היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.
בעלת
ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
לאתר
היועצת
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
מדריך תביעות ביטוח
השעיית
תקופת התיישנות בשל הטעיה

בסוף חודש יולי 2015 התקבלה הצעת חוק לתיקון
חוק ההתיישנות
שעניינה השעיית מרוץ
תקופת ההתיישנות עקב התנהגות פסולה של הנתבע
(תיקון מס' 5) תשע"ה-2015.
התיקון הוא יוזמה של
חברות הכנסת מיכל רוזין, זהבה גלאון, תמר זנדברג ובעל משמעות רבה לענף הביטוח, כאשר
הטענה שחברות הביטוח גרמו לכך שהמבוטח איחור להגיש את תביעתו כנגד חברת הביטוח בשל
הטעיה של חברת הביטוח במהלך הטיפול בתביעתה נגדו.
מן הראוי לדעת הח.מ. שחברות הביטוח וסוכני הביטוח
יתנו את דעתם לעניין זה בכל הקשור לפעולתם ולהדרכתם של הסוכנים לגבי הצורך לגלות
למבוטחים את זכותם להגיש תביעה לחברות הביטוח על פי הפוליסות ששיווקו.
לפי
חוזר יישוב תביעות, מחויבת חברת הביטוח להודיע
למבוטח את נושא ההתיישנות, אלא שחוזר יישוב תביעות חל לגבי ביטוח פרט בלבד והתיקון
שלהלן חל לגבי כל המקרים:
"7. מרוץ תקופת ההתיישנות של תביעה יושעה כל עוד
נמנע התובע מלהגיש תובענה בשל כך שהנתבע, או מי מטעמו, מטעה ביודעין את התובע,
מפעיל נגדו כוח, מאיים עליו או מנצל את מצוקתו; לעניין זה, "הטעיה" – לרבות
בדרך של אי-גילוי ביודעין של עובדה מהעובדות המהוות את עילת התובענה."
.
|