היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

תדמית הסוכנים והלשכה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 


טיפים למבוטח  |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | אחריות של עסק | אינטרנט ומחשבים


 

 

תדמית הענף, גיל הסוכנים והלשכה?

מאת קטיה שורצמן, יועצת לתביעות ביטוח ולניהול סיכונים

 

 

 

פנים יפות על פנים מכוערות - אילוסטרציה

כל מי שמכיר מקרוב את תחום הביטוח בישראל, יודע על תרומתם החשובה והחיונית של סוכני הביטוח למשק הביטוח בישראל. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בכתבה באתר זה: "מי צריך סוכני ביטוח? – כולם כולל ביטוח ישיר".

 

אלא שמציאות לחוד ותדמית לחוד. בקרב הציבור הרחב במדינת ישראל, שאינו נמנה עם תעשיית הביטוח, הולכת ומשרשת בשנים האחרונות תדמית שלילית של ענף הביטוח בכלל ושל סוכני הביטוח בפרט, כאשר בקרב מרבית האוכלוסייה, מקובלת הדעה לפיה כל מי שעוסק בתחום הביטוח הוא בהכרח סוכן הביטוח והם אינם עושים אבחנה בין יועצים, עובדי חברות ביטוח, שמאים וסוכנים.

 

התדמית הירודה של העוסקים בענף, הולכת ומתחזק בתקופה האחרונה בעקבות פרסומים תכופים בכלי התקשורת השונים שמתחרים ביניהם בהשחרת ענף הביטוח ובראש הכתבה של מיקי חיימוביץ בתוכנית "המערכת" ששודרה בערוץ 2 והתייחסה לנושא הביטוח הסיעודי בישראל. ראו בעניין זה את טיפ השבוע: לא לבטל ביטוח סיעודי בעקבות כתבה וטיפ נוסף באותו עניין: ביטוח סיעודי פרטי אינו ניתן לביטול. באתר זה תוכלו לקרוא גם את תגובתו של מומחה הביטוח מספר אחת בישראל (לא הוא אינו משמש כסוכן ביטוח) לכתבה, כפי שנשלחה למערכת ערוץ 2: רייטן מגיב למיקי חיימוביץ בערוץ 2.

 

אבל כל זה רק טיפה בים והציבור הרחב, מאמין למה שעיניו רואות ואוזניו שומעות עולה ובוקע ממרקע הטלוויזיה ורץ וממהר לבטל את הביטוח הסיעודי.

 

הקורבנות הראשונים של התקשורת המשחירה הם בראש ובראשונה סוכני הביטוח שמקבלים את בקשות הביטול של הביטוחים הקיימים ומתקשים למכור ולשווק ביטוחים חדשים לאור המסר הברור מהתקשורת, כי בכל מקרה חברת הביטוח תעשה הכל כדי לא לשלם לכם במקרה הצורך והציבור הרחב שאינו נמנה עם תעשיית הביטוח אינו עושה, כאמור, את האבחנה בין חברות הביטוח לבין סוכנים וקובע לעצמו עמדה של חשדנות לגבי ענף הביטוח כולו ובעיקר הסוכנים שמייצגים בעיניו את הענף.

 

אם זה המצב הנתון, בתוספת העובדה שהפיקוח על הביטוח עושה כמעט את הכל על מנת להוזיל את עלות הביטוח לצרכן ללא כל סנטימנט שהוא למקור הכנסתם של סוכני הביטוח, נשאלת השאלה, מי בכלל ירצה להיכנס לתחום הביטוח לאחר השירות הצבאי או בתום לימודיו? ענפים כמו תקשורת, משפטים ומנהל עסקים, קורצים ומפתים יותר את הדור הצעיר המחפש לעצמו עיסוק יוקרתי ומכניס כאשר הכניסה לענף הביטוח תוביל למעשה לסטטוס הפוך לגבי המצב הרצוי מבחינתו.

 

ועל כן הגיל הממצע של סוכני הביטוח ממשיך ועולה עד 120!

 

השאלה העומדת בפנינו האם מדובר בצב נתון הנובע מגזירת גורל שאינו ניתן לתיקון או שסוכני הביטוח ובראשם הלשכה שמייצגת אותם תורמים להנצחת המצב הקיים בהיעדר פעולה או בפעילות שאינה מתאימה למצב.

 

בואו ונראה:

 

מה הלשכה עושה?

לשכת סוכני הביטוח בישראל בהנהלתו של אריה אברמוביץ עשתה רבות ועושה לפרסום תדמיתו של סוכן הביטוח בעיקר בתחום הפרסום והרשת סיסמאות לגבי חשיבותו של סוכן הביטוח.

 

ולאחרונה גם קמפיין הדימוי לחל האוויר עם הכנפיים וסיסמת "הטובים לביטוח". נו נו באמת? האם זה מה שיגרום לחברות הביטוח להגדיל יותר את עמלות הסוכנים, לפיקוח על הביטוח להקל בגזרות ולתקשורת להימנע מהשחרת ענף הביטוח בעתיד?

 

הצחקתם אותי חחח...

 

הפקת סרטונים מצוירים עם דמותו של ג'יימס בונד שמעבר להעלאת מורל וחיזוק האגו  לסוכני הביטוח אינם מועלים לכל עניין ודבר. לאחרונה פותחת לשכת סוכני הביטוח קורסים חדשים להכשרת סוכני העתיד במכללה לביטוח ולפיננסים של הלשכה. אבל בינתיים ההשחרה נמשכת ובטווח המידי נראה, כי לשכת סוכני הביטוח אינה עושה דבר ממה שצריך לעשות והוא חשיבה לעומק במקום לחפש טיפים ורעיונות בחינם.

 

מה הלשכה אינה עושה?

נציגי לשכת סוכני הביטוח מדירים את רגליהם כמעט מכל תוכניות הבוקר בהם ניתן להגיע לציבור הרחב ולהסביר לו את הסוגיות הביטוחיות הממשיות הכרוכות בנושאים חשובים העומדים על הפרק כמו אופניים חשמליים, הגנה עצמית בנשק חם באינתיפאדת הסכינאות (ראו: אקדח להגנה מפני הסכינים - ויכוח בלי ביטוח) ועוד.

 

בכניסה לאתר האינטרנט של לשכת סוכני הביטוח, ניתן לראות שקיימת אפשרו לאתר שמאי חוץ ומוסכים לפי אינדקס הפתוח בפני סוכני הביטוח חברי הלשכה בלבד אבל לא על ידי כל גולש שהוא המגיע לאתר הלשכה שמהווה חלק מציבור הלקוחות של הסוכנים.

 

אתר הלשכה, גם אינו כולל כל פרסום לציבור הרחב לגבי הצורך בסוכן ביטוח בכלל לעומת ביטוח ישיר שלא לדבר על יתרונותיו (הרבים לדעתי) של סוכן ביטוח חבר לשכה וכמובן אינו מפרט את הדרך האפשרית להגשת תלונה של לקוח כנגד חברת ביטוח או סוכן שלא באמצעות עורכי דין ואת פעילותו החשובה של בית הדין של הלשכה, האמנות שכבר נחתמו בין הלשכה לבין מספר חברות ביטוח בהדגשת חשיבותן ללקוחות ועוד ועוד.

 

מה שכן ניתן למצוא באתר הלשכה במדור חברות ביטוח הוא ציון פרטי ההתקשרות לתאגיד "אבנר" שהפסיק את פעילותו בשנת 2003  אבל את פרטיה של חברת ש. שלמה אשר חתמה לאחרונה על אמנה עם לשכת סוכני הביטוח – חסרים.

 

 

1/12/2015

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright