הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן
פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
הרשמה לטיפים
מהאתר
קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
כ תבת
השבוע: ביטוח
אחריות מקצועית על בסיס אירוע
הבלוג
השבועי - פוסט השבוע:
סוכן
ביטוח לא בכל מחיר
רשלנות
תורמת וחוזר יישוב תביעות
מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים,
מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח
ומנסחת פוליסות
האמרה הידועה "מרב עצים לא רואים את היער" או הפרפרזה לגביה
בעולם הביטוח "מרוב חוזרים לא רואים את הרגולציה" מוכיחה את עצמה כל פעם מחדש.
אחת
הסוגיות הכואבות ביישוב תביעות ביטוח רכב, היא טיפול המבטחים בתביעות
צד ג' ובתוך זה בעיקר, ניכוי שרירותי של סכומים ניכרים
מתביעתו של הצד השלישי בשל מה שנקרא בחברות הביטוח "רשלנות תורמת של התובע עצמו
לקרות האירוע".
אלא, שבכל הקשור לתביעות ביטוח רכב לגביהן קיימת תחולה של
הוראות
חוזר
בירור ויישוב תביעות וטיפול בפניות הציבור,
נאסר על המבטח לקזז כספים מהתשלום לצד שלישי, בטענה לרשלנות
תורמת מצדו, מבלי שהציג ופירט בפניו את העובדות והנסיבות המבססות את טענת הרשלנות
התורמת כאמור.
כלומר,
חברת ביטוח הפועלת בניגוד להוראות החוזר, מסתכנת מעבר לשיטת "מצליח" גם בתשלום
קנסות ועיצומים ככל שיוטלו עליה מטעם הרשות הממונה של שוק ההון ביטוח וחיסכון, היה
ויתברר שמדובר במהלך מערכתי של חברת הביטוח ולא במקרה בודד ובנוסף לכך היא מסתכנת גם
בתביעה ייצוגית.
הערה: חובה
זו חלה גם לגבי ענפי הביטוח לגביהם, אין תחולה של חוזר יישוב תביעות וזאת מתוקף
הכרעה עקרונית של הפיקוח על הביטוח מאת
עו"ד רחל רטוביץ מיום 9/12/1998: "חובת
המבטחת להודיע למבוטח את עמדתה בנוגע לתביעתו":
לפי
סעיף 3 בהכרעה:
"מבוטח או צד ג' המגיש תביעה לחברת הביטוח (להלן: "התובע") זכאי וצריך
לקבל לידיו, בכתב, את מלוא עמדתה של חברת הביטוח בנוגע לכל עילות תביעתו.
הסברים ארוכים ושונים שנמסרו לתובע, בשיחות טלפון רבות ארוכות ומנומקות ככל שיהיו,
אינן משנות את העובדה שללא מסמך כתוב בו מוצגת עמדתה של המבטחת, התובע אינו יכול
להתייעץ עם גורמים מקצועיים ולפיכך גם אינו יכול לכלכל את צעדיו."
שלכם
קטיה
שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים
|