עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 25/5/2014

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2014

 

כתבת השבוע: אגרת רישוי בביטוח רכב

הבלוג השבועי - פוסט שביעי: אל תמהרו למכור מניות של חברות ביטוח

 

אין חובת ביטוח חיים במסגרת משכנתא

 

מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

 

צילום אילוסטרציה של פרח בודד אחת הטעויות הנפוצות בכל הקשור בביטוח משכנתא היא שביטוח חיים הוא ביטוח חובה. טעות שמתבררת לא פעם מאוחר מדי, לאחר פטירה של לווה שלא נערך לו ביטוח חיים מסיבות של מצב בריאות או גם גיל.

 

העניין הוא שביטוח חיים במסגרת הסכם משכנתא נועד להגן בראש ובראשונה על האינטרס של יורשי הלווה ולאו דווקא על הבנק המלווה המוגן כבר מעצם רישום המשכון על הדירה לטובתו.

 

מסיבה זו, יכולים גם נוטלי משכנתא שאין להם יורשים מוגדרים או כאלו שאינם מעוניינים או שאין להם צורך לדאוג לטובת היורשים מסיבות שונות, וגם להם עצמם אין צורך בביטוח לפי הרחבות שונות של ביטוח משכנתא (כמו למשל ביטוח תשלם במקרה של אובדן מקום עבודה) לוותר על ביטוח החיים במסגרת הסדר המשכנתא.

 

ראו סעיף 11 בנוהל בנקאי 451 - הדגש הוא על המילה "רשאי" הוא של הח.מ.:

 

"תאגיד בנקאי רשאי לדרוש מהלווה לבטח את הנכס המשמש כערובה להלוואה, וכן לבצע ביטוח חיים בגבולות סכום ההלוואה שקיבל; על תנאי הביטוחים באמצעות התאגיד הבנקאי יודיע התאגיד הבנקאי ללווה לפני חתימתו על הסכם ההלוואה."

 

מניסיון אישי של הח.מ. מול לווים שזכותם שלא לערוך ביטוח כאמור לעיל לא הובהרה להם על ידי הבנק או סוכן הביטוח אליו פנו, איבדו את אמונם באותו הבנק או הסוכן שלא טרחו לידע אותם לגבי זכותם הבסיסית. מצד שני, מתן מידע חיוני, יגרום ליצירת אמון של הלווה בסוכן הביטוח, אשר קרוב לוודאי יזכה ליהנות מביטוחיו הנוספים של הלווה שזכה באמונו.

 

 

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright