הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
חידוש ביטוח כשמנהלת תביעה
לא
פעם קורה שמועד החידוש של פוליסה בביטוח כללי מגיע כאשר מתנהלת תביעה פתוחה בחברת
ביטוח והמבוטח שוקל אפשרות לחדש את הביטוח באמצעות מבטח/סוכן אחר.
אם מדובר במקרה של חוסר שביעות רצון וכוונה חד
משמעית של המבוטח להגיש תביעה משפטית כנגד המבטח ו/או הסוכן, אזי ברור שהמבוטח
יעדיף להחליף מבטח גם אם יהא עליו לשלם פרמיה גבוה יותר או אפילו להרע במידה מסוימת
את הקף הכיסוי (אם כי, נכון להיום החלפת מבטח עשויה לאפשר שיפור תנאים והוזלת
עלויות)
בכל מקרה, בו "לא נשברו הכלים", רצוי לשקול היטב את
התועלת וההפסד שבהחלפת מבטח. כאשר מדובר בתביעה הכוללת "שטחים אפורים" עשויה חברת
הביטוח להיות גמישה פחות מול מבוטח שאינו מחדש את הביטוח באמצעותה לעומת מצב אחר
שבו חברת הביטוח רואה מולה מבוטח נאמן לחברה והיא עשויה לשקול פיצוי מסוים גם
כשיקול עסקי, לגבי סעיפים שאינם חד ערכיים, כאמור לעיל.
שיקול נוסף הוא אפשרות לקרות נזק נוסף לפני שיקום
הנזק הקיים, גם מסיבה זאת רצוי להישאר אצל אותו המבטח על מנת שלא להיקלע למחלוקת
בין המבטחים מי מהם אחראי לנזק כזה או אחר ובאיזו מידה (לגבי נזקים שהוחמרו).
הטיפ מתייחס לכל סוגי הביטו הכללי, רכוש חבויות
ואפילו תאונות אדם.
חידוש אצל אותו מבטח כאשר מתנהלת תביעה, אינו אמור
לפגוע בזכותו של המבוטח לבקש שיפור תנאים ומחירים לפי תנאי השוק הקיימים במועד
החידוש ומניסיוני בתחום, כבר היו מקרים שהמבטחים גילו אוזן קשבת לבקשתו של המבוטח
לשיפור תנאים.
למדריך תביעות
עוד
על חידוש ביטוח באתר:
קביעת מועד אחד לחידוש הביטוח
חידוש אוטומטי של
פוליסת ביטוח
קביעת מועד שפוי לחידוש הביטוח
אישור כיסוי באמצעות המייל
הרעת תנאי ביטוח בחידוש
שלכם
קטיה
שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים
הגולשים
ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות
|