הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
כ תבת
השבוע: פיתרון
יצירתי לסוגיית הביטוח הסיעודי- פיתוח של רובוט סיעודי
הבלוג
השבועי - פוסט השבוע:
סוכן
ביטוח לא בכל מחיר

מתי
נכון לעדכן פוליסה?
מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים,
מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח
ומנסחת פוליסות
לא
פעם עולה השאלה, מהו המועד הנכון לעדכון נתונים בפוליסת
ביטוח?
או
יותר נכון, האם כדאי בכלל לעדכן פרטים בפוליסת ביטוח בסמוך למועד
חידוש הביטוח או הביטול?
התשובה לשאלה זו היא חד משמעית ואינה נתונה לפרשנות - בכל מקרה שבו מתגלה אי
התאמה שהיא בפוליסה יש לבקש באופן מיידי ובכתב לתקן את הפוליסה ללא קשר למועד פקיעת
הביטוח או חידושו.
הסיבה לכך היא, שמקרה הביטוח עשוי להתרחש גם בדקה ה59 של היום האחרון לביטוח וכאשר
קורה מקרה הביטוח, נהוג בחברות הביטוח "להקפיא" את הפוליסה וכל הפרשנות לגבי נוסח
הפוליסה, בין אם מדובר בטעות סופר או בסיבה אחרת עוברת לידי מחלקת התביעות
של חברת הביטוח.
על כן, גם
כאשר ברור למבוטח שחברת הביטוח לא תספיק לעדכן את הנתונים עד למועד פקיעת הביטוח,
עדיין חשוב להמציא לחברת הביטוח מסמך מהמבוטח המעיד על כך שהמבוטח חולק על הנתונים
או התנאים שמופיעים בפוליסה, מעשה אשר עשוי לסייע למבוטח במהלך יישוב תביעה.
שלכם
קטיה
שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים
|