היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 
 

להשקיע בטכנולוגיה במקום "לזרוק סוכנים"

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


 

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

להשקיע בטכנולוגיה במקום "לזרוק סוכנים"

מאת:  מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

אילוסטרציה של עלי שלכת זרוקים על מדרכהבחודש אוגוסט 2021, פורסם בכלי התקשורת משפט מסוים שנאמר על ידי גורם בכיר ביותר בחברת ביטוח מובילה שלא זכה לתגובה ראויה לדעתי, לא מצדם של סוכני הביטוח ואף לא מהפיקוח על הביטוח (הרשות הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון). וכך אמר אותו גורם:

 

"זרקנו עשרות סוכני ביטוח שגרמו לנו הפסדים". כלומר סוכן שהוא הפסדי לחברת הביטוח הוא כמו זבל שצריך לזרוק?!

 

פועל יוצא מכך הוא עידוד ותמרוץ הסוכנים למנוע להגיש תביעות ביטוח או למער להקטין את היקף התביעה ובכל מקרה לא לשתף פעולה עם המבוטחים במקרה של תביעה מול חברת הביטוח שאם יעשו כן, יבולע לסוכני הביטוח, הם "יזרקו" מחברת הביטוח ותיגדע פרנסתם.

 

אלא שלגופו של עניין הדברים אינם פשוטים כפי שהם נראים. קיימים לא מעט מבוטחים (אשר לפי ההערכות הקיימות בענף הביטוח מהווים כ 20% מכלל ציבור המבוטחים) שנוטים לנצל לרעה את מנגנון הביטוח במגוון דרכים החל מניפוח מודע ומכוון של תביעות ביטוח, עובר בהעלמת פרטים חיוניים במועד ההתקשרות בהסכם הביטוח או במהלך תקופת הביטוח ולאחר קרות מקרה הביטוח ועד כדי ביום תביעות ויצירה מכוונת של נזקים.

 

קיימים גם מעט סוכנים (גם זה לפי הערכות בענף) שמוכרים תביעות במקום למכור ביטוח.

 

אכן, יש צורך להודות באמת ולהכיר בקיומם של שחקנים בענף הביטוח שהם למעשה "תפוחים רקובים".

 

אלא שכאן יש צורך להיזהר, כי הפניית אצבע מאשימה כלפי גורם מסוים עשויה להניב תביעה כלפי המאשים לפי חוק איסור לשון הרע.

 

מרבית המבוטחים הם אנשים ישרים ומגיע להם פיצוי לפי הפוליסה אותה רכשו במיטב כספם ולגבי אותם מבוטחים נכון לומר, כי מבוטח שתובע אינו פושע.

 

מצד שלישי, לידיעת המנהלים שמאמינים בקיומה של אפשרות "לזרוק סוכנים". סוכן שעבודתו הופסקה עם חברה א' חוזר אליה מבלי למצמץ אם באמצעות סוכנות ביטוח (שעשויה אפילו להגדיל את עמלתו) ואם באמצעות שיתוף פעולה עם סוכן חבר שמעביר את הפרודוקציה שלו בחברת הביטוח "הזורקת" לפי מספר הסוכן שלו.

 

כלומר, למעשה בפועל האקט של "זריקת סוכן" מהווה פעמים רבות  סוג של אחיזת עיניים ולכל היותר נועד להרתיע סוכנים שלא להגיש תביעות לחברת הביטוח ולא לשתף פעולה עם מבוטחים בהליך יישוב התביעה.

 

ומה קורה עם המבוטחים שנוטים לנצל לרעה את חברות הביטוח? כאשר סוכן ביטוח או חברת ביטוח מסרבים לבטח אותם הם מוצאים לעצמם סוכן ביטוח אחר אליו הם פונים תחת שם עסק אחר או גורם אחר מבני המשפחה או החברים או אפילו מקימים חברה ומצהירים על "עסק חדש"...

 

כל זה מביא את חברות הביטוח למצב של חוסר אונים בין אם תבחרנה להודות בכך ובין אם לא.

 

הפתרון היחיד האפשרי כיום יותר מתמיד הוא לרתום את הטכנולוגיה הקיימת לצורך ניפוי המועמדים לביטוח. יש אפשרות כיום לגלות חלק נכבד מהונאות הביטוח כבר בשלב הגשת הצעת הביטוח ועוד לפני שמתרחש מקרה ביטוח אמיתי או מבוים.

 

השאלה היא אם נכון כיום בעשור השלישי של המאה העשרים ואחת לצפות מסוכן הביטוח שישמש כ"מסננת" של חברות הביטוח או לחילופין האם יש לעודד את חברות הביטוח שיעשו שימוש בפלטפורמות שקיימות כבר כיום לניפוי המבוטחים שאינם רצויים לסוכני הביטוח ולחברות ומצד שני לעודד את סוכני הביטוח שכן יתמכו במבוטחים שלהם שסבלו מנזק מבוטח מבלי שיבולע להם ובלי לאיים על פרנסתם של הסוכנים.

 


כל שאלה או פניה נוספת - אך ורק באמצעות האתר

 

פורסם ביום 30/8/2021

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright