היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

התקשרות עם עו"ד - הבחירה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

אין להעתיק את המדריכים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

 

 טיפים להתקשרות עם עורך דין - בחירת עו"ד

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים

 

 

 

  

 

מניסיוני, רצוי להיזהר מעורך דין  מסוג "רמבו" המציג את עצמו כגורם המסוגל לפטור ולפתור בנקל את בעיותיו של הלקוח. כאשר עורך דין אומר לי שאין לי מה לדאוג, הדבר מדיר שינה מעיני.

 

- יש להקדים ולבדוק בעיקר באותם מקרים בהם עורך דין מרשים מדי הדורש מקדמה בסכום הנראה לכם גבוה מדי. תאמינו לי, מניסיון אישי הדברים אינם תמיד כפי שהם נראים.


 

הנושאים הדורשים התייחסות בשלב בחירת עורך דין הם:

  1. תקשורת עם הלקוח והבנת מצבו - יש לוודא, כי עורך הדין מסכים להעלות על הכתב ולעגן בהסכם את כל מה שנאמר על ידו בעל פה בשלב ה"חיזור" אחר הלקוח במטרה לקבל את התיק לטיפולו. ולהתחייב בכתב ליישם את תוכנית הפעולה שהוא מציע ללקוח בשלב הראשון.
     

  2. פרוט הבעיות האפשריות בתיק לפני ההתקשרות -  כאשר הלקוח נמצא במצב של מתח נפשי וכעס מול חברת הביטוח, כל מה שהוא רוצה לשמוע מעורך הדין שהצדק עמו ושאין לו ממה לדאוג והכל יסתדר על הצד הטוב ביותר בטיפולו של עורך הדין. מעניין זה, ראוי ורצוי להיזהר הואיל וכמעט בכל תיק של תביעות ביטוח, ניתן למצוא נקודות חלשות מבחינת הלקוח אשר הצגתן בפניו חיונית וחשובה במועד ההתקשרות מול עורך הדין וקרוב לודאי שתעלה על פני השטח  לאחר תחילת הטיפול בנושא, אלא שאז ימצא עורך הדין בעמדת כוח מול הלקוח ואפשר שישכנע אותו להתפשר או לקבל דברים שלא היה מוכן להתפשר לגביהם או לקבלם בשלב הראשון.

     מניסיוני, רצוי להיזהר מעורך דין  מסוג "רמבו" המציג את עצמו כגורם המסוגל לפטור ולפתור בנקל את בעיותיו של הלקוח. כאשר עורך דין אומר לי שאין לי מה לדאוג, הדבר מדיר שינה מעיני.
     

  3. פרסומים בעיתונות ובאינטרנט - לגבי פרסומים של וגם או אודות עורכי דין בספרות המקצועית ובאינטרנט יש לעשות את ההבחנה שבין השגת פסק דין המביא לעורך הדין את התהילה והפרסום לבין השגת התוצאה הרצויה ללקוח (לאחר תשלום שכר טרחתו של עורך הדין).  לדוגמא פסק דין תקדימי לטובת הלקוח המזכה את עורך הדין בפרסום אך הלקוח יתקשה להיפרע מן הגורם שכנגדו השיג את פסק הדין בשל מצבו הכלכלי שהיה ידוע מראש או מסיבות אחרות - אינו תוצאה רצויה ללקוח.

    ראו לדוגמא את דברי השופטת בסעיף 22 לפס"ד שניתן בתיק
    ע"א 3299/06 רוני יובינר נגד נטלי סקאלר.  "...לא מן המותר להעיר כי לצדק במקרה הפרטי, כמה פנים: זה של המערער, שנפגע קשה ואין לו מקור ממשי לפיצוי; זה של המשיבה 1, שאם תחויב בתשלום פיצוי ספק אם שנות השתכרותה יספיקו לכיסוי הסכומים הנדרשים נוכח נזקיו הקשים של המערער." (ההגשה של הכותבת ק.ש.)
     

  4. חפשו "עבר" מול לקוחות בגוגל - אפילו לפני הפגישה עם עורך הדין, רצוי לחפש את שמו ב"גוגל" ולבדוק אם יש לו רקע של תביעות אשר הוגשו כנגדו על ידי לקוחות ותאמינו לי שכבר היו דברים מעולם כאשר נוהלו קרבות משפטיים בין עורכי דין לבין לקוחותיהם ובכלל זה עורכי  דין ידועים יחסית, מרשימים ביותר היודעים לומר ללקוח בדיוק את מה שהוא מצפה לשמוע - במפגש הראשון.  

    יש להקדים ולבדוק בעיקר באותם מקרים בהם עורך דין מרשים מדי הדורש מקדמה בסכום הנראה לכם גבוה מדי. תאמינו לי, מניסיון אישי הדברים אינם תמיד כפי שהם נראים.
     

  5. מספרי סיפורים - היזהרו מעורכי דין המספרים לכם על תיקים אחרים שהם מנהלים בנושאים שאינם קשורים לתיק שלכם במטרה לפאר את שמם. קחו בחשבון שהעניין שלכם, אם יגיע לטיפולו של עורך הדין עשוי לזכות ליחס דומה.
     

  6.  דרישה לסעיפים בהסכם עבודה - יש להיזהר מעורכי דין, יהיו מרשימים וגם או מפורסמים ככל שיהיו המבקשים להחתים אתכם על הסכם עבודה לפיו אתם מתחייבים שלא לדרוש את השבת המקדמה (העשויה לעמוד על סכום נכבד ביותר) אותה שילמתם לעורך הדין במקרה של הפסקת עבודה.  קחו בחשבון שהדבר מורה על תקדימים של הפסקת עבודה של אותו עורך הדין בהתפטרות או בפיטורין מול לקוחות ללא השבת המקדמה. בכל מקרה של דרישה מסוג זה, מן הראוי לבדוק ב"גוגל" כאמור לעיל.
     

  7. ניסיון מקצועי מוכח בסוג הביטוח הנדון - פירושו לא רק וותק במקצוע עריכת הדין אלא כמות לא מבוטלת של פסקי דין בתחום שבו נדרשת התמחותו אשר הניבו ללקוחותיו את התוצאות הרצויות מבחינתם. כך למשל, עורך דין המציג ותק של שנים בטיפול בתביעות בשל רשלנות רפואית אפשר ואינו בעל הניסיון הנדרש לייצוג מבוטחים בתביעת נזקי פריצה לדירה או לבית העסק.
     

  8. בדיקת הכישורים הנדרשים - הכישורים הנדרשים מעורך הדין בנוסף לניסיון מוכח, הכרת דיני הביטוח ופסיקה הם. ראו פירוט בהרחבה

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright