היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

צעירים ואופנועים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 




 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


טיפים   |  ניהול סיכונים לעסק  | ביטוח עסק רכוש | ביטוח אחריות של עסק  | ביטוח אינטרנט ומחשבים



על ביטוח  | ספרות ולימוד  |  ביטוח עסקים |  ביטוחי פרט  |  סיכונים  | סוכנים ומבטחים


 

סיכון נהיגת צעירים באופנוע 

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים

 ביטוח אופנועים

הסיכון של נהג צעיר למצוא את מותו בכביש בשנת 2008  עלה ב 27%  לעומת 2007

 

היפגעות נהגים צעירים בנהיגה על אופנוע בשמת 2009 - מסמך של כנסת ישראלבאתר האינטרנט של כנסת ישראל מתפרסם מסמך מטעם מרכז המחקר והמידע של כנסת ישראל בנושא:

נהיגת צעירים באופנועים ומעורבותם בתאונות דרכים.

 

המסמך נערך לבקשתו של חבר הכנסת אורי אורבך והוא מציג מידע לגבי גורמי הסיכון ברכיבה על אופנוע, התייחסות לגיל המינימאלי לקבלת רישיון נהיגה באופנוע בהתאם לדרגות הרישוי, ונתונים על מעורבותם רוכבי אופנוע צעירים בתאונות דרכים.

 

לפי האמור במסמך, וכידוע לכל, אופנוע נחשב ככלי רכב מסוכן יחסית לרכב סגור וזרת משום החשיפה של הנהג והנוסע שאינם מוגנים דבר הגורם לתוצאות קשות יותר בהשוואה לתאונות דרכים שמעורבים בהן כלי רכב עם ארבעה גלגלים.

 

עיקר הממצאים במסמך:

  1. עליה במספר ההרוגים - במהלך שנת 2008 נהרגו 47 רוכבי אופנוע – עלייה של 27% לעומת 2007.

    י
    ש לשים לב, כי סך כל מניין ההרוגים בתא
    ונות דרכים בשנת 2008 עמד על 444 הרוגים, כלומר הרוגי האופנוע מהווים  כ 10% מכלל ההרוגים כאשר מספר האופנועים מהווה רק 4% מכלל כלי הרכב, ואחוז הנסועה שלהם הוא רק אחוז אחד מכלל כל כלי הרכב.

    כמו כן יש לשים לב, כי לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נהרגו 38 רוכבי אופנועים מתחילת 2009 עד 1תחילת אוקטובר.
     

  2. גורמי הסיכון העיקריים ברכיבה על אופנוע - גיל ומין הנהג, הוותק בנהיגה ונפח המנוע של האופנוע.
     

  3. הגיל המינימאלי לקבלת רישיון נהיגה באופנוע - משתנה בהתאם לדרגת הרישוי המבוקשת.
     

  4. דרגות הרישוי - נקבעות משנת 2007 לפי ההספק של האופנוע (כוחות סוס) ולא לפי נפח המנוע.
     

  5. נפח המנוע - הוא גורם סיכון מרכזי המשפיע על חומרת התאונות שהאופנוע מעורב בהן.
     

  6. אופנועים שנפח המנוע שלהם 51–250 סמ"ק מעורבים במספר הגדול ביותר של תאונות, הן במספר אבסולוטי והן בהשוואה לשיעורם במצבת כלי הרכב.
     

  7. אופנועים כבדים, שנפח המנוע שלהם 501 סמ"ק או יותר, מעורבים במספר הגדול ביותר של תאונות חמורות בהשוואה לשיעורם במצבת כלי הרכב.
     

  8. לפני נתוני המשרד לביטחון הפנים, מ-3,387 תאונות דרכים שאופנוע היה מעורב בהן בשנת  2008, ב-543 תאונות היו מעורבים נהגים צעירים, מתחת לגיל 20 (16%).
     

  9. מעורבות אופנועים שנפח המנוע שלהם עד 250 סמ"ק בולטת בתאונות דרכים בתחום העירוני.
     

  10. מעורבות אופנועים כבדים בולטת בתאונות דרכים בתחום הבין-עירוני.
     

  11. ככל שרוכב האופנוע צעיר יותר, כך הוא מעורב פחות בתאונות בכבישים בין-עירוניים.
     

  12. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, קבוצת הגיל הפגיעה ביותר היא צעירים בני  20–29.
     

  13.  בשנים 2002–2007 44% מכלל התאונות הקטלניות שהיו מעורבים בהן רוכבי אופנוע צעירים (עד גיל 20) בשעות הלילה, לעומת 31% מכלל התאונות הקטלניות שהיו מעורבים בהן בני 25–29  ו-37% מכלל התאונות הקטלניות שהיו מעורבים בהן בני 30+.
     

  14.  נהגים ותיקים מעורבים פחות בתאונות אופנוע, וכי ככל שהנהג ותיק יותר הוא מעורב בפחות תאונות קטלניות.

 

 

למסמך המלא באתר הכנסת

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright