הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
כ תבת
השבוע:
סיבות
נוספות לדחייתה של תביעת ביטוח
הבלוג
השבועי -
פוסט
שביעי:
כלים נעים
שאין
חובה
לבטחם
יאיר לפיד - השר הממונה על ענייני ביטוח
שר
האוצר החדש שלנו, יאיר לפיד הוא גם השר הממונה
על ענייני הביטוח במדינה.
הוא למעשה, הבוס של
פרופ'
עודד שריג, המשמש כמפקח על הביטוח או
בשם הרשמי של התפקיד: "הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון".
האתגר הרובץ לפתחו
של לפיד בעצם ימי גיבוש הקיצוץ הנדרש בתקציב המדינה אינו מסתכם, לדעתי, באחוזים
ובמספרים, אלא אמור לגעת בסעיפי ההוצאות השונים של כל משרד ומשרד, כך שהקיצוץ
שייעשה לא יפגע ברקמה החיה ויביא בסופו של יום לגידול בהוצאות בשל עלות השיקום של
תוצאות המחדל. (כפי שראינו למשל באסון
הכרמל).
על כן, מן הראוי,
לדעתי, כי משרדי הממשלה השונים יידרשו להציג ולצבוע בתקציב סעיפים ייעודיים שנועדו
לשמירה ולהצלה של חיי אדם ולהבדילם מההוצאות השוטפות האחרות של המשרדים.
בכל הקשור לביטוח רכב
בכלל וביטוח חובה
חובה בפרט, התאונות המחרידות שגבו חיי אדם בחול המועד פסח 2013, מצריכות, חשיבה
יצירתית בכל הקשור בהשקעה הנדרשת בשיפור הכבישים, מבחני הנהיגה וענישת נהגים
הנתפסים בעבירות תנועה. כאן, יש לדעתי לקחת בחשבון את עלות תאונות הדרכים למשק
ולשקול מדיניות המבוססת על חקיקה המאפשרת גם ענישה כלכלית מיידית וחריפה של נהגים
עבריינים, כאשר הסכום שיתקבל ישמש למטרה הבלעדית של שיפור הבטיחות בדרכים.
ועוד בעניין ביטוח
רכב, חוזרת על המלצתי הישנה לשקול
ביטוח לפי נהג ולא לפי רכב (לפחות לגבי
ביטח חובה וצד ג' רכוש), דבר שיאפשר לפזר את עלות הביטוח לפי עלות הסיכון ולאתר
ולסמן נהגים בעייתיים.
בחו"ל נהוג אומנם
לערוך ביטוח רכב לפי רכב ולא לפי נהג, אולם שם מקובל, כי בדרך כלל, כל נהג כמעט הוא
בעל רכב, בניגוד למצב הקיים כים בישראל בו לפעמים מספר בני משפחה עושים שימוש ברכב
אחד.
בברכת חג שמח ובטוח
לכולנו,
שלכם
קטיה
שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים
|