עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 4/1/2013

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2013

 

תביעות ביטוח רכב

 

 

כתבת השבוע: סיכום גניבות רכב 2012 באדיבות פוינטר

 

הבלוג השבועי - פוסט שביעי:  ביטוח אקדחים בדירה

 

גישה מקוממת מאוד בתביעות רכב

מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

צילום אילוסטרציה של מפתחות רכב, באדיבות יוסי וינשטוקכפי שתוכלו לראות בכתבת השבוע הסוקרת את גניבות ברכב בשנת 2012 חלק מגניבות הרכב, מתבצעות ב"שיטת הקומבינה", כלומר הגניבה מתבצעת באמצעות שימוש בקוד הידוע למי שטיפל ברכב, במוסך או בחניה וכו'. שיטה זאת מוכרת היטב ונקראת גם "גניבה ע"י מורשים".

 

אחד הדברים המקוממים ביותר שנתקלתי בהם בדצמבר 2012 הוא גישה של הגורם הבכיר ביותר במערך ניהול תביעות של חברת ביטוח גדולה וטובה (הפרטים שמורים במערכת..) לפיה לא מגיעים למבוטח תגמולי ביטוח כלל וכלל בשל גניבת רכבו ב"שיטת הקומבינה" וזאת משום התנאי בפוליסה המחייב את המבוטח שלא לשמור את קוד הרכב בצמוד למפתחות וכל זאת כמובן מבלי להוכיח, כי המבוטח אכן הפר את התנאי.

 

באותו מקרה, לאחר התערבות של סוכן ביטוח  גדול ותיק ומנוסה הוצע למבוטח, תשלום מופחת מהסכום המגיע לו לפי תנאי הפוליסה, הואיל והגניבה נעשתה תוך שימוש בקוד של כלי הרכב, ועל כן יש "להעניש" את המבוטח.

 

בסופו של דבר נסגר המקרה הנדון בתשלום מלא, רק לאחר שהמבוטח היה נחוש בדעתו ואיים בהגשת תביעה משפטית נגד חברת הביטוח. מה שמוכיח, כי גישה חיובית כלפי חברת הביטוח לא היתה פועלת לטובתו של המבוטח.

 

גישה מסוג זה, היא כאמור מקוממת ומוציאה שם רע לענף הביטוח ועשויה לחזור לאותה חברת ביטוח כחרב פיפיות, כאשר מספר מבוטחים שנפלו קורבן לשיטה זו של אותה חברת ביטוח יחליטו להתאגד ולהגיש כנגדה תביעה ייצוגית או גם כאשר הפיקוח על הביטוח יבחין בנעשה ויפעיל נגד אותה חברת הביטוח את צעדי הענישה העומדים לרשותו על פי חוק ובכלל זה חיוב ב"השבה מערכתית" של כל אותם הסכומים שלא שולמו על ידה כחוק למבוטחים שרכבם נגנב בשיטת הקומבינה.

 

מאחורי הסיפור, אפשר למצוא את המאזן השלילי של התביעות מול פרמיות אצל מרבית חברות הביטוח בתיק ביטוח רכב רכוש בשנת 2012. הרצון לשפר את הרווחיות הוא רצון לגיטימי ונכון, אבל דרך של  קיפוח ודורסנות של מבוטחים, אינה ראויה והיא פסולה ולדעתי אף ראויה לגינוי.

 

ראו עוד באתר:

 

פקיד תביעות כיחידת הפסד

 

בברכה,

 

שלכם

 

 

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright