היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

אתר רפאים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים



טיפים |  ניהול סיכונים לעסק   ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק | ביטוח אינטרנט ומחשבים


מהו אתר רפאים? סכנות ופתרונות

מאת: קטיה שורצמן יועצת לאתרי אינטרנט, ניהול תביעות ביטוח וניהול סיכונים

 

 

 

אילוסטרציה של דף בית באתר רפאיםמהו אתר רפאים?

אתר רפאים הוא אתר אינטרנט למעשה אתר אינטרנט מושבת שלא עודכן במשך תקופה של שישה חודשים ויותר המציג תכנים שהיו נכונים לתקופת הזנתם באתר והפכו להיות בלתי רלוונטיים ומיושנים במהלך התקופה שבה לא עודכן האתר.

 

סימנים לזיהוי אתר רפאים בתחום הביטוח:

  1. הצגת מבצעים שפג תוקפם בדף הבית של האתר. למשל הצגה בחודש אוקטובר 2017 בדף הבית של האתר מבצע שכבר הסתיים בתחילת חודש יולי של אותה שנה.
     

  2. הצגה של טיפים לנהיגת חורף בדף הבית של האתר בתקופת הקיץ.
     

  3. הצגה של מספר טלפון או גם כתובת מייל שכבר אינו רלוונטיים בדף הבית ובדף יצירת הקשר.
     

  4. הצגה לא מעודכנת של תוכניות ביטוח, בעלות על חברות ביטוח ומנהליהן. כגון הצגה של יונל כהן כיו"ר של חברת הביטוח איילון – תפקיד המאויש כיום ע"י ישראל דוד, הצגה של אריה הרמן כמנכ"ל חברת ביטוח חקלאי, תפקיד שבו נושאת כיום מורלי דורי, הצגה של אתי אלישקוב כמנכ"לית של חברת הכשרה ביטוח, תפקיד שבו נושא כיום שמעון מירון ועוד.
     

  5. הצגה של קישורים יוצאים מהאתר שאינם מובילים לשום מקום.
     

  6. ועוד.

 

מה אינו אתר רפאים?

לא כל אתר שכל דפיו אינם מעודכנים הוא אתר רפאים. בפועל ניתן למצוא דפים שאינם מעודכנים באתרים רבים ובכלל זה באתר הנוכחי. הדפים הקובעים הם, כאמור דף הבית ודף צור קשר.

 

כיצד נוצר אתר רפאים?

אתר רפאים נוצר, כאמור, בשל חוסר מעש, כלומר, הפסקה של עדכון שוטף והכרחי של אתר אינטרנט. הסיבות לכך עשויות להיות שונות כמו למשל הפסקת פעילות של סוכנות או של סוכן ביטוח והשראת האתר הקיים כפי שהוא עד לתום הסכם האחסון עם חברת השרות שמאחסנת את האתר. הפסקת שיתוף פעולה של סוכן ביטוח עם סוכנות ביטוח שהקימה בעבורו ואחסנה בעבורו את האתר.

 

סיבה נוספת יכולה להיות עזיבת מקום העבודה של עובד שעיסוקו כלל עדכון שותף של אתר האינטרנט ולא זכה להערכה ראויה על ידי הנהלת בעל האתר כאשר לאחר עזיבתו של העובד, גילה בעל האתר את העלויות האמתיות שנחסכו ממנו בזכות עבודתו של העובד שפרש והוא גילה שמדובר בהוצאות שאינו יכול לשאת בהם בשל אילוצי תקציב החברה ועל כן בחר לערוך באתר האינטרנט שנשאר גלמוד ושומם שינויים מעטים ככל האפשר, אם בכלל.

 

מהן הסכנות שבאתר רפאים?

 

אובדן לקוחות חדשים ואובדן קשר עם לקוחות קיימים  – כאשר מדובר על סוכן או סוכנות ביטוח שממשיכים בפעולתם לאחר שאתר האינטרנט שלהם הפך לאתר רפאים, הסכנה לאובדן לקוחות יכולה להגיע מהסיבות הבאות:

  1. פרטי קשר שאינם נכונים.
     

  2. היעדר התייחסות למוצרי ביטוח אשר נוספו לסל המוצרים המשווקים על ידי הסוכן או הסוכנות לאחר ההשבתה בפועל של אתר האינטרנט.
     

  3. מידע שגוי ומטעה הנובע מהיעדר עדכון של האתר לאור השינויים שחלו בענף הביטוח ובמוצריו במהלך התקופה שלאחר ההשבה בפועל של האתר.

 

אחריות מקצועית  - כאשר לקוחות מעבידים מידע לגבי שינויים בפוליסה והודעות על תביעות ביטוח באמצעות דף צור קשר שבאתר הרפאים כאשר בפועל כתובת המייל אליה אמורים להגיע המסרים אינה פעילה והמידע החיוני אינו מגיע ליעדו.

 

תדמית – ענף הביטוח המסחרי הוא ברובו ענף תלוי שיווק ועל כן, נושא התדמית בעיני הגולשים הוא נושא חשוב ומהותי. ציבור הגולשים, קרי הלקוחות הקיימים ובעיקר הלקוחות בפוטנציה ניזון ממראה עיניו על מנת לגבש את הרושם לגבי הסוכן או הסוכנות. יהיה בעל אתר הרפאים מקצוען ומומחה בביטוח ככל שיהיה, רב הסיכויים שאתר הרפאים יצור את הרושם שמדובר בבעל מקצוע רשלן שאינו מעודכן ועל כן רצוי להתרחק ממנו ומשירותיו.

 

אז מה עושים?

 

שלב ראשון – לנסות להשבית את האתר - לבקש מסוכנות הביטוח שהאתר בבעלותה להסיר את האתר המושבת משרת האחסון או מהענן שבו הוא מאוחסן.

 

שלב שני – יצירת דף פייסבוק שאינו אמור לעלות בסכומים גבוהים ולמעשה ניתן להקים אותו ללא כל עלות שהיא בעזרה של בני נוער או גם חברים שמצויים בתחום הפייסבוק, לדאוג לעדכון שוטף של דף הפייסבוק – פעולה שסוכן הביטוח או הפקד/ה במשרדו יכול לעשות ללא השקעה של זמן רב ובאפס תקציב. בדף הפייסבוק ניתן למקם כפתור של יצירת קשר עם הסוכנות, לפרסם את מוצרי הביטוח והמבצעים המיוחדים המוצעים על ידי סוכנות הביטוח ולהזמין לקוחות וחברים לעשות לייק לדף הפייסבוק של הסוכנות.

 

שלב שלישי – ככל שבבעלות הסוכן או סוכנות הביטוח אתר אינטרנט פעיל בנוסף לאתר הרפאים – ניתן פשוט להפנות בשרת האחסון של האתר הפעיל את כל הגולשים שינסו להגיע לאתר המושבת. כך למשל אם הכתובת של האתר המושבת היא: www.mushbat-bit.com הרי שמי שיקליד את הכתובת  יגיע באמצעות ההפניה לאתר הפעיל שכתובתו היא: www.pail-bit.com. בשפה המקצועית מדובר בהפניה קבועה מספר 301 (המומלצת ביותר) שנקראת Permanent Redirect .

 

 

 

פורסם ביום 15/10/2017

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright