היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

התקשרות עם עו"ד

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

תוכן המדריך

 

אין להעתיק את המדריכים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

 

 טיפים להתקשרות עם עורך דין 

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים

 

 

   תוכן המדריך

 

 

מומלץ לבדוק מול עורך הדין האם הוא נוטה לסגור תיקים בפשרה או שבמרבית המקרים או בכולם הוא נזקק לסעד של בית המשפט מול חברת הביטוח, דבר העשוי להאריך את הטיפול בתיק ולהשית עלויות כבדות על הלקוח.

 


 

אנו נמצאים בתקופה של ריבוי עורכי דין. לפי נתוני לשכת עורכי הדין בישראל, קיימים כיום כ 160 עורכי דין על כל 160 איש. מדובר על מצב שבו קיימים כ 40,000 עורכי דין ולפי האמור בכתבה המתפרסמת באתר NEWS1  "ריבוי עורכי הדין אף מוביל לירידה ברמה המקצועית של עורכי הדין, והתחרות בין עורכי הדין ובין המשרדים, כבר מזמן חדלה להיות תחרות "בריאה".  

 

להלן מספר טיפים ותובנות אותן הצלחתי לרכוש בניסיון אישי מר ויקר ביותר בהתנהלות מול עורכי דין  בתחום שאינו קשור לביטוח אולם האמור להלן עשוי לשמש כטיפים להתקשרות מול עורך דין גם בתחום הביטוח.

 


 

שלב א' - בחירת עורך דין

 יש לבחון את הנושאים הבאים  אשר לכל אחד ואחד מהם נודעת חשיבות מכרעת בסיכוי הצלחת התביעה מול חברת הביטוח:

  1. תקשורת עם הלקוח והבנת מצבו

  2. פרוט הבעיות האפשריות בתיק לפני ההתקשרות

  3. פרסומים בעיתונות ובאינטרנט.

  4. חפשו עבר מול לקוחות בגוגל

  5. מספרי סיפורים

  6.  דרישה לסעיפים בהסכם עבודה .

  7. ניסיון מקצועי מוכח בסוג הביטוח הנדון

  8. בדיקת הכישורים הנדרשים.

לפרוט נוסף לגבי בחירת עורך דין

 


שלב ב' - הסכם ההתקשרות עם עורך דין

הסכם ההתקשרות נערך במרבית המקרים אם לא בכולם על ידי עורך הדין עצמו, דבר המציב את הלקוח אשר בדרך כלל אינו בעל השכלה משפטית רחבה בעמדת נחיתות. ההמלצה הראשונית בשלב זה, היא לבקש טיוטה של הסכם ולבדוק אותה מול עורך דין אחר המקובל על הלקוח (כמו למשל היועץ המשפטי בחברה בה הוא מועסק) לקבל את המלצותיו ורק לאחר מכן לחתום על הסכם ההתקשרות.

 

נושאים אותם חשוב לכלול בהסכם ההתקשרות:

  1. פירוט תוכנית הפעולה והיקף העבודה שר הוצעה ללקוח על ידי עורך הדין בשלב הראשון.

  2. אפשרות לפיטורים או להתפטרות של עורך הדין.

  3. התחייבות עורך הדין להכין את כל המסמכים המשפטיים הדרושים במלואם לרבות תצהירי עדות ראשית, סיכומים וסיכומי תגובה.

  4. כאשר עורך הדין מבקש לקבל את ההוצאות שיפסקו לזכותכם.

  5. התחייבות לקבלת אישור הלקוח בכתב להסכמים.

  6. התחייבות להצגת פירוט חישובים.

לפרוט נוסף בעניין ההתקשרות עם עורך דין

 


שלב ג' - פרסום המלצה

כאשר אתם מרוצים מתוצאות עבודתו של עורך הדין לאחר סיומה, אל תהססו לכתוב ולפרסם הערכה והמלצה ללקוחות אחרים תוך פירוט סוג הטיפול שניתן על ידו, כמו למשל קבלת פיצויים בשל פגיעה בתאונת דרכים, יישוב תביעה בשל נזקי פריצה וכו'.

 

מדור זה יפרסם בשמחה המלצות של גולשים אותם ניתן יהיה לאמת ולקשר מאתר הפסיקה של בית המשפט.

 

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright