עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 16/1/2011

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 

 Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2011

 

כתבת השבוע: הגורם האנושי והביטוח

 

הבלוג השבועי - פוסט שביעי: ביטוח מפני סופה וסערה

 

מסירת נתוני תביעות בחידוש הביטוח

 

תביעות תלויות בדוחות המבטחים

נושא מסירת נתוני תביעות על ידי המבטח למבוטח במועד חידוש הביטוח הובא לידיעת הציבור בתוך הפרסום התקשורתי המלווה את התביעה של חברת הפניקס כנגד רכבת ישראל אשר בחרה לחדש את ביטוחיה באמצעות חברת הראל.

 

עד כמה שהדברים עשויים להיות מנוגדי להגיון סביר, הרי שנכון להיום, חוקי הביטוח אינם מחייבים את המבטחים למסור למבוטחים את פרטי התביעות לקראת חידוש הביטוח למעט ביטוח רכב חובה וביטוח רכב פרטי ומסחרי עד 4 טון.

 

וגם לגבי ביטוח רכב חובה, התקנות בעניין מסירת דוח התביעות אינן מפרטות את סוג המידע אותו אמור המבטח למסור למבוטח לקראת חידוש הביטוח למעט מספר התביעות אשר הוגשו במהלך שלוש השנים האחרונות ופרטי הנהגים שהיו מעורבים בתאונות.

 

התעריף לביטוח מחושב לפי מספר התאונות כאשר המבטחים לוקחים בחשבון את הסכומים ששולמו, ככל שהסכומים ידועים כמידע חיתומי חשוב.

 

בכל הקשור בביטוח אחריות חוקית ובכלל זה ביטוח רכב חובה, קיים נושא התביעות התלויות וכן תביעות בשל מקרים שאירעו בתקופת הביטוח וטרם נודעו למבטח.

 

בתביעות בשל נזקי גוף המשולמות במסגרת בביטוחי אחריות, הבירור של התביעה, בדרך כלל אינו מיידי וחברת הביטוח שומרת לעצמה רזרבות לתשלום הנזקים בסכומים אותם אינה מעוניינת לחשוף הואיל והיא מעוניינת מטבע הדברים להתפשר עם התובעים בסכומים נמוכים יותר מאלו שרשמה בספריה.

 

בביטוחים על עסקים גדולים המשלמים סכומי פרמיה של מיליוני דולרים, ניתן לקבוע כחלק מתנאי ההתקשרות עם המבטחים את נושא מסירת המידע על ידי המבטחים לגבי מצב התביעות לקראת חידוש הביטוח באופן שיכלול את הפירוט הרצוי למבוטח לגבי כל תביעה ותביעה ויקבל, כמובן את הסכמתו של המבטח. בביטוחים  מסוג זה, גם מקובל לפעמים לקבוע הנחת היעדר תביעות או השתתפות ברווחים, כאשר שיעור התשלומים בגין התביעות במהלך תקופת הביטוח לא יעלה את הרף שנקבע לעניין זה במועד ההתקשרות.

 

 

בברכה

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright