איש
הביטוח,
שלמה
אליהו,
עשה עוד
צעד
מבריק
כאשר
הכריז
בכנס
ביטוח
האלמנטאר
שנערך
בנובמבר
2009
באילת,
כי הוא
מוכן
לשווק
באמצעות
חברת
אליהו
ביטוח
רכב חובה
לאופנועים
לפי
התעריף
התקף עד
15
בנובמבר
2009 גם
לאחר
שהתעריף
החדש
ייכנס
לתוקפו.
חברת
אליהו
תבטח רק
רוכבי
אופנוע
פרטיים
(למעט
חברות
וקולקטיבים)
בעלי
ניסיון
תביעות
חיובי
באמצעות
סוכני
הביטוח
של
אליהו.
כלומר
הדלת של
אליהו
פתוחה
בפני
רוכבי
האופנועים
המהווים
סיכון
נמוך
ונחשבים
ל"מבוטחים
טובים",
כאשר
בפועל
הפרמיות
המשולמות
על ידם
מסבסדות
בחלקן גם
את עלות
הביטוח
של
הרוכבים
המסוכנים.
הרווח של
אליהו
-
חברת
אליהו
תרוויח
מרכישה
של קבוצת
מבוטחים
האמורה
להביא
רווח
כלכלי
לחברה
ומגיוסם
של סוכני
ביטוח
חדשים
אשר יהיו
מעוניינים
לעבוד עם
אליהו
לצורך
ביטוח
חובה
לאופנועים.
לא רק
זאת אלא
שחברת
אליהו
רוכשת
לעצמה
אוכלוסיית
מבוטחים
חדשה
בביטוחי
פרט
האמורה
להתקשר
עם חברת
הביטוח
גם
בביטוחים
נוספים
כמו
ביטוחי
דירה,
בריאות,
חיים
ועוד.
הרווח של
האוצר
-
המהלך
של אליהו
מוציא את
העוקץ
ממחאת
הרוכבים
כאשר
הרוכבים
ה"טובים"
שבהם
יכולים
כבר
עכשיו
לערוך
ביטוח
חובה
באליהו
ולחסוך
את
העלייה
בפרמיית
החובה
ועל כן
אין להם
כל סיבה
למחות,
להפגין
ולהילחם
באוצר.
המהלך של
אליהו
מבודד
למעשה את
רוכבי
האופנוע
המניבים
את
ההפסדים
הכבדים
לתאגיד ה"פול"
אשר קורב
לוודאי,
יאלץ
להגדיל
עוד יותר
את
הפרמיה
לביטוח
על מנת
להגיע
לאיזון
אקטוארי
אם וכאשר
יעבור
לאליהו
מספר
משמעותי
מבין
הרוכבים
ה"טובים".
אפשר, כי
בעקבות
הצעד של
אליהו,
יוצר מצב
שבו
הרוכבים
ה"רעים"
לא יוכלו
להרשות
לעצמם
לרכב על
רכב דו
גלגלי
בשל
העלות
הגבוהה
של
הביטוח
ויאלצו
לעבור
לנהיגה
ברכב
מסוכן
פחות, כך
שהרפורמה
בתעריף
ביטוח
חובה
לאופנועים
של האוצר
בשילוב
עם המהלך
המבריק
של שלמה
אליהו
תביא
לחיסכון
בחיי
אדם,
תוצאה
שהיא
לדעת
הח"מ
ראויה
ורצויה.