היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

ביטוח בשרות עצמי

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

ביטוח בשרות עצמי ושימוש באתרי מבטחים
מאת קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים, תביעות ותנאי פוליסה

 

תמונת אילוסטרציה של קפה ביאליק בת"א - דווקא לא בשירות עצמי

ביטוח בשירות עצמי אינו רעיון חדש בארץ ובעולם.

 

רכישה עצמית של ביטוח אינה חייבת להתבצע באמצעות אתרי אינטרנט או בדרך של ביטוח בשיווק ישיר שלא באמצעות סוכנים.

 

כך למשל השיווק הישיר למחצה באמצעות סניפי הדואר, נעשה בזמנו באמצעות מזרח סוכנות לביטוח, כלומר באמצעות סוכנים ולאו דווקא באמצעות האינטרנט.

 

שיווק באינטרנט הנעשה באמצעות אתר וובי, מופעל למעשה ע"י סוכנות ביטוח. וזאת כמובן בנוסף לשיווק שנעשה באינטרנט באמצעות המותגים השונים של החברה לביטוח ישיר, חברת AIG ישראל ומבטחים נוספים.

 

כתבה זו, אינה עוסקת בסקירת הדברים הטובים והנכונים שכבר קיימים ברשת בשנת 2013 אלא בעיקר על הזדמנויות שטרם מומשו בישראל לשירות עצמי של מבוטחים בנט בכל הקשור לרכישה של ביטוח ולטיפול בתביעות ביטוח.

 

כך למשל אפשר לנצל את הנט על מנת:

 

  1. להזמין שמאי - לבדוק תביעת ביטוח בנוסף למילוי טופס מקוון של תביעת בביטוח ולהתעדכן במצב התביעה בנט. כך יוכל המבוטח לראות, אילו מסמכים ממסכי התביעה עליו למסור לחברת הביטוח, אילו מסמכים שכבר מסר לחברה כבר נקלטו במערכת המחשוב של החברה וכמובן להעביר מסמכים באמצעות הנט באופן ישיר למחשב החברה.
     

  2. לרכוש ביטוח - הדבר כבר נעשה כיום על ידי חלק מהמבטחים. רכישה מתוחכמת יותר תציע למבוטח מוצרים וכיסויים משלימים. כמו למשל אדם המבקש לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל יקבל הנחיות לביטוחים רלוונטיים כמו למשל ביטוח דירה, אם טרם נרכש אשר הופך להיות חשוב ביותר לקראת היציאה לחו"ל או גם ביטוח תאונות אישיות להשלמת הכיסוי הבסיסי הנמוך יחסית שניתן במסגרת מרבית הפוליסות לביטוח נסיעות. באמצעות אתר האינטרנט ניתן לשדרג את הכיסוי הביטוחי באופן לא פחות טוב מזה שנעשה על ידי מוקדי השירות של המבטחים באמצעות כרטיסי האשראי השונים. כך יוכלו המאותגרים מבחינה טכנולוגית להמשיך ולקבל את הישרות הטלפוני כפי שהו נשה כיום כאשר לעומתם, בני דור הנט (מכל הגילאים) יוכלו להפעיל את הביטוח לחו"ל ולרכוש כיסויים משלימים 24/7.
     

  3. להזמין שמאי חוץ בביטוח רכב  - נכון להיום הדבר מתאפשר לפי פרסום של שמות, כתובות ופרטי קשר של שמאי חוץ בביטוח רכב. פרטים שאינם מאפשרים למבוטחים להתרשם מכישוריו ומביצועיו של שמאי החוץ וכך הם נאלצים להסתמך על ההמלצות של סוכני הביטוח, קרי, שלוחי המבטחים. חיוב המבטחים בהקמת אתרי משנה לשמאי חוץ, אשר באמצעותם יוכלו המבטחים להזמין את שירותיהם של השמאים אשר ייבחרו על ידם, תוכל להפיח רוח חיים בחוזר השמאים המקרטע ולאפשר לו למלא את ייעודו.
     

לסיכום: צרכני הביטוח יכולים להפיק תועלת רבה משירותים מקוונים של חברות הביטוח אשר יאפשרו להם קבלת שירות רציף במשך 24 שעות במשך כל ימות השבוע, חברות הביטוח יכלו לשווק יותר ביטוח ולשפר את השירות, כך שהטיפול בתביעות יהיה קצר יותר וכואב פחות וימנע עזיבת מבוטחים לאחר שקרה מקרה הביטוח.

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright