היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

גניבות רכב 2012

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני


 

 

 

אין להעתיק את המדריכים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

 

 

 

תביעות ביטוח

 

סיכום גניבות רכב 2012 באדיבות פוינטר

 

צילום ככלי רכב גנובים - באדיבות פוינטר מקבוצת שגרירלפי נתוני פוינטר מקבוצת שגריר, בשנת 2012 נרשם גידול של 2.3% בשכיחות הגנבות בהשוואה ל – 2011 ו – 7% בין החצי השני לראשון.

 

אילן גולדשטיין מנהל פוינטר אומר, כי פערי המחיר של מכוניות משומשות בין המחירונים הרשמיים לבין המחיר בפועל הם חלק מהסיבה לעלייה בגניבות הרכב בשנת 2012.

 

פוינטר, חטיבת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מקבוצת "שגריר מערכות", מדווחת כי בשנת 2012 נרשמה עליה כללית של 2.3% בגנבות כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, חלה עלייה של 7% בין החצי השני לחצי הראשון ב - 2012 מה שמעיד על המגמה להמשך שנת 2013.

 

פוינטר מציינת כי חל קיטון של כ- 20% בגנבות על ידי מורשים ("קומבינה")  שבהן מקבלת פוינטר התראה בשטחים.

 

הגנבה מתבצעת בדרך כלל בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד, אם מבעל הרכב, ממוסך בו טופל הרכב, חניון, תחנת שטיפה ועוד, כך שהרכב מגיע לשטחי הרשות הפלסטינית באופן "חוקי" באמצעות מפתח הרכב כשהרכב נוסע ומערכת המיגון מנוטרלת בשטחים.

 

בנוסף, פוינטר מדווחת על תופעת של גניבות טנדרים ורכבים מסחריים עם מנועי דיזל לצורך שימוש במנועי הרכב להפעלת משאבות מים מבארות ביו"ש. לאחרונה נתפסו מספר רכבים שיועדו לצורך זה כולל רכבי חברות השכרה וליסינג  בדגמי ברלינגו, פרטנר וכדומה.

 

אילן גולדשטיין מנהל פוינטר מציין כי העלייה בגנבות השנה מוסברת בין היתר בירידה בדרישות המיגון ובשפל של מחירי מכוניות יד שניה שבהם מוכרי הרכב הפרטי בישראל נתקלים בה השנה. מחירי הרכבים יורדים בגלל היצע גדול ולכן, חלקם מנסים למקסם את התשואה ולקבל את מחיר המחירון בעזרת גנבה מבוימת ודיווח לחברות הביטוח. אלה ניזוקות באופן ישיר בעשרות מיליוני ₪.  

 

גנבות לפי סוג רכב:

 

רכב פרטי: 28% מהרכבים שנגנבו הם רכבים פרטיים. בגנבה בסגמנט זה חלה בשנת 2012 ירידה של כ – 1% לעומת 2011.

 

רכבים מסחריים: 17% מן הרכבים הגנובים היו מסחריות בדומה ל- 17% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ציוד מכני הנדסי: בשנת 2012 4% מהגנבות היו של ציוד מכני ובעיקר טרקטורים ומערבלים בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

ג'יפים 4X4: בשנת 2012 19% מהגנבות היו ג'יפים לעומת 17% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

טנדרים: 13% מהגנבות הם רכבי פיק-אפ בדומה ל-  13% ב- 2011.

 

משאיות: 13% מהגנבות הם משאיות, לעומת 14% ב- 2011.

 

 

גניבות רכב  לפי אזורים:

 

גוש דן מוביל עם 25% מגנבות הרכב המשקף כ- 8% גידול ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ירידה של 16% נרשמה באזור השרון מ – 18% בשנת 2011 ל – 15% בשנת 2012. בירושלים נרשם גידול של כ-8% ל - 18.5% הצפון ירד ב- 35% ל- 9% בשנת 2012 והדרום ממוקם עם  17.5%. באזור השפלה ירידה של כ- 42% ל – 8%.

 

העיר המחזיקה בשיא מספר הפריצות לכלי רכב:

 

 43% מהפריצות לרכבים מבוצעות בתל אביב, ירידה של כ- 16% ביחס לשנה המקבילה אשתקד. ירושלים עלתה למקום השני עם 19%, עליה של 72% לעומת השנה המקבילה אשתקד. נתניה גם היא במקום השני עם כ- 19% מהפריצות, חיפה עם 15% ובת ים עם 9%.

 

שיטות הגנבה:

 

  • 74% מהגניבות הן פריצה אלימה לתוך הרכב תוך עקיפת אמצעי המיגון והחלפת מחשב הרכב לצורך התנעה. עליה של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
     
  • בחלק מהגניבות מתקבלת התראה בשטחי הרשות הפלשתינית כאשר רכב מגיע לשטחים ע"י שימוש "חוקי" (כאשר בידי הגנב יש את הקוד לניטרול מערכת המיגון). יחד עם זאת, יש ירידה של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
     
  • 2% מהגניבות מתבצעות ע"י שוד וגניבת רכב מונע. ירידה של 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
     
  • 1% ע"י גרירת הרכב מהמקום בו חנה.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright