בלהט
תחרות המחירים בביטוח רכב, סוגיית גבול האחריות בביטוח צד ג' רכב, נדחקת לקרן
זווית. וחבל.
נכון להיום, ניתן
למצוא כלי רכב שערכם עולה על מיליון ₪ שנעים על
כבישי הארץ, בנוסף לכך הסיכון לנזק בשל נהיגה ברכב אינו מסתכם לנזק שנגרם לכלי רכב
אחרים אלא שלא אחת נגרם נזק גם לתשתית, לרמזורים ולגדרות כאשר הנוהג ברכב הפוגע
חשוף לתביעה ישירה של הגורמים שנפגעו או גם לתביעת
תחלוף
מצד המבטח של הרכב שנפגע.
הרגולטור
והמחוקק לא קבעו סכום מזערי לגבולות אחריות בביטוח צד ג' לפי הפוליסות לביטוח רכב
ובשל כך ניתן למצוא תוכניות ביטוח לפיהם גבול האחריות בצד ג' אינו מגיע אפילו לסכום
של 500,000
₪ בה בשעה שבאותה חברת ביטוח עצמה ניתן לרכוש ביטוח
לרכב לפי תוכנית אחרת או אפילו מספר תוכניות אחריות לפיהן גבול האחריות כלפי צד ג'
הוא 2 מליון ₪.
בחלק מהמקרים קיימת אפשרות באותה חברת ביטוח "לקנות"
גבול אחריות גבוה יותר (למשל עד לכדי 1 מיליון ₪)
תמורת
פרמיה "זעומה" של כ 50 ₪
....
בסימולציית
חשיבה שלאחר הנזק, מי מהמבוטחים היה מסרב לרכוש כיסוי לגבול אחריות נוסף של
500,000
₪ תמורת פרמיה של 50 ₪?
הטיפ הפעם לא רק
למבוטחים אלא גם ובעיקר לסוכנים ולמבטחים שמחויבים עפ"י דין לא רק להסביר למבוטח את
הסייגים לביטוח אלא גם לוודא שהמבוטח הבין את ההסבר. לפי ההלכה שנקבעה ע"י העליון
בעניין
ע"א 4819/92 ישר מנשה נגד אליהו,
אפשר, כי
סוכני הביטוח
ו/או
החברות יפצו בסופו של יום (בהוראת בית המשפט) את
המבוטחים שרכשו גבולות אחריות נמוכים מדי לפי גבול האחריות הגבוה יותר אותו לא טרחו
בזמנם להציע למבוטחים.
על כן הטיפ לסוכנים
למבטחים
ולמבוטחים להתייחס מבעוד מועד בכובד הראש הראוי לסוגיית גבולות האחריות בפוליסות
לביטוח אחריות חוקית כלפי צד שלישי.
לקבלת מענה (בתשלום סמלי) לשאלה
הפרטית שלכם