היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

ביטוח לאחר תביעה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

אין להעתיק את המדריכים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

 

 

 

תביעות ביטוח


 

 

ביטוח עסק לאחר תביעה - חשבון נפש של מבטח

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים

 

 

 

צילום אילוסטרציה של השתקפות כסאות בתוך מים שהציפו מהיםכתבה זו עוסקת בביטוח עסק לאחר תשלום תביעה. הכוונה היא למבוטח מהשורה ולא למבוטח מועד לפורענות.

 

כאשר מדובר במקום או במבוטח המועד לפורענות, כזה המגיש תביעות חדשות לחברות הביטוח חדשות לבקרים, הרי שרק ברור הוא ומובן, כי חברות הביטוח לא ישושו לבטח את אותו העסק ואם המבוטח מצליח בסופו של יום להשיג ביטוח בתנאים ובמחירים סבירים, הרי שבמרבית המקרים, אם לא בכולם יש להודות על כך לסוכן הביטוח שהצליח להפעיל את כובד משקלו בחברת הביטוח על מנת שהמבוטח המועד יזכה לקבל בסופו של יום כיסוי ביטוחי.

 

אולם גם עסק שאינו מועד לפורענות, "זוכה" מדי פעם בפעם להגיש תביעת ביטוח והרי לשם כך נוסד הביטוח מלכתחילה. אלא מה? לא פעם ניתן למצוא גישה של חתמי ביטוח בחברות, וזאת בעיקר באותם מקרים בהם העסק אינו זוכה לליווי מקצועי של יועץ לניהול סיכונים בביטוח כללי, כאשר החתם בחברת הביטוח רושם לעצמו לבוא בחשבון עם המבוטח במועד חידוש הביטוח.

 

ה"חשבון" עם המבוטח במועד החידוש יכול לבוא לידי ביטוי באחת או יותר מהדרכים הבאות, כאשר כבר היו מקרים בהם כללו חתמי ביטוח את כל השיטות גם יחד:

  1. הגדלת הפרמיה.

  2. הגדלת סכום ההשתתפות העצמית.

  3. הרעת תנאי ביטוח בחידוש.

פעולות אלו יכולות להתבצע על ידי החתמים גם מבלי להתייחס כלל וכלל לנושא הסיקור והמיגון בעקבותיו שהוא לדעתי חיוני בכל הליך של חיתום בכלל ובהליך של חיתום לאחר תביעה בפרט.

 

מצד שני, אותו החתם עצמו, עשוי שלא להערים קשיים ולקבל בפרמיה נוחה ותנאים נאותים מבוטח שעובר אליו מחברת ביטוח אחרת לאחר ש"זכה" ליחס דומה מחתם באותה חברת ביטוח בעקבות תביעה. מה שהחתם רואה לנגד עניו הוא:

  1. עסק חדש - אותו הוא מצליח לקבל לביטוח לאחר התחרות במבטחים אחרים.

  2. מבוטח המודע לסיכון - לאחר הנזק הותקנו כל אמצעי המיגון הדרושים.

  3. מבוטח המודע להיקף הכיסוי הביטוח - שבדרך כלל דואג לאחר הנזק להתאים את סכומי הביטוח וגבולות האחריות לפי היקף הסיכון.

הואל ומדובר בעסק חדש, עשוי החתם גם "להשקיע" בסקר סיכונים. כל עוד מבטח אחר נשא בתשלום הנזק, העסק החדש מתקבל בברכה.

 

העניין הוא שההבדל בגישת החתם לעסק לאחר תביעה שהיה מבוטח באמצעותו לבין עסק דומה שהיה מבוטח בחברת ביטוח אחרת הוא פסיכולוגי בלבד.

 

היתרונות בשמירה על עסק בחברת ביטוח הם:

  1. שמירה על מכלול תיק הביטוחים של המבוטח בחברה  - ובכלל זה חסכון ארוך טווח לסוגיו השונים, ביטוחי בריאות וסיעוד, ביטוחי פרט ועוד.

  2. שמירה על מעמדו של סוכן הביטוח של החברה - כאשר גישה שלילית כלפי מבוטח עשויה להניע אותו להחליף את  סוכן הביטוח ולא רק את חברת ביטוח - יחס חיובי מצד מחלקת החיתום עשוי לפעמים להניע סוכן להרחיב את היקף עבודתו עם חברת הביטוח אפילו יותר מתוספת עמלה.

  3. הכרת הסיכון - חברת הביטוח שטפלה בתביעה אמורה להכיר טוב יותר מכל חברת ביטוח אחרת את נקודות התורפה של העסק ובשל כך, להציע למבוטח לנקוט בתנאי מניעה ומיגון מתאמים וראויים יותר מאלו אשר יוצעו לו על ידי חברה שלא חוותה את אירוע הנזק יחד עם המבוטח.

  4. תדמית החברה - חברות הביטוח משקיעות משאבים לא מבוטחים בפרסום ובניית תדמית. בעולם האינטרנטי המאופיין בשיתוף והפצת מידע, חברת הביטוח יכולה ליהנות מפרסום חינמי בשל היחס החיובי למבוטחיה לאחר תשלו התביעה.

 

 

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright