היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

ציון לשבח של מבטחים ע"י הפיקוח

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

ציון לשבח של מבטחים ע"י הפיקוח
מאת קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים, תביעות ותנאי פוליסה

 

איור של גביעאחת הטענות השכיחות של מבטחים וסוכנים כלפי הפיקוח על הביטוח היא בנושא של יתר רגולציה או רגולציה היפר אקטיבית.

 

חוזרים חדשים וטיוטות לחוזרים מונפקים ממשרד הפיקוח על הביטוח לפחות שלוש פעמים מדי חודש כאשר מספר חוזרים אף זוכים לחוזרי עדכון ולחוזרי עדכון המעדכנים את חוזרי בעדכון.

 

בסה"כ מדובר להערכתי ביותר מ 700 חוזרים כאשר בנוסף אליהם יש למנות את פעולות הפיקוח על המבטחים הכוללות הלימה של הון לעומת התחייבויות, הכרעות עקרוניות של הפיקוח, ניירות עמדה של הפיקוח והאוצר, פרסום דוחות שונים וכמובן פעולות של ענישה כלפי סוכנים, סוכנויות ביטוח ומבטחים (ולפעמים גם נושאי משרה בחברות ביטוח) בדרך של קנסות, עיצומים, חיוב להשבה מערכתית של סכומי פרמיה וגם או תביעות וכן התליה ואף שלילה של רישיונות של סוכני ביטוח.

 

משרד הפיקוח מעסיק כ 135 עובדים מקצועיים וכאשר לקוחים בחשבון את מספר המועסקים במשרד הפיקוח על הביטוח ניתן להבין בנקל מדוע חלק ניכר מהחוזרים אינו זוכה לפיקוח הדוק ודאגה ליישומם והם נשארים מוצגים לתפארת באתר הפיקוח על הביטוח כאשר התוכן הכוונה כמעט ונשכחים מלב כל. כפי שלמש קורה בביטוח תאונות אישיות לתלמידים אשר בד"כ אינם זוכים לקבל את הפוליס למרות החיוב למסור פוליסה לכל תלמיד לפי חוזר של הפיקוח.

 

התקשורת בדרך הטבע, נוטה לפרסם את המקרים החורגים מההתנהלות הרגילה והמקצועית של חברות ביטוח השוקדות ועמלות לשלם את תגמולי הביטוח בגין מקרי התביעות הרגילות כאשר המקרים המיוחדים ויוצאי הדופן מגיעים לידי פרסום בכלי התקשורת וכך גם מקרי הענישה של הפיקוח ויוצרים את הרושם כאילו חברות הביטוח מעוניינות לגבות פרמיה ולא לשלם תביעות.

 

מה שמוסיף לתדמית השלילית של העוסקים בענף הביטוח הם גם פרסומים מגמתיים של עורכי דין הנוהגים להשתלח בחברות הביטוח על מנת לזכות בלקוחות.

 

התוצאה של התדמית השלילית היא עידוד מבוטחים להונות חברות ביטוח מתוך מחשבה שהגונב מהגנב פטור. מה שמבוטחים רבים אינם יודעים הוא, שחברות הביטוח כבר מכירות את מרבית השיטות ומבוטחים לא מעטים המנסים לרמות מוצאים את עצמם משלמים את מחיר ההונאה.

 

תוצאה נוספת היא ויתור על הביטוח מצד מבוטחים המאמינים כי עריכת ביטוח היא ברכה לבטלה הואיל ובמקרה של נזק חברות הביטוח בלאו הכי לא ירצו לשלם להם בעבור הנזק, אז מדוע להוציא כספים?

 

אחד הדברים שהפיקוח אינו חייב לעשות על פי חוק, אבל גם אינו מנוע מלעשותם, הוא לעודד חברות ביטוח לפעול בדרך הראויה באמצעות ציון לשבח. דבר שנעשה כדרך אגב באמצעות פרסום מדרג תלונות הציבור כלפי המבטחים.

 

ענף הביטוח, כידוע, עושה שימוש לא מבוטל בתקציבי פרסום, כך שציון לשבח של הפיקוח אותו ניתן לכלול לאתר האינטרנט של החברה ובפרסומיה האחרים יכול להיות נכס לא מבוטל לחברות ביטוח ואמצעי לעודד את המבטחים לפעול למען מטרות הנראות לפיקוח על הביטוח ואף להביא לשיפור בתדמיתו של הענף.

 

ציון לשבח של הפיקוח על הביטוח יכול להינתן בתחומים שונים וביניהם: תרומה לקהילה, מניעה של תאונות דרכים, מניעה של פגיעה בסביבה ועוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright