עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 5/5/2013

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 

 
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2013

 

כתבת השבוע:   גבול אחריות של מיליון דולר לנזקים של מאה מיליון

 

הבלוג השבועי - פוסט שביעי:  אם מבוטח בביטוח תכולה גרם לשריפה בל"ג בעומר

 

 

 

התמודדות עם נימוקי סרק בדחיית תביעה

מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

הפאנל בהנחיתה של עו"ד ליאת הרטוב, מנכ"ל סוכנות בטח של כלל

בפאנל של כנס בנושא ביטוח כללי שנערך השנה, צדה את עיני התבטאותו של עו"ד אורי אורלנד, בנושא דחייה של תביעות ביטוח בטיעונים מופרחים והזויים.

 

הפאנל בנושא תביעות ביטוח ורגולציה נערך בניהולה של עו"ד ליאת הרטוב, מנכ"לית סוכנות בטח מקבוצת כלל והשתתפו בו גם אסף מיכאלי האחראי לביטוח כללי בפיקוח על הביטוח, אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, אמיל וינשל, מנכ"ל איילון ושעיה וינשטוק, יו"ר ענף רכוש אש אלמנטארי באיגוד השמאים.

 

הדברים שנאמרו ע"י אורלנד בתחילת הדיון מתייחסים לטענות הזויות של פקידי תביעות בחברות ביטוח שדוחים לפעמים תביעות בטיעוני סרק כמו שימוש בחריגים של צד ג' בביטוח רכוש ושימוש בחריגי פלת"ד בדחיית תביעות בביטוח תאונות אישיות.

 

עד כמה שהדברים עשויים להישמע הזויים ובלתי מתקבלים על הדעת למי שאינו מכיר מקרוב את הסוגיה, באפשרותי לאשר את דברי אורלנד ואף להוסיף עליהם דוגמאות נוספות, כמו למשל הוספה של חריגים שלא נכתבו בפוליסה, אבל לדעתו של פקיד התביעות הם היו אמורים להיכלל, ועל כן יש לדחות את הכיסוי הביטוחי, הפחתת הפיצוי לערך שיפוי אם הרכוש לא הוחלף בפוליסת ביטוח כלי נגינה מסוג "כל הסיכונים" שנערכה במפורש לפי ערך מוסכם ועוד ועוד ועוד.

 

ההצעה של אורלנד לפתרון הבעיה (שלא התקבלה על דעת משתתפי הדיון) היתה פעולה של הפיקוח על הביטוח אשר יפעל לסילוקו מהתפקיד של פקיד אשר דוחה תביעות בטענות סרק, דבר שאורלנד רואה בו מרמה מצד המבטחים.

 

בינתיים, כאמור, מתמודד שוק הביטוח מדי יום ביומו עם טענות הסרק הנטענות  לפעמים ע"י פקידי תביעות ביטוח. להלן שיטת ההתמודדות הפרטית שלי שכבר הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם:

 

שלב ראשון - קבלת הטענות בכתב - כאשר "הפנינים" מושמעים בע"פ בפגישה או בשיחה טלפונית - אני מבקשת ותמיד מקבלת את נוסח הדברים בכתב על מנת להציגם בפני סוכן הביטוח והמבוטח.

 

שלב שני - פניה לאיש/ת המקצוע במחלקת החיתום - בפעם הראשונה הפנית השאלה באופן כללי כנושא מקצועי ללא יחוס לאירוע מסוים. גם כאן, כמו בשלה הקודם מבקשת ומקבלת מענה בכתב.

 

שלב שלישי - בקשת עזרה מאיש המקצוע במחלקת החיתום -  לאור הסתירה שבין האמור במכתב שלו לבין האמור במכתב של מחלקת התביעות. דבר שתמיד עובד. נסו ותראו.

 

 

שלכם

 

 

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright