|
ביטוח חובה
צמצום הקף
ביטוחי הרכב ב70% עד 2050
מחקר
מעודכן של חברת רואי החשבון הבינלאומית
KPMG
הבוחן את ההשפעה על עולם הביטוח של התפתחות טכנולוגיית הרכב
האוטונומית, העלייה בתחבורה לפי שימוש מיידי והעברת אחריות ליצרנים יקטינו את ענף
ביטוח רכב
ביותר מ -70% או 137 מיליארד דולר עד 2050.
חברת רואי
החשבון
KPMG
הודיעה כי היא הרחיבה את המודל האקטוארי שלה ב -10 שנים ל -2050
וגילתה כי קצב השינוי הואץ, והדחף תחזיות המדגימות ירידות גדולות יותר בענף הביטוח
בהשוואה למחקר הקודם של
KPMG
לשנת 2015.
בדו"ח של
KPMG
לשנת 2015, נמצא, כי שוק ביטוח
הרכב יקטן ב -60% עד 2040.
המחקר
המעודכן, מראה גם על צורך גובר והולך בסוגים חדשים של מוצרי ביטוח רכב.
במקביל
צפויה הירידה בטווח הארוך במספר התאונות לאור הטכנולוגיות החשות של כלי הרכב. חברת
KPMG
צופה ירידה של 90% בתדירות מקרי
הביטוח עד שנת 2050. זאת, בנוסף על ירידה בחומרת התאונות. במקביל עלויות התיקון
הממוצע ימשיך לעלות בשיעור גבוה יותר מאשר האינפלציה הכוללת כמו גם טכנולוגיות
חדשות במכוניות העתיד ישפיעו על גידול בעלויות התיקון.
לפי
חברת
KPMG,
שלושה כוחות עיקריים משבשים את הפרמיה הנוכחית, 247 מיליארד דולר, שוק ביטוח רכב:
•
טכנולוגיה אוטונומית הופכת את השימוש ברכב לבטוח יותר ויותר, מה שמוביל להפחתה
פוטנציאלית של 90% בתדירות התאונות עד שנת 2050.
• יצרני
הרכב ייקחו על עצמם יותר סיכון על נהיגה ועל החבות הכרוכה בנהיגה ויש להם הזדמנויות
חדשות לספק ביטוח לקונים ברכב, תוך נטילת נתח שוק ממבטחים מסורתיים.
KPMG
מעריכה כי עד שנת 2050 תהיה עלייה
משמעותית בביטוח
אחריות המוצר
במקביל לירידה ניכרת בביטוח רכב פרטי.
• האימוץ
המהיר של ניידות על פי שימוש מיידי מתרגם במהירות את הצורך בסיקור אוטומטי אישי
פחות, תוך שימוש בציי רכב המחייבים ביטוח רכב על בסיס מסחרי במקום לפי בסיס אישי.
מעתה ועד
2019, הצרכנים יתחילו לחוות את היתרונות הבטיחותיים של טכנולוגיות חדשות ועמדות
ישתנו לקראת קבלת נהיגה אוטונומית, על פי
KPMG.
גם המכוניות האוטונומיות הראשונות יהיו על הכבישים. תחבורה לפי שימוש מיידי ושיתוף
רכב ימשיכו להתרחב. בשנת 2024, רוב הנסיעות בתוך ערים ופרברים הסמוכים יהיו על פי
שימוש מיידי ולא עם רכב אישי, ועל ידי 2035 על פי נהיגה לפי שימוש מיידי תהיה
הנורמה בתחבורה. כתוצאה מכך, כיסוי חבות מוצרים וסוגים חדשים של ביטוח צפויים לשלם
חלק גדול יותר ב
תביעות
הנובעות
מתאונות דרכים.
אנשי
KPMG
מסרו, כי הסיכון הקיברנטי הוא
דוגמה לסוג חדש של סיכונים הקשורים לעידן של מכוניות ללא נהיגה, ויהיה צורך במוצרים
חדשים כדי לכסות את פריצה פוטנציאלית של
כלי רכב אוטונומיים.
|