הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן

בעלת
ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
כ תבת
השבוע: על
הקשר שבין ביטוח לבין בטיחות
הבלוג
השבועי - פוסט השבוע:
סוכן
ביטוח לא בכל מחיר

סיכון
הסוכן בניוד פוליסת אחריות מקצועית

אחת הדעות
הקדומות שקיימות בתחום הביטוח גורסת שביטוח
אחריות מקצועית
נעשה תמיד וללא יוצא מהכלל על בסיס "הגשת
תביעה", קרי, ""claims maid. לפיכך הכיסוי ניתן רק לתביעות שהוגשו
כנגד המבוטח במהלכה של תקופת הביטוח ולא ניתן כיסוי לתביעות בגין מקרים
שאירעו במהלכה של תקופת הביטוח והתביעה בגינן הוגשה לאחר שתקופת הביטוח כבר
הסתיימה והפוליסה לא חודשה.
האמת היא, שניתן למצוא לא מעט פוליסות לביטוח אחריות
מקצועית[1]
לפי "בסיס אירוע" שמכסות
תביעה המוגשת כנגד
המבוטח בשל מקרה ביטוח שאירע במהלך תקופת הביטוח, גם אם הפוליסה לא
חודשה. מה שהפוליסה אינה מכסה הן תביעות בשל מקרים שקרו לפני תחילתה של תקופת
הביטוח.
סוכן ביטוח שמעביר מבוטח מפוליסה
לפי בסיס כיסוי מסוג אחד לפוליסה לפי בסיס כיסוי שני, עשוי להביא את המבוטח
למצב של היעדר כיסוי ביטוחי, בשל הפער שבין שני הכיסויים ולחוב על כך כלפי
המבוטח בשל הפרה של חובה מקצועית.
דוגמא לכך ניתן למצוא בפסק דין מהתקופה האחרונה (הובאה
בסקירת פיסקה בחדשות
הביטוח ליום 30/3/2018)
באתר זה בתיק ע"א 37231-10-16 אליהו נ' ק.ל. ואח'. בפסק דין מיום
15/3/2018, דחתה, שופטת המחוזי בת"א, עינת רביד, את טענתה של חברת הביטוח,
שלפיה התנהלות המבוטח (רופא שיניים במקצועו), אינה מהווה אשם תורם בלבד, אלא
מנתקת את הקשר הסיבתי בין רשלנותה, בשל התנהלות סוכן הביטוח, לבין מצבו של
המבוטח שנותר ללא ביטוח כנגד תביעת הרשלנות המקצועית.
בברכה,
שלכם
קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים
ומנהלת אתרים
הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב
תגובות וחוויות
|
|