוצעה בחינה של הפיקוח לגבי הטבות והקלות בענף רכב רכוש כצעד ראשון, ובהמשך תיעשה בחינה של ענפי ביטוח נוספים כמו ביטוח דירה וביטוח עסקים.

 

הפיקוח בחן פעולות שונות מצד חברות הביטוח שהטיבו עם המבוטחים כשכל פעולה קיבלה ניקוד, ניקוד זה הביא למתן ציון שבא לשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברת ביטוח.

 

הפיקוח בחן מספר פעולות שמיטיב עם ציבור המבוטחים בשלוש קטגוריות שונות:

1. הטבות כלכליות למבוטחים.

2. הטבות כלכליות בעסקאות חדשות.

3. הטבות בתנאי הביטוח.

 

בין הפעולות שנבחנו וקיבלו ניקוד במסגרת מדד הסולידריות – מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד (מקבילה להנחת השבתה) בדיעבד למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד, מתן הרחבות בחינם בתקופה זו כגון הרחבת נהג מזדמן, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן החזר בשיעור גבוה מהפרמיה בגין השבתה וכן הקטנת מספר הימים המינימלי להשבתה ופרמטרים נוספים.

 

הפיקוח ניקד את פעולותיהן של חברות הביטוח והעביר לעיונן את קובץ הניקוד זאת במטרה להגביר את השקיפות וכן לאפשר מתן זכות לערעור. בסיום ההליך נקבע לכל חברה ציון מדד שנע בין 8-0.

 

ד"ר משה ברקת, המפקח על הביטוח אמר, כי "רשות שוק ההון דוגלת בשקיפות מלאה ובהנגשת מידע שעתיד לסייע לציבור המבוטחים בתהליך קבלת ההחלטות ובכך לחזק את מעמדם. מטרת המדד שפורסם היום הינה לעודד את חברות הביטוח, להקל על ציבור המבוטחים באירועי משבר ואירועים לאומיים, הן בעת הנוכחית תחת נשבר הקורונה והן בעתות משבר עתידיות. זהו מדד ראשון מסוגו בתחום ביטוח הרכב ובכוונתנו לפרסם מדדים דומים  בביטוחים נוספים".

 


 

כל שאלה או פניה נוספת - אך ורק באמצעות האתר

 

פורסם ביום 31/7/2020

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright