בחודש
אוגוסט 2021
פורסם מדד שרות המבטחים לשנת 2020.
מטבע הדברים ובצדק,
עושות חברות הביטוח שזכו לדירוג גבוה שימוש בדירוג בו זכו למטרות פרסום וקידום
מכירות.
גם חברות הביטוח
שבאות לקראת מבוטחים, כמו למשל אותן חברות ביטוח ששילמו לדיירי הבניין שנפגע בחולון
, ראו
התפוררות מבנה - יש סיכוי לכיסוי,
זוכות לפרסום חיובי וטוב שכך.
אלא מה?
מוצר הביטוח
וגם מוצר ביטוח פרט אינו מוצר אחיד וקיימים הבדלים משמעותיים ביותר בין תוכניות
הביטוח השונות.
כך למשל ניתן למצוא
חברות ביטוח שאינן מאפשרות כיסוי ביטוחי לסכום ביטוח נוסף (ערך קרקע) למקרה ביטוח
שאינו
רעידת אדמה
כאשר במקרים לא מעטים הדבר גם אינו מוסבר על ידי חברות הביטוח/סוכנים למבוטחים.
ראו:
זהירות בביטוח ערך קרקע.
מה יואילו תנאי השירות הטובים ביותר בהיעדר כיסוי?
מבוטח שרכש סכום ביטוח נוסף למבנה באחת מהחברות האמורות יקבל סירוב מנומך לכיסוי
במקרה שהמבנה כולו נהרס מאש, כי הכיסוי אותו רכש הוא כנגד סיכון רעידת אדמה בלבד.
קיימים גם הבדלים ניכרים (בסדר
גודל של מיליוני שקלים!) בגבולות אחריות בביטוחי
צד ג' בפוליסות רכב ודירה והבדלים נוספים בכיסוי הביטוחי שאותם מגלים המבוטחים רק
לאחר שקרה מקרה הביטוח ואז כבר אין מה לעשות לאחר שהם בחרו פוליסה לפי מדד השרות
והפרמיה ולא התייחסו לאותיות הקטנות שהופכות לפתע גדולות ומשמעותיות ביותר
בעיניהם - כי הביטוח הוא בראש ובראשונה מוצר!
חשוב שהפיקוח על הביטוח ירים את הכפפה ויערך לדירוג מבטחים
לפי פרמטר נוסף שהוא חיוני ומשמעותי ביותר בעיקר למבוטחי פרט (אך גם לבעלי עסקים
קטנים ובינוניים) והוא היקף הביטוח - קרי, טיב המוצר המשווק לפי תוכניות הביטוח
השונות לרבות ביטוחי הקולקטיבים הגדולים כגון ביטוח עובדי מדינה, חבר, חברת
החשמל ועוד.
להזכירכם,
הגיתי את הרעיון של מתן ציון לשבח למבטחים עוד בחודש פברואר 2012. ראו:
ציון לשבח של מבטחים ע"י הפיקוח.
לקבלת מענה (בתשלום סמלי) לשאלה
הפרטית שלכם