עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע יוני 2025  III

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

 

יועצת הביטוח קטיה שורצמןבעלת ותק של 45 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

היועצת קטיה שורצמן

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

הקמה וניהול  אתרי ביטוח


 


 

  

אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2025

 

 כתבת השבוע: מהו רכב חונה בחניה אסורה בביטוח חובה לרכב?  

 

פרמיה מוחזרת לנפגעי מלחמת 12 הימים עם איראן

מאת:  מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מרצה, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

אילוסטרציה של פוליסה מבוטל לרכוש הנהרס במחלמה

כל מה שכתבנו כאן בכתבה הביטוח הסתיים ביום 7/10/2023 והמבוטח זכאי להחזר פרמיה נכון גם לעניין החזר פרמיה לנפגעי גוף ורכוש במלחמת 12 הימים עם איראן בחודש יוני 2025.

 

נזקי המלחמה לרכוש אינם מבוטחים על ידי הפוליסות המשווקות באמצעות חברות הביטוח והכתובת לפיצוי היא מוסדות המדינה.

 

אבל...

מי שרכושו נפגע והביטוח שרכש בחברת ביטוח פרטית אינו אפקטיבי בשל אירועי המלחמה (מקרה הביטוח אינו אפשרי), זכאי להחזר פרמיה פרו-רטה (חישוב יחסי לתקופה) מיום הנזק עד תום תקופת הביטוח. כך גם כל מי שביטוח הבריאות, הסיעוד, התאונות האישיות וכו' אינו יכול להואיל משום פטירה או פגיעה אחרת של המבוטח זכאי הוא או עזבונו להחזר פרו-רטה של פרמיה כמו בכל מצב שבו מקרה הביטוח אינו אפשרי, כפי שנקבע בסעיף 16 בחוק חוזה הביטוח, התשמ"א 1981.

 


 

הפיקוח על הביטוח פרסם לעניין מלחמת איראן את הדברים הבאים:

 

ביטוח נסיעות לחו"ל - מצופה כי כלל חברות הביטוח יאריכו באופן אוטומטי את תקופת הביטוח עבור מבוטחים השוהים בחו"ל עד שתתאפשר חזרתם לארץ.

 

ביטול פוליסות בשל אבדן רכוש מבוטח - במקרים בהם נגרם נזק לרכוש עקב אירועי המלחמה, הפוליסה תתבטל ממועד הנזק לרכוש המבוטח, ולכן המבוטח יהיה זכאי להחזר פרמיה והפסקת הגביה מהמועד האמור. עם היוודע דבר הנזק לחברת הביטוח עליה לפעול מול המבוטח לטובת ביטול הפוליסה.

 

תקופת שינוי הכיסוי הביטוחי - על הגופים המוסדיים לנקוט באמצעים שיבטיחו את מודעות הלקוחות לנושא מועד סיום תקופת שמירת הכיסוי הביטוחי על מנת למנוע מצבים בהם לקוחות נותרים ללא כיסוי ביטוחי בשל המצב.

 

חשש מאירועי סייבר ומהונאות - על הגופים המוסדיים להיערך להתגברות ניסיונות תקיפות סייבר כלפי המערכות שלהם וכלפי ערוצי הפצה ושרשרת אספקה. בהתאם, יש להגביר את המוכנות הארגונית ומודעות העובדים, בשים לב לזיהוי מוקדם של אירועים.

 

על נש"פים להגביר בצורה משמעותית את הבקרה על לקוחות קיימים וחדשים, במטרה לנתר פעילות פוטנציאלית של מימון טרור, ובפרט בקרב לקוחות שסווגו כמקבלי שירות בסיכון גבוה.

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright