עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 19/8/2012

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2012

 

כתבת השבוע: הכרעות הפיקוח על הביטוח לשנת 2011

הבלוג השבועי - פוסט שביעי: כמה תביעות שילמו חברות הביטוח בשנת 2011

 

 

סעיף הפנות בפוליסת העסק כחרב פיפיות

מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים ומנסחת פוליסות

 

 

צילום אלוסטרציה של עסק סגורשי זוהר, מנהל החיתום מסוכנות מזרח אורן, הפנה את תשומת ליבי לסוגית חריג המופיע בדרך כלל בפוליסת חבילה לביטוח בתי עסק המוציא מכלל ביטוח מקרים שאירעו כאשר העסק אינו תפוס במשך תקופה העולה על 30 יום.

 

סעיף זה דומה לסעיף "דירה שאינה תפוסה" לפי הפוליסה התקנית לביטוח דירה ותכולתה המוציא מכלל כיסוי ביטוח נזקי צנרת, נזקים בזדון, ונזקי גניבה שוד ופריצה שאירעו בדירה שלא התגוררו בה ברציפות במשך תקופה העולה על 60 יום.

 

סעיף הפנות בפוליסות העסקיות אינו אחיד ולמעשה אינו קיים בתנאי ביט.

 

בחלק מהפוליסות נקבע, כי כל הכיסוי לרכוש לא יהיה בתוקף כאשר בית העסק יהיה פנוי במשך תקופה העולה על 30 יום ובפוליסות אחרות הכיסוי כולו אינו מתבטל אלא מצטמצם בדומה לכיסוי לפי פוליסות הדירה.

 

 מדוע חרב פיפיות?

 

  1. מבחינתם של סוכני הביטוח  - מדובר במכשלה בכל הקשור לאחריותו המקצועית כלפי המבוטחים הואיל ומרבית הסוכנים, אינן מיידעים את המבוטחים לגבי קיומו של החריג ואף אינם מוודאים, כי המבוטחים מבינים את משמעותו. כמו כן סוכנים המעבידים ביטוח של מבוטח מחברת ביטוח אחת לשניה עשויים לגרום בהיסח הדעת להחמרה של  החריג בחברה החדשה לעומת החברה הקיימת ולהכשיל בכך את המבוטח.
     

  2. מבחינת המבטחים - הסיכון הוא בהסתבכות טיפול בתביעת ביטוח שתידחה על סמך חריג שמהבוטח לא היה מודע לקיומו וגם לכך שתוגש כנגדם תביעה ייצוגית בשם אותם מבוטחים שבית העסק שלהם היה פנוי למעלה מ 30 יום ולא היו מבוטחים בתקופת הפנות אולם שילמו בעבורה את מלוא הפרמיה.

 

על  כן הטיפ הוא למבטחים ולסוכנים לדאוג לביטולו של החריג הבעייתי ובינתיים להפנות את תשומת ליבם של המבוטחים לקיומו ובמקרה של ביטול הכיסוי הביטוחי בכלל לרכוש בתקופת הפנות, לזכות את המבוטחים במלוא הפרמיה פרו-רטה בעבור התקופה שבה הביטוח לא היה בתוקפו.

 

הטיפ של שי זוהר ושלי הוא להשתדל לערוך את ביטוח הרכוש לפי תנאי ביט, שאינם כוללים כאמור את החריג הנדון.

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות


 

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright