הטיפים של היועצת קטיה שורצמן
בעלת
ותק של 45 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
היועצת קטיה שורצמן
יועץ ניהול סיכונים בביטוח כללי
הקמה וניהול אתרי ביטוח
אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
כתבת
השבוע:
הפסיקה בענייני ביטוח של השופט עמית
הגיע הזמן להסדיר
ביטוח חובה לדו גלגלי
מאת:
מאת
קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות
מבוטחים ומבטחים, מרצה, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות
החל מיום 1/8/2024
חלה חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים
חשמליים
וזאת כמתחייב בתקנה
שאושרה ביום 29/7/2024 בועדת הכלכלה של כנסת ישראל. החל
מ-1/9/2024: מי שלא יתקין לוחית זיהוי על אופניים או קורקינטים חשמליים, יקבל קנס
של 100 שקלים, בשנה הבאה יגדל הקנס ל-500 שקלים, ובשנת 2026 הקנס יעמוד על 750
שקלים. משטרת ישראל הוסמכה לאכוף את התקנות בגין חובת הצגת לוחית זיהוי לרוכבי
קורקינטים ואופניים חשמליים החל מיום 1/8/2024.
אכן בית
המשפט העליון כבר קבע, כי אופניים חשמליים אינם מהווים רכב מנועי וגם דחה שתי בקשות
לקיום דיון נוסף בנושא אבל שאת לפני כניסת התקנה החדשה לתוקפה.
ראו באתר
זה:
החשמליים אינם רכב מנועי פסיקה ברב דעות בעליון -
בעיקר בשל שיקולים פרגמאטיים וסירוב חברות הביטוח לבטח את החשמליים בביטוח חובה.
אבל התקנה החדשה
מציבה את הכלים החשמליים בשורה אחת עם כלי הרכב המנועיים הדו גלגליים כגון
האופנועים והקטנועים שכן מחייבים בביטוח חובה
בנוסף לחיוב ברישוי.
היעדר החיוב בביטוח
חובה פוגע בעיקר בנפגעי גוף בתאונת פגע וברח ע"י רכב חשמלי. חיוב בביטוח יאפשר
לנפגעים פיצוי ע"י קרנית כאשר ביטוח החובה יכול להיות בסיסי יותר ופחות רחב
מהכיסוי שניתן לפי ביטוח חובה לרכב מנועי רגיל כך שעלות הביטוח לרוכבי הכלים
החשמליים תהיה סבירה וגם תחייב אותם ברמת זהירות כאשר לניסיון התביעות תהיה
השפעה על עלות הביטוח.
|