עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 28/10/2012

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 

 
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2012

 

 

כתבת השבוע: ההוריקן סנדי ועלות ביטוח הדירות בארה"ב

הבלוג השבועי - פוסט שביעי: ההבדל בין מוסכי הסדר ושרברב מטעם המבטח

 

 

האם המבטחים מעוניינים בגניבות רכב?

מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

איור אילוסטרציה של רכב היוצא מתוך אלומהאחת האגדות האורבניות בנושא תביעות ביטוח רכב טוענת, כי חברות הביטוח מעוניינות בגניבות רכב על מנת להוזיל עלות חלקי חילוף למוסכי הסדר כאשר מצד שני הן טוענות להיעדר אמצעי מיגון הולמים בכלי רכב על מנת לחמוק מתשלום תביעות בגין גניבות רכב וכך הן נהנות משני העולמות...

 

מדוע אגדה אורבנית, לדעתי, כי:

 

א.  חברות הביטוח נושאות בחלק ניכר מעלות המימון של יחידת אתג"ר - במשטרת ישראל העוסקת במניעת גניבות רכב. ועדיין לא מצאתי אף אגדה אורנית לפיה ידן של חברות הביטוח קלה בחתימה על פנקס השקים של החברה...

 

ב.  כבר משנת 2007 קיים חוק המחייב רישום חלקי חילוף ברכב.

 

ג.  מלאכת ההוכחה שהמבוטח לא עמד בקיומן של אמצעי מיגון מצד המבטח אינה קלה - כאשר המבוטח מיוצג על ידי עורך דין הבקיא בדיני הראיות והביטוח.

 

 

אם כך מדוע משמיצים?

 

א. רכישת לקוחות תמימים וחדשים לעורכי דין המתמחים בתביעות כנגד חברות ביטוח - מבלי שאותם הלקוחות טורחים לשאול לגבי שיעור ההצלחה בתביעות דומות של אותם עורכי דין - הואיל ומי שמעביר ביקורת נתפס כמומחה...
 

ב. הגדלת הרייטינג של כלי התקשורת המפרסם ביקורת כנגד חברות ביטוח.
 

ג. קיבעון, פיקסציה, נגד חברות ביטוח - מצד הכותבים... - תוכלו לראות זאת בכתבות של מחברים שמעולם לא יכתבו ולו מילה טובה אחת  על חברות הביטוח כמו למשל על יחידת אתג"ר, או גם על קרן מחקרים בביטוח חובה או גם על אקסגרציה וכו'.

 

 

עד מתי?

 

נראה שלא למשך זמן רב -  הואיל וכבר מתחילת 2013 מחויבים המבטחים לפרסם לפי חוזר יישוב תביעות, בין היתר,  את מספר התביעות בביטוח רכב שנסגרות על ידן בתשלום מלא, בפשרה, לאחר התערבות בית המשפט ואת מספר התביעות שנדחו...

 

 

 

בברכה,

 

שלכם

 

 

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות


תגובה לכתבה האם המבטחים מעוניינים בגניבות רכב מאת העיתונאי הבכיר, בני ברק

 

העיתונאי הבכיר בני ברקהיי קטיה,

קראתי את הכתבה שלך על "האגדה האורבאנית" שלפיה כאילו חברות הביטוח מעוניינות בגניבות רכב, ואת ניסיונך לסתור את הדברים בדרך ההיגיון.

אז תרשי לי לנסות ולסתור את התיאוריה שלך, ושוב בדרך ההיגיון:

  1. חברות הביטוח אכן מעוניינות בגניבות רכב. אמנם לא בהיקפים גדולים מדי- אבל בהחלט מעוניינות לשמור את הגניבות על אש קטנה או בנונית. שכן אם לא יהיו גניבות רכב- אנשים לא יקנו ביטוח מקיף הכולל ביטוח כנגד גניבות. זאת ועוד- הם גם לא ימגנו את רכבם כנגד גניבות- וחברות ביטוח לא מעטות גוזרות קופון- כאשר הן שולחות את המבוטחים להתקין אמצעי מיגון או איתור ולשפר אותם באמצעות עמלות שהן מקבלות מהמתקינים. אז בהחלט יש להן עניין שהגניבות ימשכו- כאמור לא בממדים גדולים מדי. ואגב: כאשר ממדי הגניבות גדלים- ממהרות החברות לייקר את הפרמיה. אבל כאשר יש ירידה בגניבות- התגובה בפרמיות איטית הרבה יותר....

  2. רוב ההוצאות של חברות הביטוח בתשלום פיצוי למבוטחים בביטוח מקיף- הן לתיקוני רכב ולא לגניבות. חברות הביטוח מעוניינות להקטין ככל האפשר את  הוצאות התיקון ולכן יש להן עניין רב שיהיה מלאי גדול של חלפים משומשים בשוק. ומה לעשות- חלק מהחלפים הללו מקורו בגניבות רכב אגב- גם בחו"ל).

  3. אז נכון שיש חובת סימון לחלפים משומשים. אבל השוק עדיין פרוץ מאוד ויש שיתופי פעולה בין סוחרי חלפים ישראלים לבין גנבי רכב מהשטחים במטרה "להכשיר" חלפים מגניבה ובמקרים אחרים אין די הקפדה על מקור החלק במיוחד כאשר מדובר בחלקי מעטפת לרכב.

  4. לעניין המיגון: אכן מלאכת ההוכחה שברכב לא היו אמצעי המיגון הנדרשים או שהם לא הופעלו כנדרש- מוטלת על חברת הביטוח. אז נכון שאם למבוטח יש עו"ד טוב- טיעוניה של חברת הביטוח ידחו (כפי שקורה בהרבה תיקים המגיעים לבית המשפט). אבל מבוטחים רבים אינם מגיעים לבית משפט כי אינם בנויים למאבקים משפטיים ואינם בקיאים בהם. הם יעדיפו להתפשר עם חברת הביטוח ולקבל פיצוי מופחת ומהר- ורק לא להגיע לבית משפט שם הדיון יכול להמשך שנים. וחברות ביטוח מנצלות את כוחן, משתמשות בחוקרים שבמקרים רבים טומנים פח למבוטחים לא מנוסים בשאלות מתוחכמות כי הם (החוקרים) יודעים מה מצפים מהם נותני לחמם (חברות הביטוח)- והתוצאה היא שחברת הביטוח משלמת פחות- והמבוטח ההדיוט שלא בקי ברזי המשחק – מקבל פיצוי מופחת מזה שהיה עליו לקבל.

  5. שעור ההצלחה בתביעות: אני דווקא סבור- בניגוד למה שנכתב בכתבה- ששיעור ההצלחה בתביעות גבוה יחסית. כי מי שכבר הולך לתביעה- מרגיש שהגיעו מים עד נפש. אז כל עוד לא הוצגו נתונים בדוקים- אין טעם לנופף באמירה של "אותם הלקוחות לא טורחים לשאול לגבי שעור ההצלחה בתביעות דומות של אותם עורכי הדין". מפסקי דין שמגיעים אלי- אני עומד לא אחת נפעם ונדהם- לנוכח הטיעונים שמעלות חברות הביטוח כיד לא לשלם או להפחית את התשלום למבוטחים- טיעונים שמעוררים לא אחת את זעמם של השופטים.

אגב סוכן ביטוח חדרתי ששמו אהרון כהן עשה פעם עבודה על אחוז התביעות שמוגשות בבתי המשפט ומתקבלות. כדאי אולי לפרסם את הנתונים שלו. הם לא ממש תואמים את התיזה שבכתבה.

  1. ולסיום: כמובן שהתקשורת אשמה והכל בגלל הרייטינג... חברות הביטוח הן כליל השלמות וממהרות לשלם את מלוא סכום התביעה. טיעונים סטנדרטיים כמו "רשלנות תורמת" – עם סטנדרט של כ-25% מבלי שהן טרחו לבדוק בכלל מה באמת ארע בתאונה, ומבלי שהן מנמקות מדוע קבעו רשלנות תורמת ואיך נקבע שעורה (בניגוד להוראות המפקח על הביטוח) – בכלל לא קורות אצלנו...רק התקשורת אשמה ויש קבעון של הכותבים נגד חברות הביטוח...

      נו באמת....זה מה שנקרא- " טול (או במקרה הזה טלי) קורה מבין עיניך"...

 

את בהחלט רשאית לפרסם את הדברים באתר שלך בשמי.

    

 

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright