היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

לשרוד בשוק תחרותי

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 


על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים



טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


 

כיצד לשרוד בשוק תחרותי

 מדריך הישרדות לחתמים ולסוכני ביטוח

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים

 

שוק הביטוח האלמנטארי בסוף 2007, מראה על מגמת ירידה חדה במחירי הביטוח ושיפור בתנאים גם למבוטחים אשר הראו תוצאות פחות רווחיות לחברות הביטוח.

 

הדילמה בפניה ניצבים החתמים ומנהלי האלמנטארי אינה פשוטה והיא שימור התיק או הגדלתו מול הפסד פרמיה בתחשיב הכולל בשל הירידה התלולה במחירי הביטוח.

 

לשנות את שוק הביטוח, איני יכולה וכמו כל אחד אחר, אני עושה למיטב יכולתי על מנת לשחות עם הזרם ואיני מקנאה כלל וכלל בעמיתי המכהנים במשרות בכירות בתחום האלמנטארי בחברות הביטוח.

 

הואיל וענף הביטוח הוא ענף מחזורי, להלן מספר טיפים להישרדות של מבטחים וסוכנים בתקופת התחרות הקשה:

 

  1. כלל ראשון - לא לשרוף גשרים - תלונות, גערות וביקורות כלפי מבוטחים ויועצים לא יועילו אלא יגרמו להם שלא לפנות אליכם גם במקרים שבהם תוכלו ותרצו לקבל לביטוח את עסק אחר המטופל על ידם. ראו את הכלל השני:
     

  2. כלל שני - אתרו את היתרונות והחסרונות היחסיים שלכם לעומת המתחרים - תתפלאו, אבל לכל מבטח (וכך גם לכל סוכן המייצג אותו) יש יתרון יחסי לעומת המבטחים האחרים בנקודה מסוימת וכך גם יש לו חסרונות. החוכמה היא ללמוד את המוצר שלכם ואת המוצרים המתחרים מולו על מנת לגבש תוכנית אסטרטגית. ראו את הכלל השלישי:
     

  3. כלל שלישי - גיבוש תוכנית אסטרטגית - גזרות לתקיפה ולנסיגה - הואיל וכוח האדם מוגבל בחרות ובמשרדי סוכנים, חשוב לגבש תוכנית לסוגי ביטוח בהם כדאי לתקוף, כלומר להציע פוליסות למבוטחים חדשים וסוגים אחרים בהם כדאי להוריד פרופיל אולם בכל מקרה לשמור על קשרים טובים עם לקוחות וסוכנים על מנת שלא לשרוף גשרים, כאמור בכלל הראשון.
     

  4. כלל רביעי - מידור מידע - אל תתנו הצעות מחיר מבלי שתקבלו פניה בכתב מהמבוטח או מהיועץ. יש לא מעט סוכנים שמנסים לסגור את השוק עוד לפני שהמכרז או המפרט יוצא לדרך ופונים לחברות ביטוח לקבל הצעת מחיר ללא מינוי מהמבוטח. מסירת מידע הקשור לתעריפי ביטוח סוגרת בפני המבטחים את האפשרות להתמודד כאשר יקבלו פניה אמיתית, אם תגיע, של אותו מבוטח באמצעות סוכן שהוא מינה לאותה חברת ביטוח הואיל והסוכן המתחרה כבר היה שם קודם וקיבל מידע המשמש אותו לצורך הורדת מחיר בחברה אחרת. רצוי, כי כל הצעת מחיר לסוכן  בביטוח עסקי, תינתן רק לאחר שהמציא ייפוי כוח בכתב מהמבוטח.
     

  5. כלל חמישי - הציעו ביטוחים נוספים והרחבת כיסוי בתשלום - כמו במכירות סוף עונה, הציעו למבוטחים שכבר רכשו באמצעותכם ביטוח במחיר מציאה כיסויים נוספים תמורת תשלום שלא נרכשו על ידם כמו למשל הרחבת גבולות אחריות בביטוחי חבות, כיסוי אחריות המוצר, ביטוח תאונות אישיות ועוד.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright