עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 16/6/2018

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 כל הטיפים לשנת 2018

 

 

כתבת השבוע: 

ביטוח חובה לאופניים חשמליים רק לא באמצעות קרנית


הבלוג השבועי - פוסט השבוע: סוכן ביטוח לא בכל מחיר

כיתוב "בלעדי לאתר"

 

 

 

 

להשלים תשלום תביעה לפי ערך כינון

מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

 

איור של השלמת תשלום תביעה לפי ערך כינוןאחת ה"מתנות" שמבוטחים בביטוחי רכוש בכלל ובביטוחי דירה בפרט נותנים למבוטחים, היא ויתור על תשלום הפרש התביעה שמגיע להם לפי ערך כינון לאחר השלמת שיקום הנזק.

 

לא פעם חברות הביטוח ממהרות להעביר לחשבון הבנק של המבוטח תשלום חלקי על חשבון התביעה ואינן טורחות לידע אותו על פשרו (שסיבתו יכולה להיות תשלום לפי ערך שיפוי שזה ישן תמורת ישן - כל עוד המבוטח לא שיקם את רכושו) תוך הפרה בוטה של החובה המוטלת עליהן לפי חוזר יישוב תביעות  לנמק בכתב את הסיבה לכל תשלום חלקי וכמובן, הס מלהזכיר למבוטח את זכותו לקבל השלמה לסכום התביעה ששולמה לפי ערך שיפוי לתשלום לפי ערך כינון (חדש תמורת ישן) לאחר השלמת שיקום הנזק בתוך התקופה שנקבעה לכך בפוליסה.

 

הטיפ הוא לדרוש ולקבל מחברת הביטוח הסבר בכתב על התשלום החלקי של התביעה, פעולה המחויבת, כאמור, לפי הוראות חוזר יישוב התביעות.

 

ככל שמדובר בתשלום לפי ערך שיפוי בפוליסה שנערכה לפי ערך כינון ולא להתעצל לדרוש מחברת הביטוח את הפרש סכום התביעה המגיע למבוטח לאחר השלמת השיקום של הנזק בתוך התקופה שנקבעה לכך בפוליסה וככל שתקופת השיקום מתארכת, לבקש ולקבל מחברת הביטוח בכתב הסכמה להארכה של תקופת הכינון.

 

למשל: נזק למזגן הוערך ע"ס 4,500 ש"ח - חברת הביטוח העבירה לחשבון הבנק של המבוטח 2,500 ש"ח בלבד. ככל שהמבוטח יכול להוכיח שהוא רכש מזגן חדש בתוך תקופה של שנה אחת מיום הנזק, זכותו לקבל מחברת הביטוח את הפרש העלות שבין מזגן ישן (2,500 ש"ח) לבין מגן חדש (4,500 ש"ח). כל עוד לא חלפו שלוש שנים ממועד קרות מקרה הביטוח, באפשרות המבוטח לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות ולהגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, ככל שהיא תסרב לשלם לו את היתרה.

 

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright