עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 3/2/2017

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

 

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

תבליט

ניהול תביעות ביטוח

 

כל התייעצות כרוכה בתשלום!

 

 


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2017

 

 

כתבת השבוע: חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב וביטוח

הבלוג השבועי - פוסט השבוע: בלעדי לאתרסוכן ביטוח לא בכל מחיר

 

 

 

חובת הסוכן להודיע למבוטח על פקיעת הביטוח
מאת: קטיה שורצמן, מנסחת פוליסות, יועצת ל
תביעות ביטוח
 ולניהול סיכונים

 

 

תעודת חידוש ישנה של סוכנות ניוזילנד מאוסף מוזיאון הביטוח של קטיה שורצמן

לאחרונה נידונה בבית משפט השלום בתל אביב תביעה של בעל מונית אשר ביטוח ביטוח רכב מקיף שערך באמצעות סוכנות הביטוח לא חודש והוא הגיש תביעה נגד סוכנות הביטוח ונגד חברת הביטוח בגין נזק שנגרם לו עקב שוד של המונית.

השופט הבכיר אלי ספיר מבית המשפט השלום בתל אביב, מצא, כי במקרה הנדון אין לחייב את חברת הביטוח וסוכנות הביטוח נמצאה אחראית ב 70% לנזקיו של בעל המונית שנמצא אחראי ל 30% הנותרים בשל רשלנות תורמת.

 

המסקנה שמתבקשת מהאמור היא שכדאי לסוכני הביטוח להודיע על חידוש או אי חידוש הביטוח למבוטחים מבעוד מועד.

 

מצד שני, גם למבוטחים כדאי לבדוק לוודא ולעמוד על המשמר, הואיל וגם מבחינתם קיימת אחריות לעניין זה.

 

מדובר בפסק דין שניתן ביום 23/1/2017 בתיק תא (ת"א) 45103-01-15‏ ‏ יעקב לוי נ' קיל סוכנות לביטוח (2002) בע"מ.

 

ציטוט מדברי השופט:

"יש כל מיני לקוחות. לקוח של סופרמרקט, למשל, רואה את המוצר על המדף, ומעריך את טיבו ויודע מה מחירו. טיבה של חובת הזהירות כלפיו שונה מאוד מחובת הזהירות של מי שמוכר שירות מקצועי – עו"ד, רופא, רו"ח, מהנדס – וכך גם שונה מאוד טיבה של חובת הזהירות של סוכנות הביטוח.

 

חובת הזהירות של סוכנות הביטוח כלפי הלקוח נובעת מכך שיש לה ידע עדיף והלקוח פונה אליה וסומך על עצתה ועל ההתנהלות הארגונית שלה. מה המשמעות של ההתייחסות סוכן הביטוח  למבוטח כאל "לקוח" שלו? יש כל מיני לקוחות. לקוח של סופרמרקט, למשל, רואה את המוצר על המדף, ומעריך את טיבו ויודע מה מחירו. טיבה של חובת הזהירות כלפיו שונה מאוד מחובת הזהירות של מי שמוכר שירות מקצועי – עו"ד, רופא, רו"ח, מהנדס – וכך גם שונה מאוד טיבה של חובת הזהירות של סוכנות הביטוח.

...

קביעות חוק חוזה הביטוח, התשמ"א – 1983, כי סוכן הביטוח הוא שלוח של חברת הביטוח לעניינים הקבועים שם (סעיפים 33-36 לחוק), אינה שוללת את היותו של הסוכן שלוח גם של המבוטח. דואליות שילוחית זו אינה טיפוסית להרבה בעלי מקצוע או נותני שירותים למיניהם, ואולם בסוגיות שעל הפרק, עצם העובדה כי סוכן הביטוח נתפס לא פעם, למעשה ולהלכה, כנציג חברת הביטוח (שלוח לה), אינה שוללת את האפשרות שיהיה גם נציג ושלוח של המבוטח עצמו.

 

נוכח כל האמור, אין לאמץ את גרסת סוכנות הביטוח, כי אין עליה כל חובה להודיע על תום פוליסת הביטוח (אי חידושה לתקופה נוספת). על סוכנות הביטוח יש גם יש חובה שכזו."

בברכה

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים


 

 

 

כל בדיקה או התייחסות נוספת כרוכה בתשלום וכל פניה שהיא הכוללת מחמאה לטיפים ולאתר, אזכור הכרות קלושה או השתתפות בהרצאה של הח.מ. אינה נחשבת לתשלום. בקיצור, מחמאה אינה המחאה...

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright